Storing ballast

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Easterboy
2nd Gear member

Beste,

Enige tijd geleden hadden we een felle flits vanuit de koplampen, waarna de totale lichtsterkte weg was. Ook had rechts spontaan een andere lichtkleur dan links, meer geel dan wit.
Nu blijkt dat de lampen ook flikkerden nadien. Nu hebben we de ballasten vervangen voor een ander gebruikt setje, waarna het trillen is opgehouden. Verschil in licht is ook verdwenen en ze flikkeren niet meer. Rechts geeft nu ook 200 lux meer licht, wat nog steeds weinig is.
Ik vermoed dat die lampen enorm op hun flikker hebben gekregen van de ballast, waardoor ze vernaggeld zijn.
De lampen zijn Osrams van ca. 2 jaar oud. Degradatie is op zijn plaats, maar niet in deze verhouding.
Nieuwe lampen zijn besteld, echter zit ik nog met het volgende:

Ik heb een storing in de GDL module en de lampen blijven in de laagste stand staan. Zijn ballasten zonder software over te zetten? Of moeten ze nog geconfigureerd / gekallibreerd via Vida of vDash? In vDash kon ik er in ieder geval niet zo snel iets op vinden. Zo ja, kan ik dit zelf of wordt dat een ritje dealer? Of is er wellicht iets anders aan de hand? Enfin, als jullie tips hebben, dan hoor ik dat graag!

Deze fout heb ik:
fout.PNG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”