Bij de meeste (lees "alle") autoradio's is in te stellen dat de radio ook kan spelen zonder contactsleutel. Leuk voor de passagiers tijdens het tanken.
Ook vind ik het vreselijk irritant dat de buitenspiegels niet elektrisch willen inklappen als de sleutel niet op het contact zit (je wil uitstappen, bedenkt dan dat de spiegels best nog ingeklapt zouden worden, en voila - je mag weer de sleutel in het contact gaan prielen)
Eenvoudig in te stellen door de dealer? Of volvonmogelijk?
Mogelijk om radio etc te laten werken zonder contact?
- Sytse
- 2nd Gear member
Dit kan wel maar dan zullen er twee draden omgewisseld moeten worden.drive_a_legend schreef:Bij de meeste (lees "alle") autoradio's is in te stellen dat de radio ook kan spelen zonder contactsleutel. Leuk voor de passagiers tijdens het tanken.
Namelijk de continu stroom en de contact stroom.
Wat natuurlijk niet handig is als je de radio vergeet uit te zetten als
je s'avonds thuis komt en naar bed gaat. De volgende dag is immers je accu hoogst waarschijnlijk leeg.
Je bent wel lastig hoorOok vind ik het vreselijk irritant dat de buitenspiegels niet elektrisch willen inklappen als de sleutel niet op het contact zit (je wil uitstappen, bedenkt dan dat de spiegels best nog ingeklapt zouden worden, en voila - je mag weer de sleutel in het contact gaan prielen)

- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Als je deze vraag nu een keer of 10 gaat stellen wordt het niet ineens wel mogelijk hoor.drive_a_legend schreef:Ook vind ik het vreselijk irritant dat de buitenspiegels niet elektrisch willen inklappen als de sleutel niet op het contact zit (je wil uitstappen, bedenkt dan dat de spiegels best nog ingeklapt zouden worden, en voila - je mag weer de sleutel in het contact gaan prielen)
Eenvoudig in te stellen door de dealer? Of volvonmogelijk?
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Je kunt tijdens het tanken toch gewoon het contact op stand één laten staan. Blijft de radio gewoon spelen.
En voortaan van te voren bedenken dat je eigenlijk je spiegels wilt inklappen.
Ik heb die inklapbare spiegels ook gehad en ik vergat ze altijd weer uit te klappen. Dan rij je pas voor l%
En voortaan van te voren bedenken dat je eigenlijk je spiegels wilt inklappen.
Ik heb die inklapbare spiegels ook gehad en ik vergat ze altijd weer uit te klappen. Dan rij je pas voor l%
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 3rd Gear member
Jij hebt met mijn vrouw gepraat! LOL. Er zijn er toch ook van die ketters die blijven beweren dat de aarde rond is en rond de zon draait?bart simpson schreef: Als je deze vraag nu een keer of 10 gaat stellen wordt het niet ineens wel mogelijk hoor.

Doe ik niet. Nog nooit gehoord van die leukerds die op dat moment wegrijden met je auto? Dan sta je daar pas echt mooi te zwaaien hoor. En dan zien die carjackers zes starten verder dat er twee kinderen op de achterbank zitten. Staat +/- elke week in de krant...hans anesthesie schreef:Je kunt tijdens het tanken toch gewoon het contact op stand één laten staan.
- Sytse
- 2nd Gear member
Gebeurd zeker alleen in Belgie.drive_a_legend schreef:Doe ik niet. Nog nooit gehoord van die leukerds die op dat moment wegrijden met je auto? Dan sta je daar pas echt mooi te zwaaien hoor. En dan zien die carjackers zes starten verder dat er twee kinderen op de achterbank zitten. Staat +/- elke week in de krant...hans anesthesie schreef:Je kunt tijdens het tanken toch gewoon het contact op stand één laten staan.
Hier in NL heb ik nog nooit gehoord dat ze je auto jatten als er zelfs nog mensen in de auto zitten.
- Hans
- 8th Gear member
- Contacteer:
Als de bijrijder er inzit, why not.
Verder haal ik de sleutel er wel altijd uit. Dan maar geen radio voor de passagiers.
Verder haal ik de sleutel er wel altijd uit. Dan maar geen radio voor de passagiers.
Veni,Vidi,Nates calce concidi
Volvo V40 D2 MY2013
Volvo V40 D2 MY2013
-
- 3rd Gear member
Of ze springen net in je volvo omdat daar mooie muziek klinkt... en die bijna geluidsdicht is. :razz:s80 1999 schreef:ga anders zingen tijdens het tanken. blijven de carjackers ook weg
-
- 5th Gear member
Carjacken is in Nederland een steeds meer voorkomend probleem, het is nog niet zoals in Belgie maar er is wel een aanmerkelijke opmars waarneembaar.
Ik vind het overigens ook irritant dat ik tijdens het wachten niet de radio aan kan doen zonder mijn contact om te draaien (krijg je allemaal van die blije mensen die denken dat je weg gaat uit je zuur veroverde pakeer plekje. (en het helpt ook niet dat je verlichting op stand 0 gewoon blijft brande...)
Grt B
Ik vind het overigens ook irritant dat ik tijdens het wachten niet de radio aan kan doen zonder mijn contact om te draaien (krijg je allemaal van die blije mensen die denken dat je weg gaat uit je zuur veroverde pakeer plekje. (en het helpt ook niet dat je verlichting op stand 0 gewoon blijft brande...)
Grt B
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
- Flames
- Starter
Het is makkelijker dan het lijkt.
Je radio staat namelijk via de 15 aangeschakeld dit is de gekoppelde plus van je contactslot.
Het eningste wat je moet doen is dus de 15 terug trekken naar je contact slot en kijken waar deze van af komt dit is dus de constante plus direct van je accu.
sluit Het draad die in verbinding staat met je radio aan op die constante plus en tevens kun je je spiegels hier ook bij aan sluiten. Voila geregeld.
Alleen laat je radio niet aanstaan.
Je radio staat namelijk via de 15 aangeschakeld dit is de gekoppelde plus van je contactslot.
Het eningste wat je moet doen is dus de 15 terug trekken naar je contact slot en kijken waar deze van af komt dit is dus de constante plus direct van je accu.
sluit Het draad die in verbinding staat met je radio aan op die constante plus en tevens kun je je spiegels hier ook bij aan sluiten. Voila geregeld.
Alleen laat je radio niet aanstaan.
Volvo 440 1.6i
Volvo 740 2.0i
Volvo 740 2.0i
-
- 3rd Gear member
Kan hier een fool-proof beschrijving ten behoeve van een 2006 v70 voor gemaakt worden?
-
- 2nd Gear member
HEB GEWOON DE RADIO EN VERSTERKER VIA EEN APARTE DRAAD VAN DE ACCU AF GETROKKEN.....HET IS FF WERK MAAR DAN HEB JE WEL WAT. GEBRUIK WEL GOEDE BEDRADING EN NIET DE STANDAARD DUNNE BEDRADING.....DIT VERSCHIL MERK JE DUS ECHT WEL.
V40/1.9D/01-2000/Pioneer DEH7400MP/Caliber CA70
- IkeV70
- 5th Gear member
In mijn vorige Opel Omega hadden ze dit slim opgelost. Als je de auto uitzette ging de radio ook uit. Je kon vervolgens de radio wel weer aanzetten zonder sleutel in het contact. Beste van beide werelden dus.Sytse schreef:Dit kan wel maar dan zullen er twee draden omgewisseld moeten worden.
Namelijk de continu stroom en de contact stroom.
Wat natuurlijk niet handig is als je de radio vergeet uit te zetten als
je s'avonds thuis komt en naar bed gaat. De volgende dag is immers je accu hoogst waarschijnlijk leeg.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- malle pietje
- 2nd Gear member
Trek de radio eruit en zoek naar een gele/blauwe draad, een van beiden. Of pak een stroommetertje en bekijk welke draad stroom geeft als je het contact aan zet. Die haal je los en sluit je aan op de rode draad (alleen als die continu 12V geeft). Voila, probleem opgelost.
Dus 12V na contact aansluiten op 12V constant. 2 minuten werk.
Dus 12V na contact aansluiten op 12V constant. 2 minuten werk.
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat