Volvo app problemen voorverwarmen
Geplaatst: 24.11.2023 - 20:10
Sinds enige tijd heb ik problemen om het voorverwarmen van de wagen te starten via de Volvo app. Mijn wagen is een V60 MY 2023 (dus Google AAOS).
Vroeger kreeg ik steeds bij de optie voorverwarmen de mogelijkheid om te kiezen "vertrek over xxx minuten " (en dan te kiezen uit 5, 10, 15, 20 ... minuten). Tegenwoordig komt dit er niet meer op, of zie je dat héél even (1 sec) verschijnen en dan verdwijnt het terug. Je kan weliswaar nog steeds op "starten" klikken, maar de App geeft dan steevast een foutmelding "kan geen contact maken met de wagen". Wat wél nog werkt, is een timer programmeren. Dus bvb. "vertrek elke maandag om 7u00". Dan verwarmt de wagen wel op het correcte tijdstip. Maar het "manueel" opstarten van voorverwarming werkt dus niet meer.
Nochtans werken andere zaken van de app op dat moment wél , zoals het ongrendelen/vergrendelen van de wagen, het activeren van een timer voor het laden etc.
Ik vermoed dat het begonnen is sinds een software-upgrade van de wagen. Iemand anders die hier ook last van heeft?
Nog iets anders dat ik heel vervelend vind: op de app kan je instellen dat het laden getimed is (bvb. starten om middernacht tot 5u00). Maar als je dan 's morgens vertrekt naar het werk of naar gelijk waar, en je stopt hem daar in de lader, dan is dit nog steeds actief, en je kan dus enkel het laden starten door de timer te dectiveren in de smarthpone app zelf. Je kan dit niet deactiveren via de wagen. De wagen staat dus "on-hold" tot middernacht en als je gsm bvb. geen bereik heeft of toevallig leeg is, heb je pech en kan je niet laden. Of klopt dit niet en kijk ik ergens over in het menu van de wagen?
Vroeger kreeg ik steeds bij de optie voorverwarmen de mogelijkheid om te kiezen "vertrek over xxx minuten " (en dan te kiezen uit 5, 10, 15, 20 ... minuten). Tegenwoordig komt dit er niet meer op, of zie je dat héél even (1 sec) verschijnen en dan verdwijnt het terug. Je kan weliswaar nog steeds op "starten" klikken, maar de App geeft dan steevast een foutmelding "kan geen contact maken met de wagen". Wat wél nog werkt, is een timer programmeren. Dus bvb. "vertrek elke maandag om 7u00". Dan verwarmt de wagen wel op het correcte tijdstip. Maar het "manueel" opstarten van voorverwarming werkt dus niet meer.
Nochtans werken andere zaken van de app op dat moment wél , zoals het ongrendelen/vergrendelen van de wagen, het activeren van een timer voor het laden etc.
Ik vermoed dat het begonnen is sinds een software-upgrade van de wagen. Iemand anders die hier ook last van heeft?
Nog iets anders dat ik heel vervelend vind: op de app kan je instellen dat het laden getimed is (bvb. starten om middernacht tot 5u00). Maar als je dan 's morgens vertrekt naar het werk of naar gelijk waar, en je stopt hem daar in de lader, dan is dit nog steeds actief, en je kan dus enkel het laden starten door de timer te dectiveren in de smarthpone app zelf. Je kan dit niet deactiveren via de wagen. De wagen staat dus "on-hold" tot middernacht en als je gsm bvb. geen bereik heeft of toevallig leeg is, heb je pech en kan je niet laden. Of klopt dit niet en kijk ik ergens over in het menu van de wagen?