4 van de baantjes van de achterruitverwarming deden het niet meer bij mij.
Ik had even gezocht en kwam er al gauw achter dat ik 2 vliegen in 1 klap kon maken.
In plaats van het te repareren heb ik ervoor gekozen om maar meteen de hele achterruit te vervangen.
Hierbij kwam ik voor 100 euro eentje tegen waarbij de achterspoiler van een drivE ook al opzat in de juiste kleur van mijn C30
Wisselen van de klep met spoiler is vrij makkelijk en heb dit zelf ook gedaan in een uurtje.
De klep zelf zit maar met 4 moertjes vast en is ook vrij makkelijk bij te komen als je wat paneeltjes los hebt gehaald achterin de auto.
Stekkertjes zaten er ook al op en was kwestie van bestaande stekkertjes losmaken, vervangende insteken en klaar.
Heb alleen de ruitenwissermotor en de achterklep hendel over hoeven te plaatsen op de nieuwe klep.
Mocht iemand dit ook gaan doen, let er dan wel op dat de oudere achterwisser ook vervangen dient te worden met het nieuwere type omdat deze ouderere anders niet onder de spoiler door draait.

Dit is denk ik alleen bij de drivE spoiler zo. Wisselen van ruit waarbij de spoiler al opzit is stukken makkelijker dan enkel een andere spoiler plaatsen.
Zie ook dat de prijs van een losse 2ehands spoiler ongeveer gelijk is als een achterklep waarbij de spoiler al op zit bij de meesten.
Vind deze spoiler persoonlijk mooier dan de R-Design spolier...
Volgende aanpassing wordt Cruise Control installeren, want deze zat er ook nog niet op.
p.s. heb nu een stukje van de originele achterruitwisser afgezaagd, de nieuwe komt deze week binnen