Graag zou ik jullie input willen hebben bij het volgende. Ik heb een Volvo V40 D2 uit 2015 met net geen 180K op de teller. Na een rit van ongeveer 800 km naar het VK kreeg ik een melding 'beperkt motorvermogen' (het bekende schildpadje) en ben daarna rustig teruggereden. Aangekomen terug in Nederland ben ik naar een lokale garage gegaan. De turboslang was gescheurd en is vervangen, maar vervolgens begon de auto op 3 poten te lopen. Ik heb hem nu thuis en heb hem zelf uitgelezen. Ik wil graag zelf zien wat er aan de hand is, niet in de laatste plaats omdat ik niet altijd goede ervaring heb met garages.
Ik heb hem nu zelf uitgelezen en krijg het volgende:
Hij vindt dus code P1262 Volvo Cylinder 2 High to low Side short. Als ik het goed heb een storing in de connector of in de verstuiver 2 zelf. Ik heb de connector gecontroleerd en lijkt ok te zijn. Ik ben nu geneigd de verstuiver zelf te gaan vervangen. Is dat de juiste volgorde of zijn er nog andere checks die ik zou moeten doen voordat ik hiermee bezig ga?
Mijn tweede vraag: is het überhaupt een goed idee dit zelf te gaan doen? Na dit filmpje gekeken te hebben, leek het me redelijk goed te doen.
https://www.youtube.com/watch?v=GXvKAHClatY
Ik ben benieuwd wat jullie ideeën zijn. Alvast heel erg dank voor het meedenken!