Ik ga binnenkort mijn eerste autootje vervangen voor iets nieuws. Waarbij iets 'nieuws' een XC70 gaat zijn!
Ik ben helemaal nieuw met Volvo, maar de XC70 vond ik als jongeman al een stoere wagen. Ondanks dat ik niet uitzonderlijk veel kilometers maak, zijn de ritten die ik maak wel vaak lang. Ook mijn winter- en watersport hobbies zorgen er regelmatig voor dat mijn huidige autootje vaak iets te vol bepakt is. Dus ook mede door de wens van een ruimere en comfortabelere auto heeft dat mijn keuze doen vallen op de XC70.
Maar welke generatie XC70 en welke uitvoering? Daar ben ik momenteel mee aan het stoeien. Ik ben niet heel technisch onderbouwd, dus dat maakt het soms wat lastig. Wel weet ik dat het een benzine uitvoering gaat worden en ik hoop hierover wat algemeen advies in te winnen:
- Waar op te letten bij welke generaties?
- Waar op te letten bij welke (motor) uitvoering?
- Is €15k voldoende om een fris exemplaar te vinden? Of wellicht wat doorsparen (ik heb geen haast).
Een T5 uitvoering lijkt voor mij de voorkeur te hebben over een T6, hierbij puur kijkende na het verbruik. Maar klopt dat dan ook dat deze niet gemaakt is in AWD?
Elk advies is welkom!