PGV90 schreef: ↑08.02.2024 - 15:47
Hier een V90 CC met T5 en polestar - vermogen is meer dan voldoende en de T5 is naar wat ik begrijp een erg betrouwbare krachtbron.
Voor deze auto, met behoorlijk gewicht en AWD zijn vermogen en koppel ruim voldoende.
Een T6 zal je in NL niet veel tegenkomen, wellicht in Dld of Sw.
Anyhow, is de V90 CC een heel erg fijne auto, mooi compromis voor als je iets zoek net wat hoger dan een V en een XC te groot vindt.
Hier ben ik het eigenlijk helemaal mee eens. Al hebben wij welliswaar een V90 CC B5, zeg maar de T5 met wat 48V elektrische ondersteuning (mild-hybride dus). Vermogen is ruim afdoende, en het is gewoon een erg fijne auto.
En toch wel behoorlijk anders dan de XC70 (onze MY07 was van dezelfde generatie), eigenlijk totaal niet te vergelijken, niet alleen een stuk strakker en verfijnder, maar gewoon een totaal andere auto.
Maar wellicht goed om, voor zover nog niet gedaan, er ook eens in te gaan rijden. Evt. met zowel T5 als T6 om ook het verschil te ervaren.
En persoonlijk zou ik als het erop aankomt eerder kiezen voor een volle(re) T5 (Pro) dan een iets minder volle T6, maar goed dat zijn persoonlijke keuzes natuurlijk.