Uitlaatspruitstukpakking?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
HJ
Starter

Ik heb een tikkend geluid (bij het gas geven) in de buurt van het uitlaatspruitstuk. Bij een garage laten beluisteren en zij dachten dat het de pakking zou zijn. Is dit zelf te doen? Heeft iemand hier ervaring mee?
rlemmens
1st Gear member

Welke type auto ?

Ik heb het laatst ook gehad (XC70), ik had al een aatal keer gevraagd wat het tikkend geluid was, ik was eerst bang voor kleppen. Maar dat was ok. Tijdens een beurt waren de er achter gekomen dat de spruitstuk pakking lekte. Zou wel even gemaakt kunnen worden in 3 uurtjes.

Uiteindelijk was het niet de pakking maar een bout die was afgebroken, niet grappig: zo'n afgebroken bout moet er eerst uitgehaald worden d.m.v. boren. Al met al ben ik mijn auto 2 dagen kwijt geweest want je kunt er haast niet bij. Heeft ook flink wat boortjes gekost bij de dealer. (Rekening viel mee, zijn erg coulant geweest.
rlemmens
1st Gear member

Je kunt er erg moeilijk bij, volgens mij moet je er zelfs van onder af aan werken. Op zich is een pakking verwisselen niet moeilijk, als dat alles is......
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”