Nu de koudere periode is aangebroken heb ik afgelopen 2 weken:
- 300/350 kilometer kunnen rijden
- op een acculading van 90%
- met ongeveer 98% autosnelweg
- geen stuur -en/of stoelverwarming
- snelheid 100/110 km/u
- soms pre conditioning (standverwarming)
- een rijstijl die niet anders zou zijn dan met mijn vorige S90 (rustig optrekken, rechterbaan)
- radio aan
- airco aan
Betreft een Volvo XC40 Recharge ER Single motor RWD 2024
Of ik hiermee tevreden ben? In ieder geval niet enthousiast…..
Range ervaringen Volvo XC40 2024
-
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscription | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo (wederom) EX40 Ultra...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 08.02.2009 - 20:23
- Locatie: Lembeke
Bij mij ongeveer dezelfde cijfers(C40 single engine FWD)
Bij het rijden op landelijke wegen met een snelheid limiet van 70Km/u(Belgie)zou ik rond de 400km kunnen uitkomen.
Maar als we op de autostrade rijden met 2 fietsen gemonteerd op de trekhaak kan ik met moeite 300km rijden bij 115 km per uur
Mijn verbruik hangt enorm af van de snelheden die je rijdt,de weersomstandigheden.........
Mijn verbruik gaat van 16kw/u tot liefst 29kw/u(dit was op een koude winterdag op de autostrade met veel tegenwind tegen 110km per uur.
Wat bij mij wel het geval is dat ik van maart tot oktober kan rijden op de elektriciteit opgewekt door mijn zonnepanelen.
Bij het rijden op landelijke wegen met een snelheid limiet van 70Km/u(Belgie)zou ik rond de 400km kunnen uitkomen.
Maar als we op de autostrade rijden met 2 fietsen gemonteerd op de trekhaak kan ik met moeite 300km rijden bij 115 km per uur
Mijn verbruik hangt enorm af van de snelheden die je rijdt,de weersomstandigheden.........
Mijn verbruik gaat van 16kw/u tot liefst 29kw/u(dit was op een koude winterdag op de autostrade met veel tegenwind tegen 110km per uur.
Wat bij mij wel het geval is dat ik van maart tot oktober kan rijden op de elektriciteit opgewekt door mijn zonnepanelen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Dat varieert van 19/23 kw/u….
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscription | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo (wederom) EX40 Ultra...
- caspervc
- 2nd Gear member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 10.06.2018 - 14:03
Ik vind dit verbruik te verwachten en prima. Ik ben bij onze bestelling (SMLR) uitgegaan van 570 WLTP is real life 300-350 in de winter en 400 in de zomer. Red ik dat, ben ik tevreden. Komt ook overeen met de real life waarde van de EV databaseC30BlackStone schreef: ↑18.11.2023 - 08:59 Nu de koudere periode is aangebroken heb ik afgelopen 2 weken:
- 300/350 kilometer kunnen rijden
- op een acculading van 90%
- met ongeveer 98% autosnelweg
- geen stuur -en/of stoelverwarming
- snelheid 100/110 km/u
- soms pre conditioning (standverwarming)
- een rijstijl die niet anders zou zijn dan met mijn vorige S90 (rustig optrekken, rechterbaan)
- radio aan
- airco aan
Betreft een Volvo XC40 Recharge ER Single motor RWD 2024
Of ik hiermee tevreden ben? In ieder geval niet enthousiast…..
https://ev-database.org/car/1797/Volvo- ... e-Motor-ER
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
2024 Volvo XC40 Recharge SMLR Fjord Blue
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
2012 Volvo V40 T3 Momentum
2008 Peugeot 207 SW 1.6VTI Outdoor
2005 Toyota Aygo Sport
-
- 4th Gear member
- Berichten: 555
- Lid geworden op: 24.05.2014 - 10:40
- Locatie: Amersfoort
Ik overweeg nog om tot 100% steeds op te laden. Meningen lopen uiteen of dit verstandig is. Advies Volvo is 90%.
| Volvo S80 D5 | Volvo V70 2.5T | Volvo C30 1.6D | Volvo V70 2.4 | Volvo C30 D5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 2.0D | Volvo V40 D4 | Volvo V70 2.5 | Volvo S80 D5 | Volvo C30 D2 R-Design | Volvo S80 3.2 Kinetic | Volvo V70 D2 (VEA) Dynamic | Volvo V90 Inscription Metallic D4 Full Option | Volvo S90 D3 Momentum | Volvo S60 T6 (8) Summum Red | Volvo S90 T5 Inscription | Volvo XC40 Recharge ER Ultimate 2024 | Volvo EX30 Ultra ER | Volvo (wederom) EX40 Ultra...
- HeinvdW
- 4th Gear member
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 26.02.2014 - 18:48
Een heel verstandig advies.C30BlackStone schreef: ↑18.11.2023 - 11:43 Ik overweeg nog om tot 100% steeds op te laden. Meningen lopen uiteen of dit verstandig is. Advies Volvo is 90%.
Daarnaast is het verstandig niet voor elk wissewasje bij te laden. Als je weet dat er geen verre trip in het verschiet ligt de accu rustig wat verder leeg rijden tot 10-20% en dan pas weer laden tot 90%.
Ook het aantal laadsessies heeft invloed op de levensduur van de accu.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

Honda Civic Hybride 2010:
