Volvo V50 T5 schudden/trillen tijdens accelereren
Geplaatst: 18.06.2023 - 09:00
Hallo allemaal,
De afgelopen zes maanden heb ik geprobeerd het probleem van schudden/trillen van mijn Volvo V50 T5 uit 2008 op te lossen , echter zonder resultaat.
Het probleem treedt voortdurend op bij het accelereren en ook een beetje bij het uitrollen op de snelweg. Het voelt als een onbalans in de auto die zowel bij lagere snelheden (rond 30-50) als op de snelweg bij 100-110 aanwezig is.
Tot nu toe heb ik de volgende onderdelen vervangen:
* beide aandrijfassen
* alle drie de motorsteunen
* originele voorveren i.v.m. slechte kwaliteit verlagingsveren geïnstalleerd door de vorige eigenaar.
Daarnaast heb ik de wielen laten balanceren en de auto laten uitlijnen. De bandenspecialist zei dat ze de wielen op twee verschillende manieren hadden gebalanceerd, maar dat dit geen verschil maakte.
Ik ben bij een Volvo-dealer en volvo-specialisten geweest, maar ze hebben allemaal geen idee meer wat het zou kunnen zijn.
Ik zat zelf nog te denken aan het DMF, aangezien deze al 241.000 km in de auto zit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle input is welkom.
De afgelopen zes maanden heb ik geprobeerd het probleem van schudden/trillen van mijn Volvo V50 T5 uit 2008 op te lossen , echter zonder resultaat.
Het probleem treedt voortdurend op bij het accelereren en ook een beetje bij het uitrollen op de snelweg. Het voelt als een onbalans in de auto die zowel bij lagere snelheden (rond 30-50) als op de snelweg bij 100-110 aanwezig is.
Tot nu toe heb ik de volgende onderdelen vervangen:
* beide aandrijfassen
* alle drie de motorsteunen
* originele voorveren i.v.m. slechte kwaliteit verlagingsveren geïnstalleerd door de vorige eigenaar.
Daarnaast heb ik de wielen laten balanceren en de auto laten uitlijnen. De bandenspecialist zei dat ze de wielen op twee verschillende manieren hadden gebalanceerd, maar dat dit geen verschil maakte.
Ik ben bij een Volvo-dealer en volvo-specialisten geweest, maar ze hebben allemaal geen idee meer wat het zou kunnen zijn.
Ik zat zelf nog te denken aan het DMF, aangezien deze al 241.000 km in de auto zit.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Alle input is welkom.