Top tethering Isofix gaat niet op groen

Plaats reactie
Walking
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.08.2023 - 17:43

Hallo,


Ik rij met de Volvo v70 van 2016 en ik wil nog lang niet veranderen... maar nu stoot ik op een probleem bij het installeren van een Maxi-Cosi Isofix stoel. De onderste punten gaan zoals het moet maar de top tether krijg ik niet genoeg aangespannen. Ik trek en dan ziet de indicatie groen, maar vanaf ik los niet meer.

De stoel komt uit een andere wagen (stoffen zetels) die minder stug/hard zijn en die dus meegeven als je eraan trekt waardoor je die band echt goed en stevig kan aanspannen. Mijn zetels zijn van leder + ik heb het gevoel dat dit plastic ding van de hoofdsteun in de weg zit.

Ik heb al vanalles geprobeerd: trekken naar boven ipv door de hoofsteun... zelfs met 2, een spandband... echt alles... Is er een oplossing want ik vind dit wel heel straf bij toch wel een dure wagen en toen net speciaal de isofix erbij gekocht...

Foto's: dus normaal door aan het groene te treken (die dus achteraan verbonden is met het isofix punt), beweegt het rode in die richting mee. Maar hier blijft dat altijd hangen aan de bovenkant en met alle macht van de wereld gaat het echt niet verder. Terwijl dat in de andere auto gaat zoals 'boter'. Ook als de top tether boven het (plastic komt van de hoofdsteun, werkt het niet (denk dat te hoek te recht is).


Afbeelding

Afbeelding

Weet iemand een oplossing? Wat kan ik doen?

Met vriendelijke groeten,

Walking.
redracer
4th Gear member
Berichten: 592
Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33

met je eigen gewicht in de stoel drukken en dan aantrekken ? zo krijg ik de gordelstoel ( tobi ) ook muurvast .
Walking
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.08.2023 - 17:43

redracer schreef: 28.08.2023 - 09:29 met je eigen gewicht in de stoel drukken en dan aantrekken ? zo krijg ik de gordelstoel ( tobi ) ook muurvast .
hey. Ook geprobeerd. Lukte ook nt… Ik dacht oh isofix handig 😂.
Gebruikersavatar
V60RK
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 30.06.2020 - 18:53

Herkenbaar, onze V60 had hetzelfde. Met heul veul kracht kreeg ik hem op een minimaal streepje groen. Daar heb ik het bij gelaten :-)
Volvo XC60 D3 Summum | 493 Savile Grey Metallic | *under construction*
Verkocht: Volvo V70 2.4 D3 163 pk | 2008 | AUT6 | 426 Mystic Silver Metallic | Sandstone Beige leder |
Verkocht: Volvo V70 2.4 170PK Comfort Line | 2000 | AUT5 | 443 Moondust Metallic | Wieldop i.p.v. lichtmetaal 🤘🏻 | Blue Velours |
Verkocht: Volvo V60 D4 | 2014 | GT8 | 492 Savile Grey Metallic | Beechwood Brown Leather | High Perfomance Audio | 18" Titania | CarPro CQuartz Ceramic |
Walking
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 26.08.2023 - 17:43

V60RK schreef: 28.08.2023 - 20:10 Herkenbaar, onze V60 had hetzelfde. Met heul veul kracht kreeg ik hem op een minimaal streepje groen. Daar heb ik het bij gelaten :-)
Ik heb zelfs achteraan een blokje geïnstalleerd (zo vijsjes voor een of ander net aan te hangen) om de spanning te verhogen. Maar het ligt echt aan de vorm van de zetels. Ik vind het een beetje stom eigenlijk, maar ik moet het loslaten... Lol. Toch bedankt!
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”