Beste forummers,
Ook ik erger me rot aan het autom. opzoeken van radio 1 t.b.v. de TMC werking. Na de tip dat je dit zenderzoeken uit kon zetten ben ik op zoek gegaan naar die instelling. Deze heb ik echter niet kunnen vinden kan iemand dit even beter uitleggen (bart simpson b.v.) het lijkt me namelijk ideaal.
Pieter
TMC werking
- liquid_force
- 6th Gear member
ik snap je vraag zelfs niet ... dus kan ik ook je geen passend antwoord geven ...
- IkeV70
- 5th Gear member
De vraag is: Hoe kun je de automatische TMC zender selectie uitschakelen, zodat de handmatig ingestelde zender bewaard blijft.
In mijn RTI, maar die is al wat ouder, heb je bij de systeem instellingen menu een optie "TMC Automatisch selecteren" (o.i.d.). Die kun je aan (ik meen "Ja") en uit (ik meen "Nee") zetten.
In mijn RTI, maar die is al wat ouder, heb je bij de systeem instellingen menu een optie "TMC Automatisch selecteren" (o.i.d.). Die kun je aan (ik meen "Ja") en uit (ik meen "Nee") zetten.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
Ik heb de RTI in mijn V50 (MY07), en die heeft deze optie helaas helemaal niet.VolvoXC70 schreef:Als dat inderdaad de vraag is...
Zoek via het menu alle beschikbare TMC zenders en kies handmatig selecteren....
Daardoor staat hij bij mij ook vaak op Radio 1, terwijl ik voor de flitsers natuurlijk 538 wil.
4 September 2006: Dankbaar en blij met de geboorte van mijn Volvo V50 Edition II Sports Mobility Line. Huidskleur Titanium Grey Pearl. Wij noemen hem V50.
- malle pietje
- 2nd Gear member
Voor de flitsers kan je beter radio veronica nemen, die neemt de meldingen van Flitsservice over, 538 klopt meestal van geen kant. Overigens werkt een stinger nog beter, kan je ook nog eens een cd-tje opzetten.Peewee1979 schreef:Ik heb de RTI in mijn V50 (MY07), en die heeft deze optie helaas helemaal niet.VolvoXC70 schreef:Als dat inderdaad de vraag is...
Daardoor staat hij bij mij ook vaak op Radio 1, terwijl ik voor de flitsers natuurlijk 538 wil.
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- IkeV70
- 5th Gear member
Hmm, ik heb de handleiding er nog eens op nageslagen, maar het lijkt erop dat ik toch niet de mogelijkheid heb om automatische TMC zender selectie uit te schakelen. Ik dacht dat de optie "Gebruik Auto TMC" hierover ging, maar volgens de handleiding gaat dat over of de TMC berichten wel of niet getoond worden.

Dus toch maar eens aan Bart Simpson vragen hoe het nu eigenlijk moet.

Dus toch maar eens aan Bart Simpson vragen hoe het nu eigenlijk moet.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
Thanks voor de tip. Ik ga Veronica eens proberen.malle pietje schreef:Voor de flitsers kan je beter radio veronica nemen, die neemt de meldingen van Flitsservice over, 538 klopt meestal van geen kant. Overigens werkt een stinger nog beter, kan je ook nog eens een cd-tje opzetten.Peewee1979 schreef:Ik heb de RTI in mijn V50 (MY07), en die heeft deze optie helaas helemaal niet.VolvoXC70 schreef:Als dat inderdaad de vraag is...
Ik zou graag een Stinger DSI willen, maar ja, dan ben je weer 1695 lichter voor de mooiste versie.
4 September 2006: Dankbaar en blij met de geboorte van mijn Volvo V50 Edition II Sports Mobility Line. Huidskleur Titanium Grey Pearl. Wij noemen hem V50.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
@ ikeV70, in de S40/V50/C70/C30 en de XC90 is de menusturing nogal anders, ik moet bij gelegenheid even kijken hoe een S60/V70 in elkaar steekt qua TMC, heb zelf nooit de behoefte gehad de std. instellingen te veranderen maar moet dus even zoeken, wordt vervolgt..
Volvo for life