Vandaag hebben we onze nieuwe, hypermoderne Design Studio Shanghai onthuld. Deze is gevestigd in een van de meest levendige en creatieve steden in Azië en breidt onze wereldwijde design footprint uit door zich aan te sluiten bij onze bestaande studio's in Göteborg en Camarillo.
De studio in Shanghai wil een van de meest omvangrijke ontwerpstudio's van wereldwijde automerken in Azië worden. Net als ons designhoofdkantoor in Göteborg beschikt de studio in Shanghai over alle functies die nodig zijn om het hele ontwerpproces te vergemakkelijken - van concept tot productie.
De indrukwekkende mogelijkheden maken de productie mogelijk van schaal- tot full-size modellen voor interieur, exterieur, kleur en materiaal, evenals UX-ontwerp. Bovenop freesmachines, 3D-printers en volledig uitgeruste werkplaatsen om efficiënter dan ooit nauwkeurige modellen te produceren, beschikken de ontwerpers in Shanghai ook over VR-omgevingen waar ze ontwerpen in de virtuele wereld kunnen verkennen.
"Ons ontwerpteam in Shanghai is een cruciaal en geïntegreerd onderdeel van ons wereldwijde ontwerpnetwerk", zegt Jeremy Offer, ons hoofd global design. "Het nieuwe pand en de nieuwste technologieën helpen de samenwerking tussen onze drie designstudio's wereldwijd te versterken, om het hoogwaardige Scandinavische design van Volvo Cars voortdurend naar een hoger niveau te tillen."
Met de opening van Design Studio Shanghai versterken we ook onze strategische investering en langetermijnontwikkeling in China, naast ons R&D-centrum in Shanghai en onze fabrieken in Chengdu, Daqing en Taizhou.
De architectuur - Scandinavië ontmoet Azië
Onze nieuwe ontwerpstudio is een ruimte die innovaties aanmoedigt en creatieve ideeën inspireert. Met grote ramen van vloer tot plafond, brede trappen en hoge plafonds biedt het twee verdiepingen tellende gebouw een stijlvolle werkruimte met veel open ruimte.
Geoptimaliseerd voor samenwerking, biedt de 5.500 vierkante meter grote studio plaats aan meer dan 100 ontwerpers en creatieve ingenieurs. De werkruimtes zijn schoon en simplistisch om precies dat soort inspiratie op te wekken dat kan helpen grenzen te verleggen bij het ontwerpen van auto’s.
Het interieur is schoon en helder met veel doordachte ontwerpdetails en zorgvuldig geselecteerde materialen die voldoen aan de hoge Volvo Cars normen. In het centrum van dit alles bevindt zich de grote showhal van 1.000 vierkante meter, die voorzien is van optimale verlichting en een buitentuin heeft.
Al met al is de architectuur van onze nieuwe designstudio een verbluffende mix van ons Scandinavisch designerfgoed en inspirerende Oost-Aziatische invloeden.
Het team - lokale expertise, wereldwijde aanwezigheid
Het ontwerpteam in Shanghai, opgericht in 2010, bestaat uit talenten met een sterke expertise en diverse achtergronden. Ze zijn energiek, enthousiast en creatief en een essentieel onderdeel van onze wereldwijde designfamilie. Daarnaast leveren ze voortdurend uitstekende creatieve ontwerpen voor alle projecten. Een van de eerste designprojecten waarvoor het team de leiding nam, is de Volvo EX90 Excellence. Deze limited edition en topvariant van ons volledig elektrische vlaggenschip, de Volvo EX90, werd vorige maand in Shanghai onthuld en tilt de premium-ervaring naar een hoger niveau. Als de veiligste vierzitter ooit van Volvo Cars laat de Volvo EX90 Excellence je reizen in ultieme, eersteklas stijl en comfort.
"De Volvo EX90 Excellence is een fantastisch voorbeeld van de snelgroeiende capaciteiten en competentie van ons designteam in Shanghai," zegt Sophie Li, ons hoofd design voor de regio Azië-Pacific. "Met het doel om Scandinavisch topdesign dichter bij onze klanten in Azië te brengen, put ons team inspiratie uit zowel de Scandinavische natuur als de Aziatische kunst om ervoor te zorgen dat onze producten consumenten in deze markten aantrekken en aanspreken."
Nieuwe Volvo Car Design Studio in Shanghai versterkt ons wereldwijde designnetwerk
In dit board het officiële nieuws over Volvo van verschillende bronnen uit de hele wereld
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40411
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ben
Ga naar
- Over Volvo Forum
- ↳ FAQ over de werking van het forum
- ↳ Berichten van en over Volvo-forum.nl
- ↳ Volvo en Forum hebbedingen
- Alleen voor leden
- ↳ Alleen voor leden
- ↳ Even Voorstellen
- ↳ Het fotoalbum
- ↳ Foto van mijn Volvo
- ↳ De Volvo Forum Trofee
- ↳ De projecten
- ↳ Persoonlijke weblogs
- ↳ Entertainment
- ↳ Familieberichten
- ↳ Banenbeurs
- ↳ Evenementen
- ↳ Volvo-Forum reizen
- ↳ Voorbije evenementen
- ↳ Evenementen zonder datum
- ↳ Volvo verzamelingen
- ↳ De miniaturen - Volvo modelauto's
- ↳ Publicaties
- ↳ Volvomobilia
- ↳ Volvo Club Nederland
- ↳ VCN nieuwsberichten
- ↳ VCN Evenementen
- ↳ VOLVO-Forum marktplaats
- ↳ Gevraagd
- ↳ Volvo (auto) te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo onderdelen te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvo documentatie te koop - met foto en prijs!
- ↳ Volvomobilia te koop - met foto en prijs!
- ↳ Off Topic
- ↳ Links
- ↳ Off Topic rubrieken
- ↳ Off Topic Auto
- ↳ Polestar
- ↳ Lynk & Co
- ↳ Off Topic Algemeen
- ↳ De film van Ome Willem
- ↳ Off Topic IT
- ↳ Naar Scandinavië
- ↳ On(t)roerend goed
- ↳ Toeristische tips
- Algemeen Volvo
- ↳ Volvo algemeen (niet technisch)
- ↳ Zou mijn oude Volvo nog rijden?
- ↳ Volvo fraudemeldingen
- ↳ Volvo Nieuws
- ↳ Volvo Racing Nieuws
- ↳ Volvo Ocean Race
- ↳ De avonturen van Peth©oni
- ↳ Polestar Cyan racing
- ↳ Volvo Drive Magazine
- ↳ Volvo SPY
- De Modellen
- ↳ De Klassiekers
- ↳ De Katterug en Duett
- ↳ De Amazon
- ↳ AWD maar geen XC
- ↳ 1800 serie
- ↳ De oldtimers
- ↳ De 'Bakstenen'
- ↳ De 140 - 240 - 160 - 260 series
- ↳ De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90
- ↳ De Nederlandse Volvo's
- ↳ De 66 - 340 - 360 series
- ↳ De Volvo 440 - 460 series algemeen
- ↳ Volvo 400 evenementen
- ↳ Volvo 400 techniek
- ↳ Volvo 400 foto's
- ↳ Volvo 400 projekten
- ↳ De 480
- ↳ S40 - V40 Classic
- ↳ De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004
- ↳ S40 - V50 series
- ↳ C30
- ↳ V40
- ↳ XC40
- ↳ De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic
- ↳ De 60 - 70 - 80 en 90 series
- ↳ S60 my 2000 t/m 2009
- ↳ S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018
- ↳ V60/S60 vanaf MY 2019
- ↳ V70 MY2000 t/m MY2008
- ↳ XC60 t/m MY2017
- ↳ XC60 vanaf MY 2018
- ↳ C70 vanaf MY2006
- ↳ XC70 t/m MY2007
- ↳ V70/XC70 vanaf MY2008
- ↳ S80
- ↳ S90 / V90 vanaf MY 2016
- ↳ XC90 Classic t/m MY 2014
- ↳ XC90 vanaf MY2015
- ↳ Elektrische Volvo's
- ↳ Plug In Hybrid Volvo's
- ↳ Elektriciteit voor Volvo Electric Vehicles
- ↳ EX30
- ↳ EC40
- ↳ EX40
- ↳ EX60
- ↳ EX90
- ↳ ES90
- ↳ Volvo Polestar tuning
- ↳ De werkpaarden van Volvo
- ↳ Foto's van Volvo Trucks en Bussen
- ↳ Foto's van Volvo Graafmachines
- ↳ Informatie over Volvo op het werk
- Volvo Techniek Algemeen
- ↳ Techniek overig
- ↳ Over alle vloeistoffen
- ↳ Turbo
- ↳ Handleidingen + gereedschapstips
- ↳ Banden en velgen
- ↳ Tuning (niet optisch)
- ↳ Bifuel
- ↳ Techniek niet modelgebonden
- ↳ Verzorging
- ↳ Canbus
- ↳ Software voor Volvo's
- ↳ Audio - Video - Navigatie - Communicatie
- ↳ Algemeen A-V-N
- ↳ Telefoon in de auto
- ↳ Navigatie van Volvo
- ↳ Navigatie 'niet Volvo'
- ↳ Communicatie
- ↳ Volvo On Call
- ↳ Televisie in de auto
- ↳ iMIV-adapter - V50-S60/V70/XC70 tot MY07
- Berichten van Sponsors
- ↳ De Forumsponsors
- ↳ Berichten van Sponsors