geïntegreerde telefoon

In deze rubriek alle vragen en opmerkingen die met beeld en geluid te maken hebben voor alle modellen.
Plaats reactie
Sybren
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.02.2005 - 17:08
Locatie: Heemskerk

Beste mensen,
in mijn v70 uit 2000 (nw model) zit een geïntegreerde telefoon. Gisteren heb ik een duokaart in de kofferbak in de nokia-unit geplaatst.
Mijn vraag is nu hoe ik het apparaat aan de praat krijg.
Ik kan alleen noodoproepen doen, maar in het instructieboekje staat dat dat ook kan zonder simkaart.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn. Het enige dat in het scherm verschijnt is de tekst "noodoproep". Op welke knop ik ook druk, er gebeurt niets.

Sybren
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Heb jij zo'n installatie waar je een grote kaart achter in de koffer in een apparaatje plaatst? Dan heb je geen dualband installatie, dat is later aangepast (met een kleine simkaart voor in het toetsenbord). Even uit het hoofd is het een 900 band systeem en werkte 1800 niet. Maar dat is echt even uit het hoofd.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Sybren
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.02.2005 - 17:08
Locatie: Heemskerk

ik moet inderdaad een grote kaart plaatsen (eigenlijk gewoon de kleine sim die je in de grotere meegeleverde kaart laat zitten). Werkt een sim van KPN dan niet op een 900 band systeem?
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24371
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

Dat durf ik niet te zeggen. Ik weet alleen zeker dat het geen dualband installatie is, daarom is Volvo overgestapt op Ericsson.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club lid/ex-V3C lid Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 Magic Blue/Sandstone + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

Probleem had ik ook.
Grote simkaart is geen enkel probleem, want een kleine kan je gewoon in het creditkaartje stoppen waar je dingen altijd in meekrijgt. Iedereen heeft er wel eentje liggen waar ie precies in past.

Probleem 2 is de 900 band. De unit werk inderdaad alleen met de 900band. Is een prima frequentie, maar niet iedereen werkt hier goed mee. Alleen KPN werkt hier perfect mee en Vodafone schijnt het te kunnen, maar dan moet je iets ernstigs laten veranderen op de simkaart in de Vodafonewinkel. De andere providers werken helemaal niet met 900.

De eenvoudigste oplossing is een sim-only abo of prepaid op KPN (via internet makkelijk af te sluiten) en dan het gehele kaartje erin kwakken en dan doet ie het meteen!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

Sybren schreef:ik moet inderdaad een grote kaart plaatsen (eigenlijk gewoon de kleine sim die je in de grotere meegeleverde kaart laat zitten). Werkt een sim van KPN dan niet op een 900 band systeem?
KPN en Vodafone is 900.
Telfort, Orange en T-mobile zijn 1800.
Sybren
1st Gear member
Berichten: 27
Lid geworden op: 15.02.2005 - 17:08
Locatie: Heemskerk

Dank jullie allemaal voor de reacties. Ik denk dat er een wondertje is gebeurd. Hij doet het weer. Ik heb er niets aan gedaan. Was onderweg naar de dealer om de boel uit te lezen en dacht laat ik het nog een keer proberen en hopla hij doet het. Gisteren van alles geprobeerd en toen deed ie helemaal niets.
Bovendien heb ik dus mazzel dat ik een abootje van kpn heb.

Zo, vannacht lekker cruisen naar het zuiden op de CD's van een welwillend persoon van dit forum.

Sybren
Gebruikersavatar
mehn
2nd Gear member
Berichten: 211
Lid geworden op: 21.09.2004 - 20:22

Oh ja, nog veel plezier op vakantie :D
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen A-V-N”