Heeft iemand ervaring met hybride turbo's?
Mijn T-5 heeft nu een Mitsubishi TD04HL-16T.
swedetrading en europeantuning verkopen varianten hiervan die zijn uitgeboord en grotere turbines hebben.
Goed idee?
Hybride turbo's (gewone turbo die uitgeboord is en grotere turbine er in)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 7892
- Lid geworden op: 07.04.2021 - 12:53
Ligt er aan hoeveel turbodruk je wilt hebben.
Hybride turbo's genereren een hogere turbodruk. Vraag is dan, wat wil je er dan mee bereiken?
Hybride turbo's genereren een hogere turbodruk. Vraag is dan, wat wil je er dan mee bereiken?
Blog Småbruk - Het leven op een kleine Zweedse boerderij...
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
"Prutsen is de meest onderschatte fase van een creatief proces"
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 26.07.2017 - 22:25
- Locatie: Doorn
Vaak kan je van de standaard turbo ook de druk nog wel verhogen.
Vraag ff aan een gespecialiseerde volvotuner wat mogelijk is.
Bij montage andere turbo zal je sowieso langs een tuner moeten voor een remap.
Eric
Vraag ff aan een gespecialiseerde volvotuner wat mogelijk is.
Bij montage andere turbo zal je sowieso langs een tuner moeten voor een remap.
Eric
-
- 4th Gear member
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
bredere powerband word lastiger naarmate de turbo groter word .
Een kleine turbo is vroeg bij de les en helpt over hele bereik alleen is hij hoog in toeren gauw uitgepuft ( 2.5T ) . een grote begint pas bij 3k rpm ( T5 )
Dus eigenlijk heb je al de goeie turbo te pakken wellicht andere tune erop .
Een 18T of 19T kan ook die zijn voor meer topvermogen in hoge toerenbereik dus stel je de vraag hoe vaak zit je daar . En die 19T wil je goed afstellen anders drukt ie onderin je lagers/stangen aan gort .
Denk ook aan grip ( gebrek aan ) en remmen upgrade
-
- 1st Gear member
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 02.03.2023 - 19:20
Ah dat is goeie info.redracer schreef: ↑09.05.2023 - 16:47 bredere powerband word lastiger naarmate de turbo groter word .
Een kleine turbo is vroeg bij de les en helpt over hele bereik alleen is hij hoog in toeren gauw uitgepuft ( 2.5T ) . een grote begint pas bij 3k rpm ( T5 )
Dus eigenlijk heb je al de goeie turbo te pakken wellicht andere tune erop .
Een tune gaat er zeker op komen en eigenlijk is 280pk ook wel genoeg.
Ik wilde het nu uitzoeken omdat je beter eerst de turbo zou kunnen vervangen en daarna de tune.
Volvo C70 T-5 1999
-
- 4th Gear member
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
daarna ga je steeds verder als je eenmaal dat virus te pakken hebt . grote downpipe , grotere injectoren , dikke intercooler , airfilter etc . remmen + onderstel upgrades .
dan heb je straks 390pk 500nm en spinnende voorwielen tot je naar zn 4 gaat

op het 850forum zijn vele voorgegaan zou daar ook even gaan lezen .
dan heb je straks 390pk 500nm en spinnende voorwielen tot je naar zn 4 gaat
op het 850forum zijn vele voorgegaan zou daar ook even gaan lezen .
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3156
- Lid geworden op: 20.03.2009 - 16:04
280PK haal je volgens mij met bijna elke T5 en een stukje nieuwe software. Beste upgrade voor dit soort auto's is een aangedreven achteras.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Moet zeggen dat ik dit ook altijd dacht, had vroeger zelf een T5 die rond de 2500 rpm wakker werd. Maar na tuning was het toch wel anders, was een stuk vroeger wakker.redracer schreef: ↑09.05.2023 - 16:47bredere powerband word lastiger naarmate de turbo groter word .
Een kleine turbo is vroeg bij de les en helpt over hele bereik alleen is hij hoog in toeren gauw uitgepuft ( 2.5T ) . een grote begint pas bij 3k rpm ( T5 )
Dus eigenlijk heb je al de goeie turbo te pakken wellicht andere tune erop .
Waarschijnlijk nooit zo vroeg als een 2.5T, maar het scheelt al behoorlijk. Volgens mij heeft volvo dat zo ingesteld, omdat je anders auto's krijgt die teveel op elkaar lijken qua rij-eigenschappen.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
Eerder om de reden die Jelmer schrijft, je krijgt het moeilijk om dat vermogen op de weg te zetten.
+ boven 500Nm loopt je versnellingsbak constant tegen de limiet.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 751
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Die grote turbo moet ook wel gevuld worden dat is het probleem van 1 vaste afmeting , daar zijn tegenwoordig de variabele schoepen voor bedacht en de twinturbo is vaak een kleine voor onderin en grotere voor puf tot bovenin.
Zelfs elektrische turbo's ( audi/mercedes ) worden toegepast , of een druk vaatje ala nieuwe D5
Zelfs elektrische turbo's ( audi/mercedes ) worden toegepast , of een druk vaatje ala nieuwe D5
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Ik bedoel meer het tamme karakter van een T5 onderin de toeren. Dat is na tuning een stuk beter, had volvo ook zelf voor kunnen kiezen. Bij die toeren valt het totale vermogen nog wel mee. Rij karakteristieken zijn stuk beter na tuning.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0