Na een poos een Saab te hebben gereden moet ik deze helaas weg doen (motor verbrandt olie). Nu heb ik mijn oog laten vallen op een V50 2.4 bouwjaar 2004 met ca. 216000 op de teller. De auto is in 2017 geïmporteerd vanuit Zweden en heeft een goed bijgehouden onderhoudshistorie. Verder heeft hij in de afgelopen 2 jaar 2 eigenaren gehad die de V50 ieder iets minder dan een jaar hebben gereden.
Ik heb inmiddels een proefrit gemaakt en de auto voelt goed aan en ziet er netjes uit. In het handschoenenvakje vond ik een uitdraai van een diagnostisch rapport die een paar maanden geleden is uitgevoerd. Er is 2x een diagnose uitgevoerd, de eerste had een aantal foutcodes, en de 2e (uitgevoerd 5 minuten na de eerste diagnose) gaf geen storingen.
Nu is mijn vraag: kan ik aannemen dat de foutcodes niet ernstig zijn aangezien ze bij de 2e diagnose er niet uit kwamen? Of komen de codes weer terug als er weer mee gereden wordt? Bij de proefrit gaf het display de melding aan dat het mistachterlicht geen signaal geeft.
De foutcodes uit de eerste diagnose zijn:
ECM-500A AC-druksensor
ABS-0148 Communicatie tussen regelmodules. Foutieve configuratie-ID
ABS-0109 Communicatie tussen regelmodules. Stuurwiel module (SWM), interne storing
CEM-3F02 Signaal schakelvergrendeling, Signaal te hoog
CEM-8C20 Mistlamp achter. Onjuist signaal
SWM-0003 Knipperen koplampen Te lang geactiveerd
SWM-0201 Stuuruitslaghoeksensor. Onjuist signaal
ICM-6C79 Telefooneenheid niet geldig. Onjuist signaal
EPS-0080 Stuuruitslaghoeksensor. Onjuist signaal
Kan een van deze codes duiden op een ernstig probleem waar ik veel geld aan kan kwijt raken als ik de auto koop, of zijn deze foutcodes niet zo zorgwekkend? Oftewel, kopen of niet?

Ik hoop dat iemand kan helpen met bovenstaande.
Alvast bedankt!
Ewout