Spacers met 8.5j

De nieuwe generatie S en V90
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

Ik zou de zomerwielen wel wat meer naar buiten willen hebben, om mooier aan te sluiten bij de zijkant van de auto:
Zomerwielen 8.5J x 19 inch x ET47 R-Design
Winterwielen 8.0J x 18 inch x ET55 R-Design

Winterwielen zijn 0.5inch smaller, dus steken 0.25inch minder ver uit (0.635cm) en vallen met ET55 ook nog eens 0.8cm verder naar binnen. De winterwielen zullen dus 1.435cm verder naar binnen vallen, dan de zomer wielen. Met spacers komen de winter wielen dus weer even ver naar buiten, als de zomerwielen nu al staan.
Zou de 15mm op de zomerwielen te veel zijn aan de voorkant?


Als ik zoek op spacers, vind ik twee maten, ik vraag mij af dit een afrond fout is, of dat het daadwerkelijk 63,3mm is...
Volvo zegt 63,4mm maar er zijn twee merken die 63,3 aan houden.

Ik zou graag spacers kopen, die samen met de remschijf worden vastgezet, zodat ze er niet afvallen bij een zomer/winter wissel.
Afbeelding

Ik zou willen gaan voor een (voor mij) bekend merk:
Eibach, maar die heeft niet het gat, om de spacer vast te zetten. link
Athena (Dit merk kende ik niet), maar heeft dan ook nog eens een 0,1mm mindere diameter?? link
Via marktplaats, een bedrijf die ze zelf 'brand', maar mogelijk zelf ergens vandaan importeert. ook geen extra gat. link
H&R gaat ook van 63,3 uit link
Of toch wel 63,4.. link

Heeft iemand goede/slechte ervaringen met bepaalde setjes?
Is overal de 15mm goed? Of juist aan de voorkant 10mm en achter 20mm?
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Gebruikersavatar
eta76
4th Gear member
Berichten: 532
Lid geworden op: 08.04.2016 - 20:27
Locatie: Zuid-Holland

Of ipv spacers overschakelen op de de XC90 RDesign velgen.. 20" 9j, welke ook 15mm meer naar buitenkomen.
https://www.wheel-size.com/calc/?wheel1 ... 0mm&sr=0mm
RDesign_20_vs_19_small.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo XC70 MY'08 D5 (185pk ++) Summun AWD Geartronic Electric Silver Afbeelding Foto's
Volvo V90 '18 D3 R-Design RICA Stage 2 / EGR / StartStop / Gearbox / iSoftloaderOnyx black Afbeelding Foto's
Plaats reactie

Terug naar “S90 / V90 vanaf MY 2016”