Volvo App ziet auto niet.

De Nieuwe XC60
Plaats reactie
WillemA78
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 30.08.2023 - 10:29

Ik heb het volgende vreemde probleem met mijn volvo app. Betreft een xc 60 met google.
De volvo een week geleden geleverd gekregen. Ik had voor aflevering de volvo app op mijn telefoon gezet en een account aangemaakt.
Bij dealer probeerden wij de app aan de auto te koppelen maar dit liep tijdens het proces vast.
Bleek achteraf de module waar de simkaart inzit defect te zijn.
Dit is verholpen en het internet werkt naar behoren.

Ik ben toen verder gegaan met de installatie van de app.
In de app stond al het kenteken met daarbij vermeld "onvolledige registratie"
Ik heb hier op geklikt, de app gaf mij drie mogelijkheden waaronder "app opnieuw geinstalleerd"
Deze gekozen, vervolgens moest ik de telefoon in de auto ontkoppelen en opnieuw verbinden.
Ik kreeg toen mijn VIN nummer en mijn telefoon begon met "auto zoeken" Echter blijft hij dit doen en blijft eindeloos draaien zonder iets te vinden.

Vervolgens heb ik de optie nieuwe auto koppelen gekozen.
Alles gaan dan perfect, VIN nummer invoeren, krijg een code en mijn telefoon is toegevoegd aan admin.
In mijn app zie ik mijn abonnement, ik zie het kenteken van mijn auto maar kan verder niks.
Krijg de locatie van de auto niet te zien, zie de acculading niet enz..
Kortom ik zit nu in een vicieuze cirkel, vandaag twee keer de dealer gebeld maar die kan mij aan de telefoon ook niet verder helpen.

Wie of wie verlost mij van dit probleem.
Mijn telefoon is overigens een iphone se uit 2020.
joscha
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 13.08.2017 - 11:08

ik neem dus aan dat in de Volvo app onder account bij "verbonden auto's" nu je auto staat gekoppeld.
En dan onder "uw abonnementen beheren" verbonden diensten: Actief.
Mijn Volvo app crasht elke week wel eens (met Android AAOS). Als ik dan de reeds geopende Volvo app weer tevoorschijn haal geeft deze aan "onvolledige registratie" Ik zou dan e.e.a. opnieuw moeten koppelen.
Afsluiten van de app en opnieuw opstarten helpt dan. Misschien helpt het afsluiten van de app bij jou ook.
XC60 T6 Ultimate Bright my24 (eigen import)
XC60 T8 inscription my19 2018-2023 (eigen Import)
XC60-2009 2012-2018
XC70-2002 2008-2012
V40 2004-2008
WillemA78
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 30.08.2023 - 10:29

Bedankt voor je reactie. Heb echt alles al geprobeerd waaronder de app afsluiten, verwijderen enz. Niets helpt.
Gebruikersavatar
TomAmazon
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21.11.2021 - 13:20
Locatie: Aalbeke

Misschien ligt het probleem aan de autozijde.
Probeer eens om de IHU te herstarten. De 'Home'-knop lang ingedrukt houden totdat het Volvo-logo tevoorschijn komt (de letters). Duurt een 20 à 30 seconden.
Daarna opnieuw connecteren met de app.
Als dat niet lukt de ontdooi-knop lang indrukken (30 sec) totdat het SOS-lampje in het dak begint te knipperen. Dit is om de communicatie-module te herstarten.
Laatst gewijzigd door TomAmazon op 05.09.2023 - 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2009 C70 2.0D Summum
1969 P121 Amazon B18B Weber Downdraft OD
2009 XC90 2.4D AWD Momentum Shadow Blue Metallic
2022 XC60 T6 PHEV Inscription Expr. Platinum Grey, Blond Moritz leder
Gebruikersavatar
TomAmazon
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 21.11.2021 - 13:20
Locatie: Aalbeke

Nog vergeten: kijk eens in de auto onder accounts. Staat je Volvo-account er nog tussen? Bij mij gebeurt het soms dat ie er niet meer tussen staat (reden weet ik niet). Ik voeg em dan terug toe, en de app werkt terug.
2009 C70 2.0D Summum
1969 P121 Amazon B18B Weber Downdraft OD
2009 XC90 2.4D AWD Momentum Shadow Blue Metallic
2022 XC60 T6 PHEV Inscription Expr. Platinum Grey, Blond Moritz leder
WillemA78
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 30.08.2023 - 10:29

Ik heb net contact gehad met de volvo help-desk. Zij geven aan dat er sinds een paar dagen een bug in het systeem zit. Ik word morgen teruggebeld.
Plaats reactie

Terug naar “XC60 vanaf MY 2018”