Net gezien een XC70 die me aanstaat.
De auto heeft een motor probleem: weinig vermogen.
MY2006, 185 pk uitvoering met een zestraps automaat.
Wat is het slechtste scenario wat oorzaak en kosten betreft.
De gouden regel is "het valt altijd tegen"
Vraag twee.
Een V70 uit 2002 heeft een 130 pk motor.
Is het blok gelijk aan de 163 pk versie en wordt het lagere vermogen bereikt door het motor management.
Ik ben de collectie aan het uitbreiden. Dat is de reden van deze vragen.
Twee vragen over diesels.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6283
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Heb ooit hetzelfde gehad. Was de als ik het goed zeg de buis van/naar de turbo die onder het blok doorloopt. Deze lekte lucht en daardoor ging het motormanagement in noodloop met dus minder vermogen als gevolg. Vervangen en probleem opgelost. Kosten: een paar honderd euro.WillyWortel2 schreef: ↑24.01.2023 - 00:38 Net gezien een XC70 die me aanstaat.
De auto heeft een motor probleem: weinig vermogen.
MY2006, 185 pk uitvoering met een zestraps automaat.
Wat is het slechtste scenario wat oorzaak en kosten betreft.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- E.T.
- 4th Gear member
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 10.05.2009 - 15:11
Het kunnen ook de wervelkleppen zijn, bedieningsarmpje wil nog wel eens losschieten en als je pech hebt is de bediening van de kleppen binnen afgebroken.
Groet Edwin
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
Volvo XC60 T8 Twin Engine R-Design
Volvo Amazon P131 B20 1968
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1418
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
En dan kan de inlaat flink dichtgekoold zijn. Had ik met mijn 2008 ook last van. Wervelkleppen vervangen inclusief stangetje en schoonmaak inlaat was iets van 600,-.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5
XC60 D3
XC70 D4
XC60 T5 Polestar Engineered
Naar: XC70 T5 Nordic+ EN Saab 9-3 Cabriolet Vector 1.8t
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9129
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Die 131 pk is een D5 met aangepast motormaganement inderdaad. Kan je ongestraft terugzetten naar 163 pk, of zelfs richting de 220/240.WillyWortel2 schreef: ↑24.01.2023 - 00:38Een V70 uit 2002 heeft een 130 pk motor.
Is het blok gelijk aan de 163 pk versie en wordt het lagere vermogen bereikt door het motor management.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26893
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Motorisch is dat het verhaal inderdaad.
Echter....remmen zijn kleiner en ik dacht dat deze altijd met een 5 bak (?) Is geleverd en nooit met een 6 bak.
Wat betreft het verminderde vermogen, is er een optie om het ding ergens uit te kunnen laten lezen?
Dan heb je al een redelijke indicatie.
Kan een lullig slangetje van de turbo zijn, een EGR, wervelkleppen, roetfilter, noem het maar op.
Qua betrouwbaarheid is de 185 pk de minste van de 2 motoren. Deze heeft nog wel eens problemen met de klepstoters waar de 130/163 pk dat niet heeft.
Echter....remmen zijn kleiner en ik dacht dat deze altijd met een 5 bak (?) Is geleverd en nooit met een 6 bak.
Wat betreft het verminderde vermogen, is er een optie om het ding ergens uit te kunnen laten lezen?
Dan heb je al een redelijke indicatie.
Kan een lullig slangetje van de turbo zijn, een EGR, wervelkleppen, roetfilter, noem het maar op.
Qua betrouwbaarheid is de 185 pk de minste van de 2 motoren. Deze heeft nog wel eens problemen met de klepstoters waar de 130/163 pk dat niet heeft.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Ik heb de 130 pk motor in gedachten voor een C70 die een defekte motor heeft.
Dan is de teruggedraaide 130 pk een voordeel, die heeft nog niet hard moeten werken.
De auto is verder niet van belang, heeft inderdaad een handbak en mogelijk kleiner remmen.
De XC zou dan voor de terugreis naar een dealer moeten om de storing op te lossen.
Loopt het uit de hand dan moet hij op transport.
Dank voor het meedenken!
Dan is de teruggedraaide 130 pk een voordeel, die heeft nog niet hard moeten werken.
De auto is verder niet van belang, heeft inderdaad een handbak en mogelijk kleiner remmen.
De XC zou dan voor de terugreis naar een dealer moeten om de storing op te lossen.
Loopt het uit de hand dan moet hij op transport.
Dank voor het meedenken!
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Dat is een 2.4d met 126pk, een 5cilinder die heul erg zuinig is en best wel krachtig, 126pk/300nm koppel en een 5 bak.fredhead schreef: ↑24.01.2023 - 11:20 Motorisch is dat het verhaal inderdaad.
Echter....remmen zijn kleiner en ik dacht dat deze altijd met een 5 bak (?) Is geleverd en nooit met een 6 bak.
Wat betreft het verminderde vermogen, is er een optie om het ding ergens uit te kunnen laten lezen?
Dan heb je al een redelijke indicatie.
Kan een lullig slangetje van de turbo zijn, een EGR, wervelkleppen, roetfilter, noem het maar op.
Qua betrouwbaarheid is de 185 pk de minste van de 2 motoren. Deze heeft nog wel eens problemen met de klepstoters waar de 130/163 pk dat niet heeft.
Rica en Fasttech gaven hem er 100pk bij, op 20nm na 500nm koppel.
De remmen verdienen dan wel een upgrade, uit mijn hoofd had de S60 316mm remmen rondom, de mijne stond op 15" snowtrac3 banden.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26893
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat zal maximaal 305mm geweest zijn, dat was de T5/D5 diameter.
De 163 pk had standaard 283 mm en ik weet 99,9% zeker dat die 126 pk diezelfde maat had of nog 1 maat kleiner.
316mm past ook niet meer in 15 inch omdat je klauw te ver naar buiten komt.
Bij mijn eigen S60 had ik de voorremmen ook aangepast naar 305mm, schijven zijn anders en de remklauwen en blokken blijven hetzelfde.
Door een andere bracket te plaatsen creër je de benodigde extra ruimte voor de schijf.
De 163 pk had standaard 283 mm en ik weet 99,9% zeker dat die 126 pk diezelfde maat had of nog 1 maat kleiner.
316mm past ook niet meer in 15 inch omdat je klauw te ver naar buiten komt.
Bij mijn eigen S60 had ik de voorremmen ook aangepast naar 305mm, schijven zijn anders en de remklauwen en blokken blijven hetzelfde.
Door een andere bracket te plaatsen creër je de benodigde extra ruimte voor de schijf.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21034
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
https://www.autoweek.nl/auto/36147/volv ... gle.com%2F
Dit was hem. 288mm staat mij iets van bij.
Dit was hem. 288mm staat mij iets van bij.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Voor de duidelijkheid:
De Volvo met de teruggedraaide diesel koop ik voor de motor, de auto interesseert me verder niet.
Motor gaat eruit, de rest gaat door naar Hunter in Gorredijk. Tenzij er iemand hier een trekhaak en andere dingen kan gebruiken.
De Volvo met de teruggedraaide diesel koop ik voor de motor, de auto interesseert me verder niet.
Motor gaat eruit, de rest gaat door naar Hunter in Gorredijk. Tenzij er iemand hier een trekhaak en andere dingen kan gebruiken.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7845
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Kan je beter een losse motor kopen. Is goedkoper en je kan garantie afspreken voor alle draaiende delen.
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"The forest has music for those who listen"
"The forest has music for those who listen"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Garantie beperkt zich tot het leveren van een andere motor.
Voor inbouwen staat 16 uur dat wordt nooit vergoed.
Bij een motor die rijdend te controleren is heb ik geen garantie nodig.
Terug naar huis is 1000 km wanneer ik bij Bob koffie ga drinken. Dat ligt op de route.
Voor inbouwen staat 16 uur dat wordt nooit vergoed.
Bij een motor die rijdend te controleren is heb ik geen garantie nodig.
Terug naar huis is 1000 km wanneer ik bij Bob koffie ga drinken. Dat ligt op de route.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9129
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Huh 16 uur voor inbouw niet vergoed, wie moet dat vergoeden dan? Bij losse motor of complete auto... Niemand toch?
Waarom haal je een auto uit Zwitserland voor de motor als er in NL ook genoeg D5 te vinden is? Ongetwijfeld bij Hunter zelf ook wel
Waarom haal je een auto uit Zwitserland voor de motor als er in NL ook genoeg D5 te vinden is? Ongetwijfeld bij Hunter zelf ook wel
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7845
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Tja, daar ben ik dus afgehaakt.JeroenSpock schreef: ↑26.01.2023 - 12:06 Huh 16 uur voor inbouw niet vergoed, wie moet dat vergoeden dan? Bij losse motor of complete auto... Niemand toch?
Waarom haal je een auto uit Zwitserland voor de motor als er in NL ook genoeg D5 te vinden is? Ongetwijfeld bij Hunter zelf ook wel
Naar Zwitserland rijden is ook veel goedkoper.
Weer een mooi verhaal
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"The forest has music for those who listen"
"The forest has music for those who listen"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Hunter heeft volop losse motoren. Hoe weet ik wat die motor gelopen heeft, hoe kan ik beoordelen hoe de losse motor draait?
De auto die ik gezien heb voor sloop heeft weinig kms, motor kan ik draaiend beoordelen in een rijdende auto.
Mijn garage heeft teleurstellende ervaringen met los gekochte motoren die hem als goed werden verkocht.
Hij begint er niet meer aan. Arbeidsloon van in en uitbouwen ben je kwijt.
Zo moeilijk is het toch niet om de voorkeur te geven aan een rijdende auto om de kwaliteit van de motor te kunnen beoordelen?
Wat hier aangeboden wordt zijn D5 blokken met met 4-5 ton op de teller. Ik zoek iets met minder dan 300.000 km
Die heb ik hier nog niet gezien.
Reiskosten naar CH tot bij de garage 100 euro. Verzekering met exportkenteken 250 euro. Terugrit 60 liter diesel plus een overnachting van 60 euro. Restwaarde sloper 200 euro. Leg maar uit wat er niet goed aan is.
De auto die ik gezien heb voor sloop heeft weinig kms, motor kan ik draaiend beoordelen in een rijdende auto.
Mijn garage heeft teleurstellende ervaringen met los gekochte motoren die hem als goed werden verkocht.
Hij begint er niet meer aan. Arbeidsloon van in en uitbouwen ben je kwijt.
Zo moeilijk is het toch niet om de voorkeur te geven aan een rijdende auto om de kwaliteit van de motor te kunnen beoordelen?
Wat hier aangeboden wordt zijn D5 blokken met met 4-5 ton op de teller. Ik zoek iets met minder dan 300.000 km
Die heb ik hier nog niet gezien.
Reiskosten naar CH tot bij de garage 100 euro. Verzekering met exportkenteken 250 euro. Terugrit 60 liter diesel plus een overnachting van 60 euro. Restwaarde sloper 200 euro. Leg maar uit wat er niet goed aan is.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: 07.04.2014 - 13:51
Wortel of Wakker. Het blijft voor mij dezelfde Willy.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9129
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Vergeet je nou bewust de kosten van de auto zelf, en het uitbouwen van de motor?WillyWortel2 schreef: ↑26.01.2023 - 21:30Reiskosten naar CH tot bij de garage 100 euro. Verzekering met exportkenteken 250 euro. Terugrit 60 liter diesel plus een overnachting van 60 euro. Restwaarde sloper 200 euro. Leg maar uit wat er niet goed aan is.
Ben gewoon nieuwsgierig hoor, ik zeg niet dat het niet goed is
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1012
- Lid geworden op: 29.08.2022 - 17:02
Ik geef aan wat de kosten zijn van het Zwitserse avontuur waarop kritiek komt.
Mijn garage had een auto ingeruild met 350.000 km.
Die motor viel mij tegen. Die wordt het niet. Enig idee wat het kost om een motor in te bouwen?
Ik ga die kosten niet twee keer maken.
De auto die ik op het oog heb als donor kost 150 euro meer dan een losse motor.
Bij die verkoper heb ik al eerder auto's gekocht.
Wil je namen hebben van sloperijen die zogenaamd goede motoren verkopen?
Ik heb het niet over Hunters of Rima.
Dat zijn prima betrouwbare adressen voor onderdelen. Dat wil ik graag duidelijk maken.
Mijn garage had een auto ingeruild met 350.000 km.
Die motor viel mij tegen. Die wordt het niet. Enig idee wat het kost om een motor in te bouwen?
Ik ga die kosten niet twee keer maken.
De auto die ik op het oog heb als donor kost 150 euro meer dan een losse motor.
Bij die verkoper heb ik al eerder auto's gekocht.
Wil je namen hebben van sloperijen die zogenaamd goede motoren verkopen?
Ik heb het niet over Hunters of Rima.
Dat zijn prima betrouwbare adressen voor onderdelen. Dat wil ik graag duidelijk maken.
Historie: 145-245-265-V70b-V40-V70d. De 265 was een dissonant, een rampzalige auto.