Lekkage

Plaats reactie
BasV
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 13.11.2023 - 21:19

Goedemorgen mede forumleden,

Met veel plezier rijd ik in een Volvo V60 D3 uit 2010.
Nu stond er zo'n kleine twee weken geleden (na de storm) een plas water op de mat van de bijrijder. Al het water weggehaald en drooggemaakt, hopend dat het misschien pech was door een combinatie van wind en veel regen. Een paar dagen later stond er echter weer een, iets kleiner, laagje water op dezelfde mat.

Samen met een vriend op onderzoek uitgegaan en uiteindelijk ontdekt dat het water via het raam, achter het deurpaneel langs, naar binnen komt. Het rubbertje aan de buitenzijde van het raam (aan de kant van de bijrijder dus 😉) is droog en sluit niet meer goed aan waardoor er water naar binnen kan stromen.

Nu heb ik hierover een aantal vragen.
Ten eerste; is dit een beetje gemakkelijk zelf te vervangen en als dit het geval is, heeft iemand daar toevallig een filmpje of uitleg van?
Dan de tweede vraag; welk rubber moet hiervoor besteld worden? Wanneer ik via Google zoek, kom ik nogal veel verschillende rubbers tegen waardoor ik de weg een beetje kwijt ben.

Alvast bedankt voor jullie hulp!😁
Gebruikersavatar
360Degreez
5th Gear member
Berichten: 1519
Lid geworden op: 20.10.2004 - 19:02
Locatie: Poortugaal

Hé Bas,

Hier een overzicht van de rubbertjes met onderdeelnummers. Op de Googles kan je op onderdeelnummer zoeken. Hou rekening met links/rechts :-)

Afbeelding
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

Ik heb exact hetzelfde gehad, op aanraden van de dealer heb ik het afgekit: zie ook dit draadje: viewtopic.php?p=1765284&hilit=vochtige+mat#p1765284

Het is normaal dat er water je deur in loopt, alleen moet het er ook weer netjes uitlopen en niet de kortste weg nemen.
V60 d3 gt r-design (facelift)
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 367
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Maar wat heb je dan dichtgekit?
Zou je dat kunnen aangeven. Ook in je link kan ik niet duidelijk zien wat er is dichtgekit.
Sorry.
Sammmyvannorel
2nd Gear member
Berichten: 181
Lid geworden op: 22.07.2021 - 23:44

Ik heb het binnenpaneel aan de onderkant losgeschroefd, dan voel je een rubbertje wat de afdichting vormt tussen de deur en deurpaneel. Ter hoogte van die rubberstrip de kit op de deur gemaakt en vervolgens de deurpaneel er tegenaan geschroefd: zit nu een jaartje en het blijft droog 😉
V60 d3 gt r-design (facelift)
V60Driver
3rd Gear member
Berichten: 367
Lid geworden op: 28.05.2018 - 20:47

Ohh dank voor de uitleg. Heb geen last van maar altijd handig om te weten.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”