Benzine additief

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Bassie34
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 09.12.2012 - 20:42
Locatie: Den Helder

Hallo,

Bij mijn C70 uit 1998 kreeg ik een flesje Xenum Complex Petrol (benzine additief). Nu heb ik vroeger ook wel wat oudere auto's gereden maar nog nooit een additief gebruikt. Wat is jullie mening hierover, is het raadzaam dit te gebruiken of heeft het geen toegevoegde waarde?

Alvast bedankt!

Bas
Mastiff
2nd Gear member
Berichten: 109
Lid geworden op: 07.04.2022 - 15:38

Al 20 jaar oude(re) auto's, en nog nooit iets erbij gegooid. Voor mij dus geen meerwaarde.
Gewoon regelmatig goed onderhoud, daar geloof ik dan weer wel in.
redracer
4th Gear member
Berichten: 594
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

Tegenwoordig is dit flesje zelfs deel van het onderhoud , dealers gooien dit met de beurt erin . Dan wordt inwendig alle vuilafzetting even schoongebrand en voorkomt dus problemen en meldingen van vervuiling .
Vooral door alle moderne maar fijnmazige techniek , injectoren , korte stukjes , nieuwe rijden en E10 brandstof . Kortom gewoon gebruiken kan geen kwaad . Mocht je dat vaker willen doen er zijn ook flesjes van 8-10€ die hetzelfde doen .
Hoekstra
3rd Gear member
Berichten: 341
Lid geworden op: 21.03.2012 - 09:00

redracer schreef: 12.08.2023 - 07:50 Tegenwoordig is dit flesje zelfs deel van het onderhoud , dealers gooien dit met de beurt erin . Dan wordt inwendig alle vuilafzetting even schoongebrand en voorkomt dus problemen en meldingen van vervuiling .
Vooral door alle moderne maar fijnmazige techniek , injectoren , korte stukjes , nieuwe rijden en E10 brandstof . Kortom gewoon gebruiken kan geen kwaad . Mocht je dat vaker willen doen er zijn ook flesjes van 8-10€ die hetzelfde doen .
Welke heb je het dan over als aanbeveling? Ik was dit ook van plan eens te doen.
Volvo v90 T5 momentum Saville grey, Turbine 18” MY 2017
Volvo v40 D2 momentum MY 2012, Biarritz blue, Mannan 17 inch, introlinepakket, dynamic line pakket, winterlinepakket,panoramadak, ABL xenon
Volvo V50 2.0D Summum BJ 2005, Black Currant Pearl, Sagitta 17'' velgen[bcolor=#40BF00][/bcolor]
redracer
4th Gear member
Berichten: 594
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

De zwarte flesjes van wynns bijvoorbeeld:

Onderling vergelijk:
https://www.wynns.nl/pro/vergelijk/?ids ... 2774,12562

Vaak goedkoopst :
https://www.winparts.nl/filters-vloeist ... /c751.html

Mocht je op vakantie gaan dit spul is in het buitenland vaak nog goedkoper. Let wel het is preventief onderhoud , als je auto gewoon goed is merk je dr meestal weinig van je moet er vanuit gaan dat het werkt , en anders staat youtube vol met filmpjes van voor en na resultaten.
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”