ga ik volgende week met deze (de achterste) naar de RDW.

V90 T8 R-Design
2021
17.400 km
En dan meteen die wintervelgen wisselen voor de 19" Black Diamond.
Ja die wil ook wel vooruit
Ik heb geen idee. We hebben hem gekocht omdat we het model mooi vinden. Het verschil in ruimte hebben we eerlijk gezegd niet naar gekeken.
Mijn dealer, die geen officiële Volvo-dealer is maar een "erkende werkplaats", mag van Volvo geen nieuwe auto's verkopen. Nochtans verkopen ze enkel Volvo's (en tegenwoordig soms Polestar en Lynk&Co). Ze hebben zich toegelegd op de verkoop van jonge 2de hands, vaak parallelimport uit Duitsland. Ik houd ook hun aanbod wat in de gaten, zo heb ik m'n V90 op de kop getikt. Vooral de XC40's lijken overvloedig te verkopen. Hebben ze een keer een V90, dan zie ik dat die lang blijft staan. Het model lijkt dus minder gewild. Daar hebben wij dan ons voordeel mee gedaan, want het is een dijk van een auto.Olvov schreef: ↑29.02.2024 - 18:29De verkopen schijnen de laatste tijd niet zo geweldig te zijn, dus er werd geruimd. Er werd ook gezegd dat de T8 en T6 niet zo populair zijn daar, diesels verkopen beter.
Ik zat deze V90 (en ook andere T8 R-Designs) op mobile.de al een tijdje in de gaten te houden en zag dat ze regelmatig prijsdalingen doorvoerden. Toen het een paar weken geleden qua prijs interessant werd er naar toe gereden, interieur en exterieur zag er perfect uit, dus gekocht.
En nu voel ik me schuldig naar de V70 toe, die auto is in perfecte staat, heeft ons nooit in de steek gelaten, kan nog jaren mee en wordt nu verkocht. Ik zou me zwaar beledigd voelen.
Het was meer om eens wat moderner te rijden, luxe probleem dus.
In liters weet ik zo direct niet, maar de koffer van de V70 was zeker handiger : hoger en wat breder, en door de rechte achterklep ook makkelijker te beladen. Ja, dat is het enige wat ik soms een beetje mis van de V70. Voor de rest is de V90 in elk opzicht een meer volwassen auto, vooral de wegligging vind ik stukken beter, hij is stiller binnenin en stuurt een stuk strakker.