Nieuw (aftermarket) roetfilter werkt niet optimaal.
Geplaatst: 08.08.2023 - 17:21
Hoi.
Ik heb onlangs D2 1.6 uit 2013 aangeschaft.
Helaas happy joy joy duurde niet lang.
Paar keer check enginge op dashboard, snel uitlezen, lijkt er wel op verstopt roetfilter. Fout gewist en komt niet meer terug, maar…
Ik denkt dat de roetfilter (aftermarket) toch niet verstopt is maar minder goed werkt.
Namelijk, heeft die minder, of anders gas doorstroom dan oem. Drukverschil sensor is vervangen, en leidingen nagelopen.
Drukverschil waardes zijn enorm.
5-10hpa bij stationair
Over 100 hpa bij 3500rpm stationair.
Over 350hpa bij volgas 3e versnelling.
Ongeveer 30-40hpa 6e 100km/h.
Door de hooge druk waardes, denkt ecu dat de roet snel oplopt.
Hij regenereert heel vak, zeg elke 30-50km.
Is lang doorrijden met dit verhaal een probleem? Waar kan dit leiden?
Ik heb onlangs D2 1.6 uit 2013 aangeschaft.
Helaas happy joy joy duurde niet lang.
Paar keer check enginge op dashboard, snel uitlezen, lijkt er wel op verstopt roetfilter. Fout gewist en komt niet meer terug, maar…
Ik denkt dat de roetfilter (aftermarket) toch niet verstopt is maar minder goed werkt.
Namelijk, heeft die minder, of anders gas doorstroom dan oem. Drukverschil sensor is vervangen, en leidingen nagelopen.
Drukverschil waardes zijn enorm.
5-10hpa bij stationair
Over 100 hpa bij 3500rpm stationair.
Over 350hpa bij volgas 3e versnelling.
Ongeveer 30-40hpa 6e 100km/h.
Door de hooge druk waardes, denkt ecu dat de roet snel oplopt.
Hij regenereert heel vak, zeg elke 30-50km.
Is lang doorrijden met dit verhaal een probleem? Waar kan dit leiden?