B&W systeem in V60

Plaats reactie
hvoet
1st Gear member

Hallo,
ik heb een order geplaatst voor een V60 met het HK geluidssysteem, maar twijfel nog om het B&W systeem in de plaats als optie toe te voegen.
In de garage hebben ze geen wagen staan met dit systeem, vandaar volgende vraag: toevallig iemand in BE, omgeving Waasland, die dit systeem heeft en waar ik eens kan komen luisteren ...?
Of mensen die ervaring hebben met zowel HK als B&W ?
Alvast bedankt!
Henk{GP}
2nd Gear member

hvoet schreef: 15.09.2023 - 10:57 Hallo,
ik heb een order geplaatst voor een V60 met het HK geluidssysteem, maar twijfel nog om het B&W systeem in de plaats als optie toe te voegen.
In de garage hebben ze geen wagen staan met dit systeem, vandaar volgende vraag: toevallig iemand in BE, omgeving Waasland, die dit systeem heeft en waar ik eens kan komen luisteren ...?
Of mensen die ervaring hebben met zowel HK als B&W ?
Alvast bedankt!
Harman Kardon is zeer goed geluid.
Bowers en Wilkens vond ik echt nog wel een tandje beter. Of jij dat de meerprijs waard vind weet ik niet. Ik zou zeggen bent u audiofiel, neem dan B&W! Heb je thuis in de woonkamer ook al niet zo'n bijzondere set dan ben je waarschijnlijk ook heel blij met het HK geluidssysteem en kan je mooi wat geld in de zak houden ;-)

Er zijn wel wat reviews op Youtube uit NL en uit USA.
Sarnelli
2nd Gear member

Ben erg blij met de B&W in de auto.
Ik zou het eerder nemen als optie dan een open dak 😉
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
raspaardje
6th Gear member

Met een zwarte hemel is een panoramadak wel fraai, anders is het toch wel heel snel donker binnen.

Met een lichte hemel zou ik denk ik ook B&W verkiezen boven een panoramadak.
Maar je moet idd wel belang hechten aan dit stukje extra geluidskwaliteit; het HK systeem klinkt met de juiste instellingen nl. ook meer dan prima.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
wasbeer2006
5th Gear member

Ik heb de performance audio. Die is prima als je even luistert. Na een tijdje valt het op dat het soms wat rommelig en onrustig is.
Het HK systeem is iestje beter mede door de woofer en iets rustiger. Ik vind het verre van 850 euro waard (en ik ben een audio liefhebber)

Ik zou met het standaard systeem naar een goede auto audio zaak rijden, die kunnen met de 850 euro meer dan je HK systeem.
Het staat optisch wel mooi en is gewoon een goed systeem, laat dat duidelijk zijn.

B&W is van een andere wereld en houd je van echt goed geluid en je hebt het geld bel op en laat de optie toevoegen, luisteren is niet nodig.
Overweeg de gelaagde ruiten. Dat systeem is drie klasse beter dan HK, maar dat merk je ook wel aan de prijs. Het is net zo duur als 1 front speaker thuis en daar doe ik 20 jaar mee.

Heel simpel, kan je het missen, doen!!!
Ik zou dan voor de touch wel minimaal bekabeld gaan luissteren of de (spotify) client van het volvo systeem gebruiken.
BT is eventueel je bottleneck
-V60 B4 7dct R design wit
diesel01
Geartronic member

Sarnelli schreef: 15.09.2023 - 12:35 Ben erg blij met de B&W in de auto.
Ik zou het eerder nemen als optie dan een open dak 😉
+1.
Ik heb offblack hemel en geen pano en vind het lekker geborgen aanvoelen.
Dat pano dak heb ik 4 weken mogen ervaren in de V60 en geeft eigenlijk alleen maar lawaai, airco vind ik veel meer comfort geven.
Ik heb bij de leen V60 direct de dynamische stand in de H&K gezet maar eenmaal terug in de V90 klinkt B&W echt wel heel veel beter en helder isw met gelaagd glas.
Maar zoveel mensen, zoveel meningen, lekker datgene doen waar je zelf waarde aan hecht.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
wasbeer2006
5th Gear member

Het is echt een extreem dure optie, zijn geld waard, maar het is veel.
Ik zou zeker de eerst volgende optie voor mij zijn geweest, maar in de lease is het een optie van bijna 80 euro netto per maand!
Dat kost me 5k na vijf jaar.....

En dan zit ik thuis moeilijk te doen om een setje 702 s3,s te kopen die 20 jaar mee gaan.

Bij mij is een dak altijd gratis, namelijk om de volgende reden. Neem altijd een gratis kleur, wit en gooi er een dak in.
Nadeel van een groot wit dak ben je kwijt en het oogt goed wit/zwart.
Henk{GP}
2nd Gear member

Deezer heeft een mooi abonnement om high fidelity audio te streamen. Tip voor de Bowers en Wilkins eigenaren :-)

Toevallig nu korststondig een V60 met HK zonder gelaagde ruiten mee. Geluid is bovenin veel minder helder. De lage tonen en subwoofer kan HK goed meekomen met mijn B&W systeem. Het gemis van de gelaagde ruiten merk je ook. Verder heb ik het idee dat nu alles meetrilt op de sub. van beide spiegels tot aan de achterruit terwijl ik daar in mijn eigen auto met gelaagde ruiten en BW minder last van heb.
peer54
3rd Gear member

Vier jaar geleden reden wij een S80 executive met daarin een Dynaudio geluidsinstallatie. Daar zat een machtig geluid in. In 2019 kochten wij een V60 met HK installatie, wat viel dat tegen. Tegenover het Dynaudio geluid was dit een echte tegenvaller. Twee jaar geleden bij de koop van onze huidige V90 T8 hadden weer de keuze en dat was niet zo moeilijk. Het is de B&W installatie geworden. Het is best een forse investering maar elke keer een flinke glimlach met een geluid alsof je in een concertzaal zit.

Groet Peer
V90 Recharge T8 AWD Plug-in hybrid Inscription Exclusive My22
V60 T8 Twin Engine AWD Inscription
S80 3.2 executive
Henk{GP}
2nd Gear member

@hvoet
Ik denk dat we hier op het forum eensgezind zijn, je moet maar bellen en upgraden. Haha. Dan staan je mondhoeken straks, iedere rit en iedere keer weer een stukje hoger :-)

P. S. Vergeet de gelaagde ruiten niet.
diesel01
Geartronic member

peer54 schreef: 15.09.2023 - 21:08 Vier jaar geleden reden wij een S80 executive met daarin een Dynaudio geluidsinstallatie. Daar zat een machtig geluid in. In 2019 kochten wij een V60 met HK installatie, wat viel dat tegen. Tegenover het Dynaudio geluid was dit een echte tegenvaller. Twee jaar geleden bij de koop van onze huidige V90 T8 hadden weer de keuze en dat was niet zo moeilijk. Het is de B&W installatie geworden. Het is best een forse investering maar elke keer een flinke glimlach met een geluid alsof je in een concertzaal zit.

Groet Peer
Die Dynaudio premium sound was echt goed, heb het mogen ervaren in een S60 uit 2008 en dat was een concertzaal, loepzuiver terwijl het enorm volume aankon zonder rammel of vervorming.
Mooi heur!
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
arnoud
8th Gear member

Ik heb voor mijn huidige S60 in drie auto's test-gereden. Twee met HK, eentje met B&W. Na de eerste auto met HK vond ik het nog best goed, maar de dag er op in de B&W auto. Toen was ik eigenlijk al verkocht. Ook al was de auto iets duurder dan ik eigenlijk wilde uitgeven. De dag erop weer in eentje met HK. Nog dezelfde dag de virtuele krabbel gezet onder de tweede.

(okee, er waren nog wat andere dingen, maar het geluid was toch wel een heel grote doorslaggevende factor).

Alvast een waarschuwing: als je eenmaal top audio in je auto gewend bent, is het terug gaan naar een basis audio auto eigenlijk geen optie meer.
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
wasbeer2006
5th Gear member

Wat het goede nieuws met audio kan zijn. Als jij het mooi vind is het mooi.
Als dat toevallig duur is dan is het vervelend :-)

Ik heb zelf gewoon de perfomance en geen gelaagde ruiten. Maar ik denk inderdaad dat die gelaagde ruiten ook echt een slok op een borrel zullen zijn. Er werd hier al eerder over het dak gesproken. Ik weet niet of dat nog verschil maakt. Zonder doek zeker, maar als het doek erover is zou het zelf met pano dak beter kunnen klinken, maar ook dat is smaakt.

Wat B&W heeft een hele mooie natuurlijk sound, alles is zoals het bedoeld is. Ook dat is smaak, maar het is niet voor niets dat in veel studio,s B&W als reference wordt gebruikt.

Wat ik laatst zag in een V60 met google systeem dat je de balans niet kan aanpassen achter voor en links rechts. Nou dan kan je het met elke installatie wel vergeten er goed geluid uit te krijgen. Mijn standaard instelling is altijd 3 naar achter 1 naar rechts en dan ga ik beginnen.
Dat is ook de reden dat veel mensen de HK overheersend vinden, begin eens met die installing en houd de klank zoveel mogelijk neutraal.
En beoordeel de installatie niet de eerste 100 uur. die inspeeltijd heb je echt wel nodig, zeker in het lastige middengebied.
Philken
5th Gear member

hoh bij mij staat de radio aan(gemiddeld 250km/dag met een gemiddelde van 52km/u, dus minstens 5u/dag in de wagen) en had in mijn eerste v60(my 2014, directiewagen) het duurste audiosysteem(weet zelfs de naam niet) en gelaagde zijruiten, daarna had ik eenzelfde v60(my 2017 ook directiewagen) zonder de gelaagde ruiten en gewone audio en ik merkte weinig verschil (ik pruts ook nooit aan de audioinstellingen) waarschijnlijk omdat ik volgens mijn echtgenote selectief doof ben?? dus een meerprijs uitgeven aan een audiosysteem doe ik niet of het moet in een pakket zitten waar de andere opties mij interesseren en de totaalprijs van de losse opties die ik wil boven de prijs van het pakket liggen, dan zou ik het erbij bestellen
indertijd in mijn v70R zat er ook een duur systeem met subwoofer onder de kofferplank, (daar stond de radio meestal uit om naar de sportuitlaat te luisteren) de subwoofer werd zelfs gedemonteerd om de lpg tank erin te leggen...(zoop teveel tijdens mijn plezierritjes en op lpi had ik nog meer vermogen :))
(waarschijnlijk krijg ik nu een banbliksem van de audiofielen)
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
BSXC
2nd Gear member

Geen banbliksem hoor

Gewoon in de categorie ‘de motor maakt me ook niet uit, ik mag maar x km/h maximaal’.

Eenieder geniet kennelijk op z’n eigen manier…
Philken
5th Gear member

BSXC schreef: 16.09.2023 - 18:27 Geen banbliksem hoor

Gewoon in de categorie ‘de motor maakt me ook niet uit, ik mag maar x km/h maximaal’.

Eenieder geniet kennelijk op z’n eigen manier…
idd, dat is er met de jaren die verstreken ook ingeslopen, enige voorwaarde momenteel is: een v60 met de juiste opties....
vroeger was het spannend om een bepaald traject binnen een bepaalde tijdspanne af te leggen(liefst korter dan de ETA op de navigatie)
nu is het hoever raak ik met een tank en dan moet ik zelfs niet eens de diesel betalen, ik heb een tankkaart 'erbijgekregen' ben wel 'trots' op het feit dat ik met de relatief zwaarste auto in gewicht(collega's rijden Skoda of Mini countryman) wel het laagste verbruik laat optekenen en nochtans rij ik niet te traag want ik krijg nog af en toe post waaruit dit blijkt...
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
hvoet
1st Gear member

Dank je voor de reacties.
Gelamineerde ruiten kunnen enkel als optie op de ultimate versie besteld worden (volgens de site althans) . Ik heb de Plus in bestelling staan.
Btw, toen ik de wagen bestelde (12/2022) kon B&W ook enkel vanaf de Ultimate, nu niet meer. Daarom komt het systeem opnieuw in mijn vizier.
Panoramadak had ik wel bijbesteld.
Sarnelli
2nd Gear member

Hoe kan je eigenlijk zien of je gelamineerde ruiten hebt?
Ik heb mijn V60 tweedehands gekocht, zou niet weten of die optie erop zit
Volvo V60 B3 inscription 2021
Volvo V40 T3 R-design 2019
raspaardje
6th Gear member

85d0a5d9406e717d0ac4a11a9b1ea9f6.jpg
Check of je dat hamertje op je glas hebt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2019 Volvo V60 T5 R-Design Polestar - Osmium Grey
Fiat 124 Spider Lusso Squadra Tuning - Bianco Ghiaccio Perla
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”