v70 versus xc40
- joepjazz
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 22:11
- Locatie: Eindhoven
Ik heb nu een aantal jaren een V70 tot algemeen genoegen..polar+ dus met alle opties ..tegenwoordig rijden wij nog maar 15K per jaar ..nu waren we aan het kijken naar een xc40 recharge,.,,een mooie gezien bij Bluekens T4 R-design 2022 ..even meer rondgereden maar ik schrok van deze stuiterbal qua comfort dat doet een V70 een stuk beter..bijna gekocht maar toch maar een moment van bezinning genomen.. heb best wel een dilemma er moet namelijk een contrabas in en die paste al niet in een V60 wel in een v90 maar die vinden we te pompeus groot ..tot onze verbazing past het instrument wel in een xc40 met de hals steunend op de armsteun...tja wat is wijsheid ..onze v70 is een D3 met 150.000 op de teller helemaal topconditie..
V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 19.07.2023 - 01:47
Als de V70 in topconditie is met maar 150 k op de teller ( net ingereden voor een Volvo) en hij nog steeds uitstekend bevalt zou ik niet twijfelen en lekker nog een jaartje of 10 er mee blijven rijden.joepjazz schreef: ↑28.12.2023 - 22:49 Ik heb nu een aantal jaren een V70 tot algemeen genoegen..polar+ dus met alle opties ..tegenwoordig rijden wij nog maar 15K per jaar ..nu waren we aan het kijken naar een xc40 recharge,.,,een mooie gezien bij Bluekens T4 R-design 2022 ..even meer rondgereden maar ik schrok van deze stuiterbal qua comfort dat doet een V70 een stuk beter..bijna gekocht maar toch maar een moment van bezinning genomen.. heb best wel een dilemma er moet namelijk een contrabas in en die paste al niet in een V60 wel in een v90 maar die vinden we te pompeus groot ..tot onze verbazing past het instrument wel in een xc40 met de hals steunend op de armsteun...tja wat is wijsheid ..onze v70 is een D3 met 150.000 op de teller helemaal topconditie..
164 GLE > 264 GLE > 240 > 740 GL > S80 V8 > 760 GLE > XC90 V8 > XC40 T4 R design
- mees
- 6th Gear member
- Berichten: 3027
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 13:04
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Leuk te lezen: stuiterbal.
Dat vond ik ook na de eerste proefrit-meters ooit. Daar wilde ik de comfortabele 70 (nog) niet voor wisselen. Een 90 (proefrit) reed echt vele malen beter.
Mijn doel was niet een contrabas vervoeren (wel een bass-cabinet af en toe en die paste ook wel) maar het trekken van een caravan.
En wat bleek 2 jaar later: die XC40 is juist de echt veel betere trekker qua stabiliteit (en ja ook veel soepeler en krachtiger met motorvermogen).
Wat is wijsheid vraag je je af: die 70 houden, totdat er flinke kosten komen.
Overigens heb ik de 70 geen moment gemist: de XC40 bood vanaf het eerste moment na inruilen, zo heel veel meer......
En die bass cabinet? Staat op MP wegens niet meer in gebruik. Zoekterm ABM 115 200
Dat vond ik ook na de eerste proefrit-meters ooit. Daar wilde ik de comfortabele 70 (nog) niet voor wisselen. Een 90 (proefrit) reed echt vele malen beter.
Mijn doel was niet een contrabas vervoeren (wel een bass-cabinet af en toe en die paste ook wel) maar het trekken van een caravan.
En wat bleek 2 jaar later: die XC40 is juist de echt veel betere trekker qua stabiliteit (en ja ook veel soepeler en krachtiger met motorvermogen).
Wat is wijsheid vraag je je af: die 70 houden, totdat er flinke kosten komen.
Overigens heb ik de 70 geen moment gemist: de XC40 bood vanaf het eerste moment na inruilen, zo heel veel meer......
En die bass cabinet? Staat op MP wegens niet meer in gebruik. Zoekterm ABM 115 200
draadloze XC40 '18 viewtopic.php?p=1694496#p1694496
- Paul
- Top Gear member
- Berichten: 32872
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Ja ik snap je, V70 is inderdaad een soort van zweefmolen behalve bij drempels. Hebben er 3 jaar eentje gehad met niveauregeling en 19inch Bor velgen en dan rijdt hij wel strak. Bij ons was de overgang naar een XC40 ook niet echt heel bijzonder, was het een R-Design misschien? Misschien kijken naar een inscription? Of is dat bij de XC40 nu alleen maar hoe hij eruitziet? Vroeger was namelijk ook de vering anders.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY23 XC40 Pure Electric Plus
- joepjazz
- 2nd Gear member
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 22:11
- Locatie: Eindhoven
Het was een R-design recharge T4 19 inch uit 2022Paul schreef: ↑29.12.2023 - 07:55 Ja ik snap je, V70 is inderdaad een soort van zweefmolen behalve bij drempels. Hebben er 3 jaar eentje gehad met niveauregeling en 19inch Bor velgen en dan rijdt hij wel strak. Bij ons was de overgang naar een XC40 ook niet echt heel bijzonder, was het een R-Design misschien? Misschien kijken naar een inscription? Of is dat bij de XC40 nu alleen maar hoe hij eruitziet? Vroeger was namelijk ook de vering anders.
V70
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27852
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Je zou er ook nog een met een normaal onderstel kunnen rijden.
De R-Design is stugger.
Heb je ook al een V60 overwogen?
De R-Design is stugger.
Heb je ook al een V60 overwogen?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 8421
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
V70, D3, 150.000 km, topconditie. En de contrabas past er normaal in.
Daar heb je alle wijsheid al
Daar heb je alle wijsheid al
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 360.000 km - Vialle LPi
- Frits V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 19:49
- Locatie: Groningen
Heb ook wel eens gekeken naar mogelijk iets met benzine i.v.m. minder gaan rijden. De XC40 rijdt inderdaad prima. Mijn zus heeft er een en ik rij nog wel eens mee.
Mijn XC70 is van 2014 en heeft nu ruim 140.000km gereden. Is ook net ingereden. Vind ik toch echt fijner rijden, ik krijg er elke keer weer een limousine gevoel in. De laadruimte is gewoon onovertroffen. Motor 2.0 5 cilinder diesel, onverwoestbaar, deze gaat bij mij niet meer weg.
Mijn XC70 is van 2014 en heeft nu ruim 140.000km gereden. Is ook net ingereden. Vind ik toch echt fijner rijden, ik krijg er elke keer weer een limousine gevoel in. De laadruimte is gewoon onovertroffen. Motor 2.0 5 cilinder diesel, onverwoestbaar, deze gaat bij mij niet meer weg.
Van:
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
Saab 9-3 Tid Estate,
Saab 9-3 TTid Estate,
V70 2.4 D5 (2008),
XC60 D3 (2011)
naar:
XC70 D4 (5 cil 400 >>> 480Nm) (2014)
en:
Saab 9-3 Cabriolet 1.8t Hirsch
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27852
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dat zou ook heel goed kunnen.
Weet dat bij veel andere modellen het onderstel ook met iets anders is en was daar nu ook vanuit gegaan.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Henry82
- 5th Gear member
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 07.06.2009 - 22:10
Heb even in de prijslijst van '22 gekeken. Ze hebben inderdaad allemaal het zelfde onderstel. Tegen een meerprijs van 335,- was een sportchassis (niet verlaagd) leverbaar, optiecode 026.
2023 S60 B4 Ultimate Dark
Life is what happens while you're busy making other plans
Life is what happens while you're busy making other plans
- S90 Inscription
- 2nd Gear member
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 17.06.2023 - 16:16
Lekker doorrijden. Mooie ruime wagen. De mrb is hoger maar de dieselprijs zakt en is steeds aantrekkelijker. Ondanks dat het bij 15k per niet of misschien wel uit kan, dat is goedkoper dan inruilen. Wil je geld uitgeven, laat hem showroom nieuw maken of wellicht andere velgen. Ben je voor een fractie van wat je anders uitgeeft klaar en geniet er nog meer van.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5116
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Het is qua generatie, bouwjaar en auto type een Appels en peren vergelijking. Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt, Zelf ben ik geen SUV liefhebber en vind de XC40 ook hard en stuiterachtig, zou toch eens met de V90 gaan rijden zou de contrabas prima in moeten passen en hou je meer ruimte over op de armsteun en zo'n langere wielbasis en een lage auto rijdt nog heel veel lekkerder dan een V70. De rationele keuze is helder, doorkarren met die V70!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 13.04.2010 - 20:33
Schrok van het gewicht van de xc40 , een gewone 2.0 T4 weegt al ~1550kg dat is gewoon hetzelfde als die V70 diesels . Daarmee rijd je dus ook snel 1 op 10 - 12 ?? in gemixt gebruik . Mrb en verbruik compenseren de diesel zeker niet .
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27852
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Wegenbelasting is uiteraard minder want benzine en met de modernere technieken is zo'n XC40 wel iets zuiniger dan jij schat.
Ik denk dat 1 op 14/15 goed haalbaar is
Ik denk dat 1 op 14/15 goed haalbaar is
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Hans Eilander
- 7th Gear member
- Berichten: 5322
- Lid geworden op: 01.08.2020 - 12:23
- Locatie: G - O
Mijn huidige Volvo XC40 is (vanaf mijn rijbewijs) mijn 18e auto. Geen R-Design, en absoluut geen stuiterbak, met 1525 kg. Rondom 18" velgen bij 2,5 bar. Is gewoon heel comfortabel. Kan me absoluut niet vinden in de benaming van "stuiterbak." Waarschijnlijk stond de bandenspanning op 3 bar, in de Volvo waar jij mee gereden hebt, plus een sport onderstel. De bagageruimte is in een V70 beslist groter. Maar daarvoor heb je in een XC40 weer een hogere instap. Ik zou je de XC40 (geen R Design) echt aanraden. Maar jij beslist.
Volvo XC40 T2 Business Pro automaat. (8 okt 2020)
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8129
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik vermoed dat een Recharge mogelijk wel stugger is dan een T2 gezien het extra gewicht van de batterijen.
Ik kom van een XC70 naar een S90, wat toch een beetje de limousine van Volvo zou moeten zijn en de S90 is al stugger dan de XC70.
Ik kom van een XC70 naar een S90, wat toch een beetje de limousine van Volvo zou moeten zijn en de S90 is al stugger dan de XC70.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder, professional business pack, etc...
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum + enkele opties Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum + Xenium pack Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 6cyl diesel 300.000km
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 13.11.2006 - 10:40
Ik rij een xc40 p8 zakelijk en een v60 d6 pih prive (mijn vrouw rijdt hier meest mee). De XC40 is een prima auto, maar haalt het niet bij een V60, laat staan bij een V70 qua comfort. Vooral achterin is de XC40 erg stug en klagen passagiers bij het nemen van drempels bij hogere snelheid. Lekker doorrijden met de V70!
- fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27852
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Volgens mij is de XC70 een van de meest comfortabele Volvo's gemaakt.BlackcurrantV70 schreef: ↑30.12.2023 - 11:02 Ik vermoed dat een Recharge mogelijk wel stugger is dan een T2 gezien het extra gewicht van de batterijen.
Ik kom van een XC70 naar een S90, wat toch een beetje de limousine van Volvo zou moeten zijn en de S90 is al stugger dan de XC70.
In ieder geval van de modellen na 2000.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 project-van
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D