ergens onderin de middenconsole / tunnelconsole zit een resonantie.
aangezien ik hypernerveus wordt van rammeltjes in mijn wagens, heeft al menig dashboard het moeten ontgelden en heb ik bij de nodige wagens het hele interieur ontleed. Soms al rijdend

De S60 demonteerd gelukkig vrij eenvoudig als je eenmaal alle klik en schroefpunten weet en de volgorde bekend is.
Deze rammel kan ik echter niet traceren. Normaliter ben ik er best goed in met zachtjes hier en daar druk uitoefenen, of juist delen onder spanning zetten.. maar niet deze keer.
de rammel bevind zich ergens tussen de onderzijde schakelpook, tot en met de aanhechting van de bestuurdersstoel. Buiten de auto is de rammel niet hoorbaar, dus ik wil het hitteschild bij deze uitsluiten.
Ik heb alles gedeomnteerd gehad van de airco unit en radio, afdekking van de pook, de cupholders onder de klep, de zijpanelen van de tunnelconsole en heb alles gecontrollerd waar ik met mijn handen bijkon.
kabeltjes, connectors, leidingen...
Ik dacht eerst dat ik het gevonden had: de gele geleider van de contactkabel die de schakelpook blokkeert. Maar na enige test bleek ook deze het niet te zijn. Ook de afdekkapjes van de stoelbouten geven geen krimp en eerlijk gezegd weet ik niet wat ik DAARonder nog eventueel aan resonantie materiaal kan en zal aantreffen. (ben er nog niet achter hoe dit eenvoudig te demonteren is)
Is er iemand die mij op weg kan helpen?
De resonantie is alleen hoorbaar in het toeren gebied ~1200 tot en met 1350. Het is een toon die mijns inziens van een hard deel moet komen (ongedempt geluid).