Maar wat valt er veel te ontdekken zeg.
Zo ben ik druk met verschillende rijstanden en versnellingsbak modus standen.
Woon-werk is 27km enkel reis, waarvan normaliter ca.18km snelweg. Nu zegt de navigatie dat ik een paar afslagen eerder eraf moet want rij dan door Diemen en de Bijlmer dus lagere snelheid, dus meer elektrisch bereik, daar luister ik naar. Terug naar huis rij ik wel een andere route, maar rij in deze dagen ca. 75% elektrisch. Super!
Dit ging in de hybride stand en bak in D.
Gisteren mijn dochter naar feestje gebracht en opgehaald, heen in hybride en stand D, terug in hybride en stand B. Verbruik gelijk maar de stroomregenaratie is in D 0,5kwh en in B 0,9kwh. Dat is op een afstand van 14km best een behoorlijk verschil.
En persoonlijk vind ik de B stand wel prettig rijden omdat de auto afremt, in D remt de auto weinig af zoals ik gewend was bij normaal anticiperen in de diesel met handbak.
Van de week een paar keer rijden in Pure in B en D, ontdekken wat het prettigst is.
Ook gereden in power, man man man, niet normaal hoor. Dat is echt wel eens leuk om te doen
Mijn gemiddeld verbruik volgens BC is nu 3,3/100km, geen idee hoe accuraat dit is, moet nog tanken, heb nu op 1 tank 860km zitten en staat net onder de helft.
Heb wel voor 120kwh geladen. Ben benieuwd na 1 tank verreden te hebben wat de cijfers zijn.
Wat is jullie verbruik ongeveer en welke rijstanden vinden jullie het prettigst?