Bij het afsluiten van mijn V70 uit 2016 blijft het knopje aan de binnenzijde van de passagiersdeur vaak ‘ hangen’. Hierdoor wordt de deur niet afgesloten en kan ik het portier gewoon openen waardoor het alarm afgaat. Bij het rechter voorportier blijft het knopje vaak ‘dicht’ bij het openen van de auto waardoor ik het bijrijdersportier van binnen moet openen. Blijven deze knopjes ergens hangen? Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
Ben benieuwd naar jullie antwoord.
Afsluiten lukt (vaak) niet
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 26901
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Als ik het goed lees 2 problemen bij dezelfde deur?
Je noemt ze anders maar volgens mij komt het daar op neer.
Ik denk dat het slot blijft hangen en aan vervanging toe is.
Je noemt ze anders maar volgens mij komt het daar op neer.
Ik denk dat het slot blijft hangen en aan vervanging toe is.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Sorry, het is idd. onduidelijk wat ik schreef. Het gaat echter om het bestuurdersportier en het portier van de bijrijder. Zit nu te denken aan een lage accuspanning. Ik krijg echter geen melding hiervan op mijn dashboard.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Vandaag ben ik er achter gekomen dat de paniekbutton ook niet meer werkt. Nu weet ik niet of het probleem dat het knopje aan de bestuurderskant niet ver genoeg inzakt om de auto af te sluiten bij een vergrendelingspoging hier mee te maken zou kunnen hebben. Ben benieuwd naar jullie reacties.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 14.07.2021 - 10:17
- Locatie: Regio 072
Probeer eens de deuren te sluiten door meerdere keren achter elkaar op de sluitknop te drukken.
Bij mij werkte dat wel. Uiteindelijk heb ik het portierslot wel vervangen.
Bij mij werkte dat wel. Uiteindelijk heb ik het portierslot wel vervangen.
V70 III 2.5T Momentum, Sapphire Black (Pirate Special)
- JosW
- 5th Gear member
- Berichten: 2341
- Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
- Locatie: Hengelo
Jij hebt een Polar-uitvoering. Zo mogelijk ook de Volvo-app om de standkachel te programmeren? Als dat goed werkt dan is er met je accu niks mis.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 28.07.2009 - 23:47
Het knopje zit met een lange, ijzeren stang aan een mechaniek vast (haak/oog). Bij mij is de stang uit het mechaniek en beweegt het knopje niet meer mee - dit heeft geen effect op de werking van het slot.
Jouw symptomen wijzen eerder op een blokkade van het mechaniek of de stang, wat je kunt inspecteren door de deurkaart te verwijderen. Let dan wel op genoemde stang - zo is die bij mij er ooit ook uitgegaan.
Kun je de knop wel handmatig helemaal naar beneden duwen?
Jouw symptomen wijzen eerder op een blokkade van het mechaniek of de stang, wat je kunt inspecteren door de deurkaart te verwijderen. Let dan wel op genoemde stang - zo is die bij mij er ooit ook uitgegaan.
Kun je de knop wel handmatig helemaal naar beneden duwen?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Knop aan bestuurderskant kan ik idd. handmatig prima bedienen. Auto is dan keurig afgesloten. Maar als ik de afstandsbediening (of de knop van keyless entry) bedien, gaat het knopje aan de binnenzijde net niet genoeg naar beneden om de auto af te sluiten. Met als gevolg dat ik de deur kan openen zonder dat ik de afstandsbediening bij me heb. Scheelt echt maar 3 mm.waal70 schreef: ↑06.02.2023 - 13:58 Het knopje zit met een lange, ijzeren stang aan een mechaniek vast (haak/oog). Bij mij is de stang uit het mechaniek en beweegt het knopje niet meer mee - dit heeft geen effect op de werking van het slot.
Jouw symptomen wijzen eerder op een blokkade van het mechaniek of de stang, wat je kunt inspecteren door de deurkaart te verwijderen. Let dan wel op genoemde stang - zo is die bij mij er ooit ook uitgegaan.
Kun je de knop wel handmatig helemaal naar beneden duwen?
P.S. De paniekbutton werkt gewoon. Ik hield hem waarschijnlijk niet lang genoeg vast.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 28.07.2009 - 23:47
In dat geval zou ik eerst zoeken naar een mechanische blokkade bij knop of stang. Je spierkracht is kennelijk genoeg, maar die van het mechaniekje niet. Wat gebeurt er als je het "kraagje" van de knop verwijdert: dus dat plastic ringetje in de deurkaart waardoor het knopje op zijn plek wordt gehouden? Er zou dan in theorie minder weerstand moeten zitten op het bewegen van de knop.rkr schreef: ↑06.02.2023 - 22:38 Knop aan bestuurderskant kan ik idd. handmatig prima bedienen. Auto is dan keurig afgesloten. Maar als ik de afstandsbediening (of de knop van keyless entry) bedien, gaat het knopje aan de binnenzijde net niet genoeg naar beneden om de auto af te sluiten. Met als gevolg dat ik de deur kan openen zonder dat ik de afstandsbediening bij me heb. Scheelt echt maar 3 mm.
P.S. De paniekbutton werkt gewoon. Ik hield hem waarschijnlijk niet lang genoeg vast.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Net terug van de dealer. Daar is ook het verhaal dat het uiteindelijk uitdraait op een nieuw slot. Ik heb het filmpje op YouTube bekeken. Zeer verhelderend. Tegenwoordig moet wel veel (plastic) uitgebouwd worden. Was aan mijn S70 minder. Ik schrik van de hoeveelheid plastic die verwerkt is. Maar ja, dat zal bij BMW of Audi niet anders zijn.
Nico123, je hebt het over Duitsland. Zit ik dan goed bij Daparto.de of heb je een ander adres?
Oh ja, Volvo vraagt €300 voor een slot.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
- kansberg
- 2nd Gear member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17.06.2018 - 17:44
Helaas slot defect lees ik net... Ook bij onze (MY '15) al twee keer vervangen. Bekend probleem, als je handig bent kan je het zelf vervangen, neem er iig de tijd voor. Een 'retrofit' slot kost ongeveer € 100,00 (voor auto's zonder keyless entry).
Volvo V70 D3 Momentum, MY 2015 Winter Pack, Versatility Pack, Light Pack, Business Motion Pack, Alu sportpedalen, R-Design stuurwiel, D4/T6 Einddempers, Getinte ramen vanaf B stijl, Trekhaak, Dakspoiler. Seashell Metallic, Street View Live
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
Peugeot 107 XS 2008, Beige Nautilus Trim Noir Caldera Metallic, 14" Karlova, Street View Live, Bluetooth.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik kan het idd. zelf vervangen, maar dan nog! Ik word een beetje ziek van de prullerige uitvoering van het slot. Het lijkt wel of onderdelen met opzet niet gemaakt worden voor een langdurig leven. Volvo=duurzaamheid?!
Waar zijn de tijden gebleven van mijn 1997 S70 ... Nog even terug naar het slot: ik ben nieuwsgierig en bereid om iets te leren: vandaar dat ik zeer geïnteresseerd ben in ‘WAT IS NU DAADWERKELIJK HET EUVEL’ waardoor deze sloten te vaak kapot gaan. Heeft iemand al eens uitgezocht?
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 1st Gear member
- Berichten: 49
- Lid geworden op: 14.07.2021 - 10:17
- Locatie: Regio 072
Er staat op YouTube een filmpje van onze Russische vriend die laat zien hoe je zo’n slot wisselt.
Hierin repareert hij het slot zelf ook. In het slot zitten motortjes die waarschijnlijk hun kracht verliezen en of zwaarder gaan lopen.
In het filmpje staat ook een link dat je de motortjes zelf kan bestellen.
Update: De link werkt niet meer.
Hierin repareert hij het slot zelf ook. In het slot zitten motortjes die waarschijnlijk hun kracht verliezen en of zwaarder gaan lopen.
In het filmpje staat ook een link dat je de motortjes zelf kan bestellen.
Update: De link werkt niet meer.
V70 III 2.5T Momentum, Sapphire Black (Pirate Special)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Dank je Mighty Pirate! Deze had ik al gevonden. Zijn we toch nog van de Russen afhankelijk ...
Prima instructie en ik ben het helemaal met je eens dat deze (speelgoed)elektromotortjes het probleem zijn. Ben ze ook al eens in mijn scheerapparaat tegengekomen. Was ook al niet zo’n succes

2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
Ik kom er op dit moment nog niet zo goed uit bij Daparto. Voor mijn keyless entry V70 2016 slot krijg ik sloten met het OEM nummer 31253661. Maar dat is dan blijkbaar zonder deadlock. Begrijp ik even niet: alle Volvo’s hebben toch al jaren de deadlockfunctie?
Zelfs mijn 1997 S70 bezat die optie.
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 419
- Lid geworden op: 28.08.2006 - 10:39
- Locatie: Zuid-Limburg
YV1BW41L1G1371193
Ben benieuwd, Nico123!
2006-2022:
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
Volvo S70 sept. 1997, model 1998, 2.5 10V., Uranus 16’’ met 205/55 Michelin Primacy 3, Midnight blue, 333.500 km: een plaatje!
Vanaf 2022:
Volvo V70 Polar+, november 2016, 2.0 T4 handgeschakeld, B4204T19, Onyx black
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 02.12.2017 - 18:18
- Locatie: Deventer
Ik kan deze auto helaas niet opzoeken met mijn Vida versie. Daarom heb ik de laatstmogelijke V70 gekozen; MY2015.
Ik kom dan op slot 31416686, zie ook screenshot.
Ik kom dan op slot 31416686, zie ook screenshot.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.