Laden stopt na paar minuten

De volledig elektrische XC40, eerder bekend als Recharge
Plaats reactie
Loedie1981
1st Gear member

Hallo Volvo liefhebbers,

Ik heb een vraag ik heb een Volvo XC40 P6 MY23 en heb nu probleem met laden. Ik heb thuis een Easee lader die slaat na een paar minuten af als ik de rtag erbij houdt laat hij weer voor een paar minuten. Wat mij deze week ook opviel bij snel lader dat de laadsnelheid niet boven de 60kwh uit kwam.

Thuis heb ik al twee kabels uitgeprobeerd resultaat blijft het zelfde iemand nog andere tips?

Groet

Vincent
nikagl
2nd Gear member

Ik heb het vermoeden dat je bij de leverancier van de lader moet zijn? Tenzij iemand hier inderdaad hetzelfde probleem heeft. Gaat het laden op andere (thuis) plekken wel goed?

Welke laders heb je buitenshuis gebruikt? Ik heb meestal (met een P8 MY2020) ruim boven 100 kWh laadsnelheden. Deels ook afhankelijk of je wel of niet de pre-conditioning hebt gebruikt (de laadpaal instellen op google maps in de auto) en hoe vol de auto zit...

Groet,

Nika.
Ruier
2nd Gear member

Toevallig niet ergens een laadschema ingesteld? Ik had in de VOC-app een laadschema staan van 0:00-6:00u, en als ik dan overdag de auto aan de lader zette (ook Easee), sloeg deze ook af kort na activeren met de tag. Duurde even voordat ik daar achterkwam 🤭
Via VW en Opel terechtgekomen bij Volvo en daar blijven hangen met nu alweer de 6e (na twee keer een V50, twee keer een V70, een V60, XC40-T4 Inscription, nu sinds half februari ‘23 een XC60 T6)
Loedie1981
1st Gear member

Helaas geen timer ergens ingesteld. Ga om de auto uit te sluiten straks even naar openbare laadpaal kijken wat er dan gebeurd.
Loedie1981
1st Gear member

Aan de openbare laadpaal geen probleem. Dus installateur Joulz gebeld die hebben het op afstand opgelost was een update probleem vanuit Easee dus instellingen correct laten zetten en we kunnen weer laden…
nikagl
2nd Gear member

Goed dat je het hebt gepost, als anderen dit probleem hebben zullen ze het ook weer vinden en mogelijke oplossingen kunnen proberen👍
Plaats reactie

Terug naar “EX40”