Beste Volvo liefhebbers. Dit is mijn eerste post in dit forum & wellicht gaat dit mijn eerste volvo worden. Na wat Googlen kwam ik hier uit & lees allerlei interessante topics.
Ik ben nu een aantal weken op zoek naar een V60 T6 of T8 uit 2019 of 2020, onder de €40.000.
Nu zie ik best wat aanbod met rond de 120.000km op de teller. Ik vraag mij af; hoeveel km kun je rijden met dit model Volvo voordat de grote uitgaven gaan komen qua onderhoud én bij welke km-stand moeten de riemen vervangen worden?
Mogelijke aanschaf occasion V60 T6/T8 MY 2019 of 2020
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Ik heb een XC90T8 van 2015. 260K op de teller. Geen noemenswaardige reparaties. Alleen een defecte OBC en voor mijn tijd een compressor van de luchtvering. Verder alles nog origineel waaronder de remmerij en draagarmen, condensor/radiateur.
Kan ook anders blijkt hier, dus geen garantie. Distri is om de 240K km.
Kan ook anders blijkt hier, dus geen garantie. Distri is om de 240K km.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
Persoonlijk zou ik, tenzij je het vermogen of 4wd wilt de t6 en t8 mijden
Zijn nog wel wat andere goede redenen natuurlijk, maar ik ken je redenen niet.
De accu is te klein en je betaalt wel de gewichts penalty en als je de accu niet gebruikt is ie totaal niet zuinig.
En het risico op storingen. De eerste met de kleine accu waren vooral intressant als zakelijke lease.
Vandaar ook de veel aangeboden rond die stand.
Zijn nog wel wat andere goede redenen natuurlijk, maar ik ken je redenen niet.
De accu is te klein en je betaalt wel de gewichts penalty en als je de accu niet gebruikt is ie totaal niet zuinig.
En het risico op storingen. De eerste met de kleine accu waren vooral intressant als zakelijke lease.
Vandaar ook de veel aangeboden rond die stand.
-V60 B4 7dct R design wit
- Henk{GP}
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04
Ik heb uiteindelijk wel een T8 aangeschaft. De meerprijs zie je nog een klein beetje terug in de restwaarde, maar dat is een beetje koffiedik kijken. Het vermogen is echt heel erg welkom
en daarbij rijden wij veel kleine stukjes in combinatie met af en toe lange afstanden. De gratis zonnestroom van ons dak wordt dus goed gebruikt. En elektrisch rijden vinden wij beter voor het milieu. Op die manier vonden we het een goede keus tov een T5.
Maar terechte overweging want ik heb ook lang getwijfeld over een T5.

Maar terechte overweging want ik heb ook lang getwijfeld over een T5.
- Gouwe
- 7th Gear member
- Berichten: 6698
- Lid geworden op: 14.09.2012 - 18:44
Jij haalt met jou B4 geen 1:20 of meer gemiddeld.wasbeer2006 schreef: ↑13.07.2023 - 16:05 De accu is te klein en je betaalt wel de gewichts penalty en als je de accu niet gebruikt is ie totaal niet zuinig.
Ik heb laatst een week zonder laden moeten rijden (OBC defect) en dat laat mij zien dat ik in 90K/3 jaar ruim 5000 euro aan brandstof heb bespaard (en dan heb ik de stroomkosten daarin meegerekend) en de kosten voor 50% korting MRB nog niet.
Van die besparing kun je prima extra PIH gerelateerde kosten betalen als dat aan de orde zou zijn.
Moet wel toegeven, een weekend een V60 B4 meegehad en dat reed ook lekker soepel, maar t.o.v. mijn PIH mis ik de mogelijkheid om elektrisch boodschappen te kunnen doen en met de hond naar het bos te rijden.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
- Washy
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12.07.2023 - 17:08
Bedankt alvast voor de reacties. Wij zullen de auto veel in en rondom de stad gaan gebruiken; veel korte stukjes. En dan 1 à 2 x per jaar een vakantie in Europa. We zullen dus relatief veel elektrisch / hybride kunnen rijden en i.c.m. onze zonnepanelen dus zeer voordelig.
Begrijp ik dus goed dat de distributie riem pas rond 240.000 km vervangen hoeft te worden? Dat is goed om te weten.
Ik lees inderdaad wat over storingen in de software. Is dit een V60 kwaaltje, of met name voor de T6 en T8 modellen? Of valt ‘t sowieso mee? Kan mij voorstellen dat mensen met veel storingen zich juist melden op dit forum, en dat kan een vertekend beeld geven.
Begrijp ik dus goed dat de distributie riem pas rond 240.000 km vervangen hoeft te worden? Dat is goed om te weten.
Ik lees inderdaad wat over storingen in de software. Is dit een V60 kwaaltje, of met name voor de T6 en T8 modellen? Of valt ‘t sowieso mee? Kan mij voorstellen dat mensen met veel storingen zich juist melden op dit forum, en dat kan een vertekend beeld geven.
V60 T6 R Design ‘20 - Onyx Black
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
De V60 T6 en T8 kwamen een stuk later dan de XC90 XC60 en S/V90 T8 vooral met de XC90 zijn in de eerste modeljaren veel problemen geweest waarbij Gouwe de uitzondering is die heeft kennelijk met zijn auto afgesproken dat ie niet stuk mag gaan. Heb onlangs een MY19 V90 T8 ingeruild met 180 k km's met nul problemen op een lek achterlicht na. Daarvoor had ik een MY15 XC90 waarbij zeer heel veel zaken kapot zijn gegaan en zeker in het begin er de nodige software gedoe was. Een V60 T6/8 zou ik zeker wel durven.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Staan overigens bij veel Volvo dealers hele leuke T6jes met minder dan 30.000km uit Duitsland. Misschien paar duizend euro duurder, maar zien er als nieuw uit.
Zo'n V60 T6 lijkt mij ook wel wat, dan kan mijn vrouw elektrisch naar werk en kan ik er wel snel mee naar Oostenrijk
Zo'n V60 T6 lijkt mij ook wel wat, dan kan mijn vrouw elektrisch naar werk en kan ik er wel snel mee naar Oostenrijk

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1335
- Lid geworden op: 23.08.2021 - 20:45
@Gouwe, zeker als je kleine stukjes rijd kan de kleine accu absoluut rendabel zijn en je let daarop.
Als je prive rijd en je hebt ook nog eens zonnepanelen scheelt dat natuurlijk extra.
Ik had ook graag een T6 of T8 gewild, ik had met de long range echt heel veel op de accu kunnen doen.
Mijn B4 staat gemiddels na 35K op 7l/100km. En dat is bij heel gemiddeld gebruik.
Ik denk iets boven gemiddeld.
Zit nu in Oostenrijk en ik haal hier in de bergen 5 tot 5,5 per 100km
Verbaasd met eigenlijk omdat ik als het kan best sportief rijd, misschien daarom wel, hard door de bochten kost weinig benzine
Als je prive rijd en je hebt ook nog eens zonnepanelen scheelt dat natuurlijk extra.
Ik had ook graag een T6 of T8 gewild, ik had met de long range echt heel veel op de accu kunnen doen.
Mijn B4 staat gemiddels na 35K op 7l/100km. En dat is bij heel gemiddeld gebruik.
Ik denk iets boven gemiddeld.
Zit nu in Oostenrijk en ik haal hier in de bergen 5 tot 5,5 per 100km
Verbaasd met eigenlijk omdat ik als het kan best sportief rijd, misschien daarom wel, hard door de bochten kost weinig benzine

-V60 B4 7dct R design wit
- Washy
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12.07.2023 - 17:08
Dat zou ook interessant kunnen zijn. Wat is een geschikte website om in Duitsland naar occasions te zoeken? En wie regelt dan het invoeren? En kan ik van te voren uitzoeken wat de kosten zijn van het invoeren?Paul schreef: ↑14.07.2023 - 08:15 Staan overigens bij veel Volvo dealers hele leuke T6jes met minder dan 30.000km uit Duitsland. Misschien paar duizend euro duurder, maar zien er als nieuw uit.
Zo'n V60 T6 lijkt mij ook wel wat, dan kan mijn vrouw elektrisch naar werk en kan ik er wel snel mee naar Oostenrijk![]()
V60 T6 R Design ‘20 - Onyx Black
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Heb model 2021. Nu 44000km gereden en eigenlijk 1 probleem gehad en was de elektrische verwarming. Is onder garantie vervangen (is overigens wel een voordeel van PIH dat dit kan, zodat je de auto kunt ontdooien in de winter
)
Gemiddeld verbruik op deze 44K zit nu op 4,4L/100km (1:23) Heb wel het voordeel dat ik 34 zonnepanelen heb liggen en stroom overhoud. Laatste 4000Km zelf 3,4L/100km. Rijd wel onder de 85Km/uur op pure altijd. Daarboven in Polestar.
Rijd wel best veel kleine afstanden maar geef ook geregeld gas als we wat langere afstanden rijden.
Op de snelweg met lege accu rijd je met 120km/uu circa 1:15 op vakantie bijvoorbeeld. Extra gewicht maakt dan niet zo heel veel meer uit op het verbruik.
Hier houd ik review bij, wellicht dat je er wat aan hebt (helaas wel in 2 delen omdat ik de eerste review niet meer kon bijwerken):
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... sign-2021/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... gn-2021-2/

Gemiddeld verbruik op deze 44K zit nu op 4,4L/100km (1:23) Heb wel het voordeel dat ik 34 zonnepanelen heb liggen en stroom overhoud. Laatste 4000Km zelf 3,4L/100km. Rijd wel onder de 85Km/uur op pure altijd. Daarboven in Polestar.
Rijd wel best veel kleine afstanden maar geef ook geregeld gas als we wat langere afstanden rijden.
Op de snelweg met lege accu rijd je met 120km/uu circa 1:15 op vakantie bijvoorbeeld. Extra gewicht maakt dan niet zo heel veel meer uit op het verbruik.
Hier houd ik review bij, wellicht dat je er wat aan hebt (helaas wel in 2 delen omdat ik de eerste review niet meer kon bijwerken):
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... sign-2021/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel ... gn-2021-2/
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
-
- Starter
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 29.01.2023 - 20:09
Ik heb nu een half jaar een T6 en ben er zeer gelukkig mee. Hier gekocht: https://www.lueg.de/?id=867&tx_luegvehi ... rting%5D=1
En via deze mannen geimporteerd: https://www.dasimport.nl/
De tip die ik heb: zoek er een klasse 3 alarm
En via deze mannen geimporteerd: https://www.dasimport.nl/
De tip die ik heb: zoek er een klasse 3 alarm
- Washy
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12.07.2023 - 17:08
Bedankt voor de tips. Waarom adviseer je klasse 3 alarm specifiek? En welk pakket heb je bij DAS afgenomen voor ‘t importeren? Ik zie 3 verschillende pakketten met flinke prijsverschillen.Flaam schreef: ↑14.07.2023 - 22:36 Ik heb nu een half jaar een T6 en ben er zeer gelukkig mee. Hier gekocht: https://www.lueg.de/?id=867&tx_luegvehi ... rting%5D=1
En via deze mannen geimporteerd: https://www.dasimport.nl/
De tip die ik heb: zoek er een klasse 3 alarm
V60 T6 R Design ‘20 - Onyx Black
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3954
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Denk omdat de verzekeringsmaatschappijen dat soms eisen bij een auto met een nieuwprijs vanaf xx.xxx euro.
Met een beetje opties zit je bij een T6 of T8 al snel aan dat grensbedrag.
Met een beetje opties zit je bij een T6 of T8 al snel aan dat grensbedrag.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- Washy
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12.07.2023 - 17:08
Ik lees op dit forum wel nog dat er bijkomende kosten zijn bij een klasse 3 alarm. Een extra sleutelonbouw (KE01) is dan nodig voor een certificaat en die dient elk jaar verlengt te worden? Geldt dit nog steeds?Flaam schreef: ↑14.07.2023 - 22:36 Ik heb nu een half jaar een T6 en ben er zeer gelukkig mee. Hier gekocht: https://www.lueg.de/?id=867&tx_luegvehi ... rting%5D=1
En via deze mannen geimporteerd: https://www.dasimport.nl/
De tip die ik heb: zoek er een klasse 3 alarm
V60 T6 R Design ‘20 - Onyx Black
- Henk{GP}
- 2nd Gear member
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 08.02.2023 - 14:04
Vergeet niet dat bij panorama dak de rubbers na enkele jaren toch teveel zijn gekrompen en je kans hebt op extra slijtage / roest in het frame van het open dak. Dit is bij ons uiteindelijk bij aflevering opnieuw geplaatst en vervangen. De overgang tussen de 2 rubbers (bij het achterste glazenpaneel) kon je een pink in duwen. Na vervanging niet meer, spleet nog maar zo breed als een muntje. Daar zou ik toch even een foto van vragen (buitenkant) mocht je eentje importeren met een glazen dak.
- raspaardje
- 6th Gear member
- Berichten: 3954
- Lid geworden op: 30.05.2012 - 10:07
- Locatie: Regio Utrecht
Als je verzekeringsmaatschappij een alarm klasse 3 eist dan moet je idd een geldig certificaat hebben.Washy schreef: ↑17.07.2023 - 15:16Ik lees op dit forum wel nog dat er bijkomende kosten zijn bij een klasse 3 alarm. Een extra sleutelonbouw (KE01) is dan nodig voor een certificaat en die dient elk jaar verlengt te worden? Geldt dit nog steeds?Flaam schreef: ↑14.07.2023 - 22:36 Ik heb nu een half jaar een T6 en ben er zeer gelukkig mee. Hier gekocht: https://www.lueg.de/?id=867&tx_luegvehi ... rting%5D=1
En via deze mannen geimporteerd: https://www.dasimport.nl/
De tip die ik heb: zoek er een klasse 3 alarm
Tot een bepaald modeljaar moet je dan idd een sleutelaanpassing hebben indien je keyless entry hebt.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
- EVO500
- 4th Gear member
- Berichten: 666
- Lid geworden op: 20.02.2021 - 17:10
- Locatie: België
Heb Allrisk bij volvo dealer meteen gedaan (was goedkoper als elke andere verzekeringsmaatschappij) Is niet gesproken over alarm. Heb hem wel nieuw daar gekocht. Wellicht dat ze zeker van hun zaak zijn.
V60 T8 PO Crystal White Pearl (MY2021)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
Laguna III GT180 (stage II)
Omega 3000-24V EVO500
Monza 3.0E '78 (handgesch.)
- Washy
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 12.07.2023 - 17:08
Thanks Henk, dat is ook een goede tip! Fijn dat dit forum zo actief en behulpzaam is!Henk{GP} schreef: ↑17.07.2023 - 15:19 Vergeet niet dat bij panorama dak de rubbers na enkele jaren toch teveel zijn gekrompen en je kans hebt op extra slijtage / roest in het frame van het open dak. Dit is bij ons uiteindelijk bij aflevering opnieuw geplaatst en vervangen. De overgang tussen de 2 rubbers (bij het achterste glazenpaneel) kon je een pink in duwen. Na vervanging niet meer, spleet nog maar zo breed als een muntje. Daar zou ik toch even een foto van vragen (buitenkant) mocht je eentje importeren met een glazen dak.
V60 T6 R Design ‘20 - Onyx Black