Volvo type 1, 2006, 1.8 benzine
Vanuit Noorwegen, een vraag. Ik heb voordat ik vertrok een bluetooth apparaatje ingebouwd zodat ik muziek kan streamen. Wel fijn voor zo'n lange reis. De navigatie heb ik hiervoor uitgebouwd en de glasvezel kabel doorgeleid. Ik weet niet zeker of dit te maken heeft met het probleem, maar wellicht het vermelden waard.
De radio doet het prima, maar heeft af en de neiging om uit te vallen en opnieuw op te starten. Dit gebeurd op de volgende momenten:
- Wanneer er snel of veel gestuurd wordt of wanneer het stuur helemaal naar links of rechts gaat. Bij normaal sturen (bijvoorbeeld een rotonde of bocht naar rechts/links) gebeurd dit niet. Bij plots uitwijken of inparkeren wel.
- Het achteruit rijden met de auto (niet altijd, soms)
- Als de auto bijna uitvalt vanwege te snel opkomen met de koppeling (logisch misschien).
Vooral het sturen is vervelend. Nu weet ik niet precies of dit ook het geval was voor de bluetooth, aangezien ik de auto pas had voordat ik de bluetooth inbouwde. Op het eerste gezicht lijkt het misschien een stuur ring te zijn, maar ik weet niet precies de ins en outs van het systeem. Iemand die bekend is met dit probleem en mij wellicht verder kan helpen? In Noorwegen lijkt de V50 de golf van NL te zijn, dus onderdelen zijn hier denk ik niet zo'n probleem