hallo allemaal .
ik heb een Volvo V50 2.0d 136pk 2007 huidige km stand 253,600 km
het volgende deed zich gisteren voor .
reed gewoon , geen meldingen op dashboard .
rijd over de overgang van weg naar brugdek , korte snelle bonk , auto valt uit , en op dasboard direct melding "motorsysteem service vereist "
auto uit laten rollen naar de berm .
1 contact uit , en auto opnieuw proberen te starten startmotor draait vrolijk rond maar slaat niet aan . ( meerdere malen geprobeerd)
2 met heel simpel universeel uitlees appje op mijn telefoon uitgelezen geen foutcodes .
auto naar huis gehaald .
auto opnieuw uitgelezen met 2 verschillende apps op mijn telefoon . geen foutcodes
onder de motorkap gekeken of ik losse stekkers of andere gekkigheid zien valt me nu niks op .
auto op contact pomp in de tank hoor je lopen , en slaat daarna af bouwt dus druk op naar de motor
iemand een idee , waar ik zoeken kan , of naar moet kijken ?
( tis nu zondag , dat werkt ook niet echt mee )
motor slaat niet aan !
- Obbetuning
- 2nd Gear member
- Berichten: 249
- Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
- Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
- Contacteer:
ADM is niet de reden dat de auto niet wil starten.
ADM is een tankje dat eolys bij tanken in de brandstof tank erbij doet zodat er een betere verbranding is.
Waarom jou Volvo niet wil starten kan ik zo niet aangeven.
Bij een fout op de sleutel (immo) hoort de auto dat aan te geven in het dashboard (immobiliser fout) oid.
Ik verwacht een fout in jou ECM of bedrading, zonder uitlees apparatuur zou mijn eerste controle punt de ECM zelf zijn.
Deze zit voor het linker voorwiel achter de bumper.
Als je de wielkuip aan de voorkant loshaalt, wielen naar links, kan je de kuip daar achter klemmen en zie je de bak waar de ECM inzit.
Deze even losschroeven en kijken of dit toevallig niet heel nat is.
ADM is een tankje dat eolys bij tanken in de brandstof tank erbij doet zodat er een betere verbranding is.
Waarom jou Volvo niet wil starten kan ik zo niet aangeven.
Bij een fout op de sleutel (immo) hoort de auto dat aan te geven in het dashboard (immobiliser fout) oid.
Ik verwacht een fout in jou ECM of bedrading, zonder uitlees apparatuur zou mijn eerste controle punt de ECM zelf zijn.
Deze zit voor het linker voorwiel achter de bumper.
Als je de wielkuip aan de voorkant loshaalt, wielen naar links, kan je de kuip daar achter klemmen en zie je de bak waar de ECM inzit.
Deze even losschroeven en kijken of dit toevallig niet heel nat is.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
- Locatie: Steenwijk
de hele dag gezocht en gemeten .
nog storingen P0003 brandstofdruk regelklep - laag voltage
P0091 Brandstofdruk regelklep - laag voltage , kortsluiting naar massa
U0326 software niet goed , immobilizer controle module
( deze laatste komt denk ik door de lege accu na tig x starten . gaf dit ook aan op de boordcomputer )
Brandstofdruk regelklep gedemonteerd weerstand 2,5 Ohm > en werkt met 12 volt erop
meten op de stekker van de brandstofdruk klep 0,57 volt ( staat alleen op contact
Ecu uit linker voorspartbord gedemonteerd , stekkers en contacten droog en niet gecorrodeerd .
wel viel mij op de de Ecu ooit los geweest is , en matig weer dicht gekit is
nog storingen P0003 brandstofdruk regelklep - laag voltage
P0091 Brandstofdruk regelklep - laag voltage , kortsluiting naar massa
U0326 software niet goed , immobilizer controle module
( deze laatste komt denk ik door de lege accu na tig x starten . gaf dit ook aan op de boordcomputer )
Brandstofdruk regelklep gedemonteerd weerstand 2,5 Ohm > en werkt met 12 volt erop
meten op de stekker van de brandstofdruk klep 0,57 volt ( staat alleen op contact
Ecu uit linker voorspartbord gedemonteerd , stekkers en contacten droog en niet gecorrodeerd .
wel viel mij op de de Ecu ooit los geweest is , en matig weer dicht gekit is
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
- Locatie: Steenwijk
er is denk ik inderdaad iets met de ECU of bedrading tussen ECU en brandstofdrukregelklep , in welke stekker zitten deze draden op de ECU ( blauwe , rode of groene ring )Obbetuning schreef: ↑26.02.2023 - 14:33 ADM is niet de reden dat de auto niet wil starten.
ADM is een tankje dat eolys bij tanken in de brandstof tank erbij doet zodat er een betere verbranding is.
Waarom jou Volvo niet wil starten kan ik zo niet aangeven.
Bij een fout op de sleutel (immo) hoort de auto dat aan te geven in het dashboard (immobiliser fout) oid.
Ik verwacht een fout in jou ECM of bedrading, zonder uitlees apparatuur zou mijn eerste controle punt de ECM zelf zijn.
Deze zit voor het linker voorwiel achter de bumper.
Als je de wielkuip aan de voorkant loshaalt, wielen naar links, kan je de kuip daar achter klemmen en zie je de bak waar de ECM inzit.
Deze even losschroeven en kijken of dit toevallig niet heel nat is.
en wat zou ik moeten meten op de stekker van de Br.st.druk regelklep
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
- Locatie: Steenwijk
vandaag schema van de brandstofvoorziening doorgespit .
thuis na het werk , weer wat meetwerk verricht .
zekering 34 (10a) van de drukregel en druksensor lag eruit , bleek de bekabeling van het drukregelventiel beschadigd , en sluiting naar massa te maken .
draad gerepareerd en goed geïsoleerd , nieuwe zekering erin en Tadaaaaaaa , hij loopt weer .
hoop dat ooit iemand nog eens wat aan deze info heeft
thuis na het werk , weer wat meetwerk verricht .
zekering 34 (10a) van de drukregel en druksensor lag eruit , bleek de bekabeling van het drukregelventiel beschadigd , en sluiting naar massa te maken .
draad gerepareerd en goed geïsoleerd , nieuwe zekering erin en Tadaaaaaaa , hij loopt weer .
hoop dat ooit iemand nog eens wat aan deze info heeft
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3713
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Zeker weten!
Fijn voor je dat het euvel verholpen is.
Knap gedaan van je!
Fijn voor je dat het euvel verholpen is.
Knap gedaan van je!
Draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
Motorisatie- en aandrijvingskeuze: trekken van een 1580kg asdruk Doroteaanse caravan.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 24.02.2023 - 15:50
- Locatie: Steenwijk
gisteren viel de auto ineens weer uit en wilde niet starten .
weer met uitlezen fout brandstofdruk .
na wat kort zoekwerk , blijkt onder het luchtfilterhuis de kabelboom los te liggen .
( drukregelventiel en druk sensor zitten samen op zekering 34 , en de massa's gaan naar de ECM stekker B pootje 4M en 4L )
en doorgeschuurd , kabeltje van druksensor op injectierail licht bloot en maakt sluiting .
op het steuntje waar de kabel normaal vastzit aan de versnellingsbak ,
kabeltje gesoldeerd en krimpkous erom , kabelboom opnieuw ingetaped
en met stuk rubberslang erom weer vastgezet op de steun .
weer met uitlezen fout brandstofdruk .
na wat kort zoekwerk , blijkt onder het luchtfilterhuis de kabelboom los te liggen .
( drukregelventiel en druk sensor zitten samen op zekering 34 , en de massa's gaan naar de ECM stekker B pootje 4M en 4L )
en doorgeschuurd , kabeltje van druksensor op injectierail licht bloot en maakt sluiting .
op het steuntje waar de kabel normaal vastzit aan de versnellingsbak ,
kabeltje gesoldeerd en krimpkous erom , kabelboom opnieuw ingetaped
en met stuk rubberslang erom weer vastgezet op de steun .
- Ferrari
- 5th Gear member
- Berichten: 1149
- Lid geworden op: 12.10.2019 - 10:49
- Locatie: Antwerpen
Hopelijk is hiermee de storing verholpen!
Henry
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999
Huidig wagen- en motorpark:
Volvo C70 D3 Geartronic Summum 2011
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
BMW 420i Luxury-line cabrio 2018
Mazda CX-30 2020 (leaseauto, alleen zakelijk)
Harley-Davidson Softail Heritage Classic 1999