V50 water op vloer bestuurders kant

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Jaspero
1st Gear member

Goedemiddag,

Vandaag bij het instappen van de auto een plas water met actief druppelen van water links onder het stuur met als gevolg dat er een plas water staat en de vloer bedenkt is met water. Het druppelt ook echt actief.
Volvo assistance gebeld, met advies om naar dichtstbijzijnde garage te gaan, dat gedaan maar bleek geen plaats in werkplaats en keken ook verder niet ernaar. Uiteindelijk wel ergens geweest waar we dan een afspraak hebben voor 19 januari pas. Ze hebben nu het dakraam afgeplakt met tape. Dat heeft het druppelen wel gestopt.

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

mijn idee;
We hebben een dakraam in de v50, dat lekt mogelijk. Echter in plafond en rondom raam nu geen natte plekken. Na afplakken stopte het druppelen wel dus die staat hoog in de differentiaal diagnose staat:
- de afwatering van het dakraam is verstop en loopt over

Hebben jullie nog suggesties of ik hier nu zelf iets aan kan doen, de afspraak staat dus al wel voor 19/1. Maar wilt het uiteraard eerder opgelost hebben als dat haalbaar is. Ik ben voornemens om nog verder te bellen naar andere garages die mogelijk eerder plek hebben.

Hoor graag, DANK !
V50 2.4 Edition I 2008
Fredhead
Geartronic member

Afwatering van het dakraam doorprikken.
Dat moet in dit geval wel de boosdoener zijn, dit kanaal loopt door de linker A stijl naar beneden toe.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
snorremans
5th Gear member

Hebben ze bij Ali hele mooie oplossing voor
Dak afvoer reiniger.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Jaspero
1st Gear member

Thanks voor de suggesties. Dit lijkt zeer aannemelijk inderdaad. Ik begreep dat er nog een membraan tussen zit ergens, Klopt dat? Die moet niet doorgeprikt worden zou ik denken.
Een behulpzame dealer heeft nu het raam dus afgeplakt en ben wat terughoudend om nu zelf te gaan proberen, heb nog garantie daar ik de auto pas een maand heb. Dus wil het liever laten doen en dan goed.
Is er nog iets wat ik kan suggereren wat ze nog moeten bekijken ? Ik denk dan aan de dakraam rubbers bijvoorbeeld.
V50 2.4 Edition I 2008
Cavanta
2nd Gear member

Ik meen dat de afvoer die langs de A stijl naar beneden loopt vaak wat krimpt. Dan sluit deze niet meer aan of is deze verstopt. Even de A stijl eraf halen, zit alleen maar geklikt meen ik.
Dan kijken wat er aan de hand is en verhelpen.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
snorremans
5th Gear member

Als je garantie hebt zou ik zelf niet gaan lopen klooien, afplakken en wegbrengen.
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop

Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Freeko74
Starter

Wij hadden hetzelfde probleem bij onze V50, voeteneind stond compleet blank.
Ik heb net gisteren bij onze V50 met dakraam aan beide zijden de afvoerslangen van het dakraam vervangen.
De originele slangen worden oud en stug en dichten dan niet meer af op de verbindings tule bij het dakraam. Ook de doorvoeren bij de voorruit gaan vaak verstopt zitten. Het water loopt dan via de hemelbekleding en de afdekkappen van de raamstijlen naar beneden. De slangen lopen van de voorste hoeken van het dakraam tussen de hemelbekleding dan via de raamstijlen naar de hoeken van de voorruit waar ze in een rubber tule(doorvoer) uitkomen.
Ook de beide doorvoeren waar de slangen in uitkomen (bij de voorruit) waren bij onze Volvo verstopt, deze heb ik ook gelijk door geprikt.
Op internet zijn meer dan voldoende filmpjes te vinden waarop uitgelegd wordt hoe de lekkage te vinden en hoe deze op te lossen.
Ik ben met beide zijden ruim een een uur bezig geweest.
Jaspero
1st Gear member

Dank voor je reply. Ik ga morgen naar mijn eigen dealer en ben dan de auto reen weekje kwijt.
Voor de toekomst/ als garantie is verlopen is dit zeker een aandachtspunt punt wat ik dan zelf mogelijk jaarlijks moet gaan nakijken.

Waarmee heb jij de originele slangen vervangen? Gewoon bij de gamma iets gekocht?

Hopelijk gaat de dealer ze vervangen ook..
V50 2.4 Edition I 2008
Freeko74
Starter

Ik werk zelf als mechanic…bij ons op het werk heb ik passende slangen gevonden.
Zijn eigenlijk pneumatiek leidingen/slangen. Hebben wij gewoon op rol.
Jaspero
1st Gear member

Kijk dat is handig.

Vandaag begrepen dat bij het dakraam de afdichting van de opvang bak lekte en de slangen het water wel door lieten lopen. Dat is zowel voor als achter gecontroleerd.
De Monteur heeft het opnieuw afgedicht. Nu hopen dat de slangen het niet over 2 weken begeven :lol:
V50 2.4 Edition I 2008
Freeko74
Starter

Als dan toch alles open ligt dan had ik meteen de slangen ook preventief vervangen.
Jaspero
1st Gear member

De auto staat bij de dealer dus heeft, ga ik van uit, alles goed beoordeeld.
V50 2.4 Edition I 2008
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”