Ben nieuw hier op het forum en heb inmiddels al diverse XC70 topics hier gelezen. Ik heb in de 90-er jaren met heel veel plezier een 240 GL gehad (zoals zovelen denk ik heel veel spijt dat ik die ooit verkocht heb). Na allerlei verschillende lease auto's VW/AUDi en BMW een T5 California gereden. Zelf uit Dld gehaald dus ben bekend met het importeren van een auto. Deze bus is nu verkocht en eindelijk mag ik weer iets anders! Ik loop al een paar jaar met het idee een XC 70 te kopen. Ik rijd de auto privé maximaal 10 - 15.000 km per jaar maar nu het moment daar is kom ik er niet uit qua keuze.
Of wellicht is het juiste aanbod er nu even niet of twijfel ik gewoon teveel. Het budget dat ik mijzelf nu geef is 20 - 25 K. Mijn voorkeur gaat uit naar een benzine auto vanwege steeds strengere milieu zones (ik woon in Utrecht). Ben niet echt onder de indruk van allerlei moderne elektrische gadgets op een auto dus dat is geen must. Goed onderhoud een mooie staat van de auto, een trekhaak, en wat (standaard) opties als leer, stoelverwarming, goede audio, telefoon, PDC en wellicht een schuifdak weet ik wel te waarderen. Een krachtige en betrouwbare motor en soepel schakelen vind ik belangrijk. Verbruik denk ik minder relevant gezien het kilometrage (mijn bus reed op tussen de 1 op 9 en 1 op 11). Het zou fijn zijn als ik circa 5 tot 10 jaar nog lekker door kan rijden. Ben gewend om mijn onderhoud bij de dealer uit te laten voeren dus ben gewend dat autorijden geld kost.
Het model van voor 2008 vind ik mooi, maar is heel moeilijk te krijgen met een laag kilometrage en ik denk dat ik het model daarna mooier vind en iets moderner rijd. Ook denk ik dat een wat recenter bouwjaar wat meer voordelen heeft als beschikbaarheid van onderdelen, betrouwbaarheid en restwaarde? De T6 met een zo recent mogelijk bouwjaar en zo laag mogelijk bouwjaar is de ultieme droom

Kunnen jullie mij helpen? Zijn er forumleden die denken die denken zo'n auto te willen verkopen?