Een tijdje terug vond ik een 960 die ik wilde kopen, maar uiteindelijk om financiele redenen niet heb gedaan. Nu ben ik door stom toeval iemand tegen gekomen die zijn 960 sedan automaat ambassador wilde inruilen bij de dealer. Vandaag heb ik een proefrit gemaakt.
De auto heeft 400.000 gereden maar circa 60.000km geleden een ander blok ingekomen met 70.000 km (waarvan ik de papieren zowieso eerst wil zien, hij heeft ze wel). Toen is ook een andere versnellingsbak geplaatst. Hij loopt op G3 gas en rijdt heerlijk, het uiterlijk en interieur ziet er niet uit als 4 ton. Ook de verkoper vertrouw ik absoluut.
In 2005 bij circa 380.000km is de koppakking vervangen en het spruitstuk gerepareerd. Alle elektronica werkt verder goed, de vering achter lijkt ook prima zover ik kan oordelen.
Nu de vraag, wat mag zo'n auto kosten? Van de dealer had hij 2550 terug zullen krijgen maar wat kost deze auto werkelijk? Over de airco heb ik lichte twijfels, die was niet zo koud als ik had gewild.
Iemand enige indicatie???Wat zouden jullie ervoor willen betalen?
Geen twijfel meer over aankoop 960 2,5l V6 aut sedan amb.
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24662
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
wat ie waard is, is lastig, durf er geen gooi naar te doen.
Als het echt een V6 is moet je m laten staan, hebben ze de verkeerde motor erin gehangen. Ligt een 3 liter 6 lijn is, heerlijke motor. Kan goed tegen gas. Waar merk je die 4 ton? Weinig, rubbers in onderstel raken wat uitgerubberd en de stoel zal wat doorgezakt zijn. Verder kan je er nog veel plezier van hebben. Alles valt of staat met goed onderhoud! Een Ambassador is een lekkere uitvoering, rij je echt op sjiek. Airco zou je iemand naar moeten laten kijken, als het buiten koud is doet ie binnen ook weing. Ze gaan wel eens stuk...
Succes!!
Als het echt een V6 is moet je m laten staan, hebben ze de verkeerde motor erin gehangen. Ligt een 3 liter 6 lijn is, heerlijke motor. Kan goed tegen gas. Waar merk je die 4 ton? Weinig, rubbers in onderstel raken wat uitgerubberd en de stoel zal wat doorgezakt zijn. Verder kan je er nog veel plezier van hebben. Alles valt of staat met goed onderhoud! Een Ambassador is een lekkere uitvoering, rij je echt op sjiek. Airco zou je iemand naar moeten laten kijken, als het buiten koud is doet ie binnen ook weing. Ze gaan wel eens stuk...
Succes!!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
bedankt voor je info.
Je bedoelt dus dat de 2.5 liter 6 cylinder slecht tegen gas kan? Wat bedoel je met de verkeerde motor?
Hij heeft ook last van backfire, hoewel de eigenaar daar een creatieve en goedwerkende oplossing voor heeft bedacht. Van die airco lig ik ook niet wakker, daarvoor heb ik nog een tijdje om te sparen.
Ik heb de indruk gekregen dat ie goed onderhouden is, hij heeft zn eigen mannetje die om de 5000km een kleine check doet en verder zijn alle klachten ad-hoc verholpen. Bovendien laat hij de auto eerst nog 2 minuten stationair draaien na het rijden en heeft zn vrouw alle onderhoud van de laatste 2 jaar in een boekje opgeschreven.
Vorig jaar november is de gasisntallatie nog volledig bijgesteld en nagekeken en de distributieriem is ook toen vervangen. De motor heeft nu 130.000km gereden volgens de nota van de garage die de ruilmotor heeft geplaatst met een km-stand van 70.000.....
Je bedoelt dus dat de 2.5 liter 6 cylinder slecht tegen gas kan? Wat bedoel je met de verkeerde motor?
Hij heeft ook last van backfire, hoewel de eigenaar daar een creatieve en goedwerkende oplossing voor heeft bedacht. Van die airco lig ik ook niet wakker, daarvoor heb ik nog een tijdje om te sparen.
Ik heb de indruk gekregen dat ie goed onderhouden is, hij heeft zn eigen mannetje die om de 5000km een kleine check doet en verder zijn alle klachten ad-hoc verholpen. Bovendien laat hij de auto eerst nog 2 minuten stationair draaien na het rijden en heeft zn vrouw alle onderhoud van de laatste 2 jaar in een boekje opgeschreven.
Vorig jaar november is de gasisntallatie nog volledig bijgesteld en nagekeken en de distributieriem is ook toen vervangen. De motor heeft nu 130.000km gereden volgens de nota van de garage die de ruilmotor heeft geplaatst met een km-stand van 70.000.....
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Het lijkt me te verwachten dat in die 960 geen V6 zit, maar een 6-in-lijn motor (2.5 of 3.0).
Een airco kan het op meerdere manieren begeven. Kwestie van naar een aircospecialist (proef)rijden als je het niet vertrouwd. Als je de aircopomp stteds luid hoort aan en snel erop weer hoort afslaan, zal die compressor wel lek zijn. Vervangen en afvullen kost rap richting de 600 euro.
Overige lekkage aan de aircoleidingen of radiator is wellicht te zien.
Bij dit weer is het niet zo gemakkelijk om te volen of de airco goed werkt. Op zich zou de auto vlot moeten ontwasemen. Als je de auto koopt (met door erkende firma afgeulde airco) en je hebt 6 maanden garantie, dan moet je navragen of dat ook voor de airco-installatie geldt. Zo niet, afdingen.
Een airco kan het op meerdere manieren begeven. Kwestie van naar een aircospecialist (proef)rijden als je het niet vertrouwd. Als je de aircopomp stteds luid hoort aan en snel erop weer hoort afslaan, zal die compressor wel lek zijn. Vervangen en afvullen kost rap richting de 600 euro.
Overige lekkage aan de aircoleidingen of radiator is wellicht te zien.
Bij dit weer is het niet zo gemakkelijk om te volen of de airco goed werkt. Op zich zou de auto vlot moeten ontwasemen. Als je de auto koopt (met door erkende firma afgeulde airco) en je hebt 6 maanden garantie, dan moet je navragen of dat ook voor de airco-installatie geldt. Zo niet, afdingen.
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
Helaas hij wordt door een particulier verkocht dus die garantie zit er niet in. Ik heb niet het idee dat de airco helemaal niets doet maar op 18graden werd de lucht niet echt ijskoud...Maurice Pierik schreef:Het lijkt me te verwachten dat in die 960 geen V6 zit, maar een 6-in-lijn motor (2.5 of 3.0).
Een airco kan het op meerdere manieren begeven. Kwestie van naar een aircospecialist (proef)rijden als je het niet vertrouwd. Als je de aircopomp stteds luid hoort aan en snel erop weer hoort afslaan, zal die compressor wel lek zijn. Vervangen en afvullen kost rap richting de 600 euro.
Overige lekkage aan de aircoleidingen of radiator is wellicht te zien.
Bij dit weer is het niet zo gemakkelijk om te volen of de airco goed werkt. Op zich zou de auto vlot moeten ontwasemen. Als je de auto koopt (met door erkende firma afgeulde airco) en je hebt 6 maanden garantie, dan moet je navragen of dat ook voor de airco-installatie geldt. Zo niet, afdingen.
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
gekocht! Zaterdag wordt ie opgehaald! En de airco is 2,5 terug bijgevuld en afgesteld, dus ik weet niet hoelang dat meegaat...?
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20769
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Gefeliciteerd met de aankoop.
En even over dat Backfire probleem. Gaan naar Lean Mesman. Die kan het in de meeste gevallen oplossen. Zie daarvoor de LPG-topics met een verwijzing naar zijn website.
Over de airco.
Dat kan nog wel een klein puntje zijn. Zal bijgevuld moeten worden. 1x per jaar onderhoud is toch wel verstandig.
En even over dat Backfire probleem. Gaan naar Lean Mesman. Die kan het in de meeste gevallen oplossen. Zie daarvoor de LPG-topics met een verwijzing naar zijn website.
Over de airco.
Dat kan nog wel een klein puntje zijn. Zal bijgevuld moeten worden. 1x per jaar onderhoud is toch wel verstandig.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
top, dank voor de tips. Als de airco inderdaad moet worden bijgevuld, moet dat vrees ik even wachten....
De huidige eigenaar heeft het backfire probleem opgelost door twee grote gaten in het luchtfilterhuis te boren met daar overheen een plastic kap die vast zit met elastiek aan 1 kant. Bij een backfire kan de druk daardoor ontsnappen en raakt er niets beschadigd. Mooiste is natuurlijk dat het helemaal niet meer gebeurt. Ik ga eens zoeken!
De huidige eigenaar heeft het backfire probleem opgelost door twee grote gaten in het luchtfilterhuis te boren met daar overheen een plastic kap die vast zit met elastiek aan 1 kant. Bij een backfire kan de druk daardoor ontsnappen en raakt er niets beschadigd. Mooiste is natuurlijk dat het helemaal niet meer gebeurt. Ik ga eens zoeken!
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
De airco bij een 940/960 behoeft geen jaarlijkse vulling. Deze lekken nagenoeg niet bij regelmatig gebruik!
Zelf een 940 vijf jaar gereden, zonder enige bijvulling. Airco werkt zeer goed. En hoor van vele 940/960 rijders hetzelfde!
Zelf een 940 vijf jaar gereden, zonder enige bijvulling. Airco werkt zeer goed. En hoor van vele 940/960 rijders hetzelfde!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
Volgens mij wordt de airco al een hele tijd neit meer gebruikt dus hij zou best eens gelekt kunnen hebben.
Inmiddels is de 960 in mijn bezit en zijn de eerste 300km afgelegd, heerlijk hoor! Helaas heeft de vrouw van de vorige eigenaar de afstandbedieningen van het alarm weggegooid....Enig idee of ik hier een oplossing voor kan vinden zodat ik het alarm en de CV weer kan gebruiken?
Inmiddels is de 960 in mijn bezit en zijn de eerste 300km afgelegd, heerlijk hoor! Helaas heeft de vrouw van de vorige eigenaar de afstandbedieningen van het alarm weggegooid....Enig idee of ik hier een oplossing voor kan vinden zodat ik het alarm en de CV weer kan gebruiken?
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Als je de aankoopbon hebt van het alarm, kan je een set bij bestellen. Als het origineel van volvo is, kan je ze bij de dealer bestellen.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Veel voorkomende fout, de airco minstens een keer per week gebruiken! Kan op lekken wordt dan nihil.malle pietje schreef:Volgens mij wordt de airco al een hele tijd neit meer gebruikt dus hij zou best eens gelekt kunnen hebben.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als het een euroalarm is met ook een ontbrekende zwarte en een rode kunststof sleutel dan kun je beter een nieuw alarm laten monteren.volvorider schreef:Als je de aankoopbon hebt van het alarm, kan je een set bij bestellen. Als het origineel van volvo is, kan je ze bij de dealer bestellen.
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Heb zelf ook net de 960 3.0 24v een weekje, dat rijdt super! Zijdezacht en relaxed en als het nodig is heb je wat over.....malle pietje schreef:
Inmiddels is de 960 in mijn bezit en zijn de eerste 300km afgelegd, heerlijk hoor!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
nou, het is een origineel volvo guard alarm maar ik heb verder geen facturen of nota's o.i.d. Ik vrees dus dat het nabestellen bij de dealer wordt. Enig idee wat zo'n geintje kost?
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
en op gas rij ik gemiddeld 1:6,5 maar ik moet wel rustig en zuinig rijden!
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Ik haal rond de 1 op 9.5 op benzine. Op gas is 1 op 6.5 redelijk hoor!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
Ah gelukkig, ik vond het wel weinig en de overweging was voor mij toch goedkoper rijden dan mijn citroen XM....Maar voorlopig heb ik nog teveel plezier met de automaat om op het gebruik te gaan letten...
Iemand nog een goeie tip voor dat alarm? De vorige eigenaar heeft een stekker laten loshalen om het alarm te ontkoppelen. De bewuste stekker zit bij de rechter koplamp naast de accu maar ik heb de contra stekker nog niet kunnen vinden. Heeft iemand meer verstand van dat alarm, waar het zit, of dat de juiste stekker kan zijn en of ik bij een willekeurige volvodealer zo;n ab kan bestellen?
Iemand nog een goeie tip voor dat alarm? De vorige eigenaar heeft een stekker laten loshalen om het alarm te ontkoppelen. De bewuste stekker zit bij de rechter koplamp naast de accu maar ik heb de contra stekker nog niet kunnen vinden. Heeft iemand meer verstand van dat alarm, waar het zit, of dat de juiste stekker kan zijn en of ik bij een willekeurige volvodealer zo;n ab kan bestellen?
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
Een benzine 2.0i comfort rijdt 1:12! En dat voor 60.000km per jaar is net iets te duur.....
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat