Volvo is een merk dat caravanners een warm hart toedraagt en bewijst dat weer eens door een klinkende overwinning van de V50 D5 met Geartronic automaat. De heerlijke 5 cilinder diesel met 180 pk en 350 Nm koppel vanaf slechts 1750 rpm maakte indruk met aangehaakte Bailey van 1242 kg. Maar formidabele prestaties op zich zijn niet voldoende. De stabiliteit op hoge snelheid is echter ook dik voor elkaar en op de 17% helling waren eveneens geen ongemakken te bespeuren. Minpunt is de beperkte capaciteit van de laadruimte.
Felle acceleratie dankzij een gewillige dieselmotor (Volvo's eigen 2.4 vijf in lijn met 180 pk) en een zijdezacht schakelende automatische vijfbak. Wat wil je nog meer? Wel, het zou wel helpen als de remmen vertrouwenwekkend overkwamen; wanneer ook de handrem erg gemakkelijk te bedienen zou zijn en dat je nooit het signaal zou krijgen dat de auto het niet meer kan bolwerken. De V50 D5 levert dat allemaal, verpakt in een modern ogende lifestylecombi die Volvo zelf graag Sportswagon noemt. De jury waardeerde ook de lage operationele kosten per km, hoewel de teruglopende styling áchter wel de oorzaak is dat je 15% van de standaard bagage niet mee kan nemen. Tenminste met alle stoelen rechtop. Volvo heeft altijd al een sterke reputatie gehad onder caravanners. Deze auto bevestigt dit nog maar eens.
De V50 2.0 kwam er minder goed vanaf;
Veel overeenkomsten met de nieuwe Towcar of the Year natuurlijk, maar op andere punten weer erg verschillend. De carrosserie van de estate is praktisch maar niet erg ruim verder naar achteren. Stabiel was deze V50 eveneens, maar de motor en de (handgeschakelde) versnellingsbak zijn gewoon niet geschikt voor het trekken van een caravan. Het hoogste vermogen en koppel wordt geleverd bij 6000 resp. 4000 rpm en dan worden hellingstarts lastig. De situatie verbetert onder die omstandigheden niet omdat de handrem minder goed was opgewassen tegen de zwaartekracht dan die op de algemeen winnaar.
Link naar het artikel: http://www.caravantrekker.nl/tavhj/2007gb.php
Towcar of the Year 2007
Geleverd vanaf 2003
- Dick@Volvo
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 22.09.2006 - 20:58
- Locatie: Groningen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo V60 T3 Powershift Momentum/150pk/Power Blue/Pandora 17"/juni 2014/Business Pack/Sensus Connect
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
Volvo S40 2.4i/170pk/Silver Metallic/Cygnus 16";/mei 2004/Premium Sound
Volvo V50 2.4i Geartronic Edition II/170pk/Electric Silver/Cordellia 16"/mrt 2010/High Performance/Leder
Volvo V50 2.4 Geartronic Edition II/140pk/Electric Silver/Caligo 16";/sept 2006/High Performance/Estate-line
Volvo S40 2.4i/170pk/Silver Metallic/Cygnus 16";/mei 2004/Premium Sound
Dick@Volvo
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors