Hallo,
Sinds kort rij ik een Volvo 440 1.8i op LPG G3.
Bij het starten geen problemen, maar op het moment dat ik ontkoppel, slaat de auto af. Verder brandt het emissielampje onophoudelijk. Op benzine blijft ie wel lopen, maar stottert erg. Ook blijft de tempoeratuurmeter van koelvloeistof helemaal beneden staan.
Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van is?
afslaan bij ontkoppelen
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Ik krijg het idee dat dit een probleem met de lambda sonde is. Vooral omdat je schrijft dat je emissielampje brandt en omdat je auto alleen afslaat bij ontkoppelen.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- 480S60
- 4th Gear member
- Contacteer:
Dit is weer iets helemaal nieuws. Hiervan heb ik echt geen idee. Zou er dan een temperatuursensor kapot gegaan zijn, slecht contact maken of op een andere manier nog niet verbonden zijn?
Ik weet even niet waar dat ding zit. Je zou eens in de buurt van die slang kunnen kijken denk ik.
Ik weet even niet waar dat ding zit. Je zou eens in de buurt van die slang kunnen kijken denk ik.
Met vriendelijke groeten,
Arjen
Arjen
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Contacteer:
Mijn vader heeft iets soortgelijks met zijn VW gehad, daar was het euvel een vacuumslang die lek was.
Misschien heb je er iets aan, misschien niet, maar wou het toch melden
Misschien heb je er iets aan, misschien niet, maar wou het toch melden

Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
-
- 1st Gear member
hoi, ik heb precies hetzelfde probleem. Als ik terug wil schakelen en daarvoor de koppeling intrap, slaat de auto af. Bij het opschakelen heb ik er minder last van, waarschijnlijk omdat ik dan snel schakel en weer gas geef. Bij mij is het al iets langer en nu heeft ie ook dat als ik het gas helemaal intrap, hij geen vermogen geeft. Pas als ik dan wat minder gas geef pakt ie hem weer. En als ik in zijn vrij sta en ik geef gas zou ie naar zijn rood moeten vliegen en dat doet ie dus ook niet. Bij de garage zeiden ze dat het misschien kwam omdat ik mijn tank telkens ver leeg rijdt en dat de filter van de brandstofpomp daardoor vol zat. Toen heb ik de brandstofpomp eruit gehaald en helemaal schoongespoten. Toen ik hem terugzette heb ik een halve dag nergens last van gehad maar toen begon het toch weer. Dus misschien ligt het aan de pomp. het is in ieder geval wel frappant dat ie het daarna even goed heeft gedaan. Maar misschien heb ik per ongeluk nog iets anders gedaan terwijl ik de pomp eruit heb gehad. Dus ik ben eigenlijk wel benieuwd of jij ook je tank een keer hebt leeggereden ofzo.
Wat me opviel toen ik de pomp terugzette was dat er druk op mijn tank stond. Toen ik de pomp erin had gezet maar nog niet aangesloten kwam er benzine uit het pijpje waar eigenlijk de overdruk van de injectiekop door terug in de tank moet stromen. Dit hield dus op toen ik mijn tankdop losdraaide en de druk daar weg kon.
Misschien heeft dat er nog iets mee te maken. Verder zou ik niet weten waar het aan kan liggen. Ik heb al gehoord van andere mensen: de luchtfilter, de injectiekop, de bougies of de computer. Dus ik heb het probleem waarschijnlijk ook nog lang niet opgelost. Ik hoop dat iemand ons kan helpen en misschien schiet jou nog iets te binnen of hoor je het van iemand. Zou je dat dan nog even kunnen laten weten middels het forum? Alvast bedankt en succes ermee!
Vriendelijke groeten, Jochem.
Wat me opviel toen ik de pomp terugzette was dat er druk op mijn tank stond. Toen ik de pomp erin had gezet maar nog niet aangesloten kwam er benzine uit het pijpje waar eigenlijk de overdruk van de injectiekop door terug in de tank moet stromen. Dit hield dus op toen ik mijn tankdop losdraaide en de druk daar weg kon.
Misschien heeft dat er nog iets mee te maken. Verder zou ik niet weten waar het aan kan liggen. Ik heb al gehoord van andere mensen: de luchtfilter, de injectiekop, de bougies of de computer. Dus ik heb het probleem waarschijnlijk ook nog lang niet opgelost. Ik hoop dat iemand ons kan helpen en misschien schiet jou nog iets te binnen of hoor je het van iemand. Zou je dat dan nog even kunnen laten weten middels het forum? Alvast bedankt en succes ermee!
Vriendelijke groeten, Jochem.
-
- Starter
Ik heb toch maar een afspraak gemaakt met de garage, om hen er even naar te laten kijken. Als de uitslag binnen is, zal ik m zeker posten. Het rare van het verhaal is dat hij deze kuren 2 dagen constant heeft gehad, zodat ik gedwongen werd in de stad op benzine te rijden (weliswaar erg stotteren, maar beter dan telkens afslaan).
En toen ik gister startte: nergens last van!!!! Liep weer net zo vloeiend als eerst en stationair mooi rond de 900/1000 toeren.....ook vanochtend geen problemen, alleen dat de temperatuurmeter het nog steeds niet doet.
Maar goed, toch maar even bij de garage gezet, misschien kunnen ze er iets zinnigs van zeggen.
Wat jij zegt van het inhouden bij veel gas geven, dat heb ik ook. Ik heb maar 1x mijn gastank leeggereden, maar meteen overgeschakeld op benzine toen ie begon te stotteren. We wachten af.....
En toen ik gister startte: nergens last van!!!! Liep weer net zo vloeiend als eerst en stationair mooi rond de 900/1000 toeren.....ook vanochtend geen problemen, alleen dat de temperatuurmeter het nog steeds niet doet.
Maar goed, toch maar even bij de garage gezet, misschien kunnen ze er iets zinnigs van zeggen.
Wat jij zegt van het inhouden bij veel gas geven, dat heb ik ook. Ik heb maar 1x mijn gastank leeggereden, maar meteen overgeschakeld op benzine toen ie begon te stotteren. We wachten af.....
-
- 1st Gear member
OK, bedankt. Ik hoop dat ze het euvel snel gevonden hebben en dat het niet te veel mag kosten.
-
- 1st Gear member
Ik heb ondertussen ook even de rest van de topics gelezen. Er zijn heel veel mensen die een soortgelijk probleem hebben gehad. Maar er wordt nergens gezegd: hier lag het aan. Het is altijd of de onsteking of vacuumslang of de stappenmotor. Ik heb net even mijn bougies een voor een losgetrokken. En telkens zakt ie bijna in elkaar. Elke cilinder doet het dus. Mag ik er nou dan ook vanuit gaan dat mijn hele ontsteking gewoon goed is? Want ik zag een aantal keer dat mensen een nieuwe verdeelkap en rotor en bougies hadden gekocht en dat het probleem daar niet mee verholpen was. Dus ik denk, dat ga ik mooi niet doen.
Oh, en ik had ook even naar de luchtfilter gekeken. Die was aan de kant van de inlaatslang zwart dus ik heb hem in ieder geval maar vast omgedraaid. Nie ondersteboven gelegd natuurlijk maar links rechts omgedraaid. Maar kan het niet dat die op den duur verstopt zit?
En dan had ik nog een vraag:
Waar zitten precies de slangen die de tank vacuum zuigen en waarom moet de tank uberhaupt vacuum zijn?
Oh, en ik had ook even naar de luchtfilter gekeken. Die was aan de kant van de inlaatslang zwart dus ik heb hem in ieder geval maar vast omgedraaid. Nie ondersteboven gelegd natuurlijk maar links rechts omgedraaid. Maar kan het niet dat die op den duur verstopt zit?
En dan had ik nog een vraag:
Waar zitten precies de slangen die de tank vacuum zuigen en waarom moet de tank uberhaupt vacuum zijn?