v 70 awd

Plaats reactie
de jong
Starter

ik ben al een tijdje op zoek naar een v 70 awd het liefst een xc van rond 98-99.wil iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij aankoop van zo.n auto?ook heb ik gezien in verschillende advertenties dat de tussenbak vervangen is of nog moet of ik krijg er specifiek garantie op.is dit een zwak punt en wat kost het als deze vervangen moet?

jeremy
V70R-obert
3rd Gear member

Laat gewoon een aankoopkeuring doen. Op marktplaats staat/stond een mooie XC awd. Op de foto staat deze auto in de sneeuw met een ski koffer op het dak. Advertentie moet nu ongeveer 6 weken oud zijn.
v700r
5th Gear member

Kijk eens op het 850 forum.
Groeten van Frans.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

de jong schreef:ik ben al een tijdje op zoek naar een v 70 awd het liefst een xc van rond 98-99.wil iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij aankoop van zo.n auto?ook heb ik gezien in verschillende advertenties dat de tussenbak vervangen is of nog moet of ik krijg er specifiek garantie op.is dit een zwak punt en wat kost het als deze vervangen moet?
De tussenbak (haakse overbrenging) is niet echt een zwak punt van een XC70, de profieldiepteverschillen van de banden zijn nogal kritisch (tot aan de XC70 van 2002!) en daardoor sneuvelt er wel eens eentje, je mag geen groter profieldiepteverschil dan 4 mm hebben tussen v&a of tussen l&r (dat staat ook heel expliciet beschreven in het instructieboekje) is hij ooit vervangen is de oorzaak vrijwel altijd het niet "respecteren" van die waarschuwing.
Een niet meer te repareren band bij 4 banden van +/- 4mm kost je dus in principe 4 nw banden.
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”