Pagina 1 van 2

Niet starten D5

Geplaatst: 03.12.2006 - 17:23
door NOS
De D5 (2002) geeft een ratelend geluid bij het starten.
Herkent iemand dit? Of is het gewoon de accu? (raar dat die leeg zou zijn!)

Tegelijkertijd kan ik de linkerkoplamp (bestuurderskant) niet in hoogte verstellen, de rechter wel...

Geplaatst: 03.12.2006 - 17:27
door Battlecruiser
Een eng ratelend geluid als van een heel erg tikkend relais duidt op een te lege accu.
De accu gaat nooit helemaal leeg om ervoor te zorgen dat het geheugen van allerlei chips in tact blijft. Als de accu bij het laatste noodzakelijke restje stroom aangekomen is, geeft het startrelais een klikgeluid.

Geplaatst: 03.12.2006 - 17:28
door Battlecruiser
Kijk eerst eens hoe oud de accu is: die van Volvo kunnen heel wat jaren mee, maar na verloop van jaren geven ze het aan het begin van de winter op.

Geplaatst: 03.12.2006 - 17:40
door NOS
ja, daar dacht ik idd ook al aan.
Alleen het rare is dat diezelfde accu gister na een week op schiphol meteen startte. En nu, na 36 uur is ie lam?? ik probeer s'avonds nog een keer te starten.

Geplaatst: 03.12.2006 - 17:53
door Battlecruiser
Met de multimeter moet de accuspanning te testen zijn.

Na een flinke rit moet ie natuurlijk weer opgeladen zijn, maar de dynamo kan vervolgens ook de boosdoener zijn...

Geplaatst: 03.12.2006 - 18:51
door Battlecruiser
Misschien is deze site handig om fouten stelselmatig op te sporen:

http://www.2cv.nl/publicaties/bouman/sp ... elaar.html

Een stukje naar onder staat een stuk over foutopsporing als de accu niet wordt bijgeladen.

Geplaatst: 03.12.2006 - 19:01
door V70ORD5
Ik heb met een caddy ook wel eens iets heel erg vreemds meegemaakt.
Accu 100% altijd starten / lopen. Bij temperaturen onder 0 in een nacht tijd accu leeg???
In de loop van de tijd een heeeeleboel vervangen, accu, bedrading, dynamo en wat al niet meer.
Uiteindelijk ander baas, ander auto....pfff.... gelukkig maar.

Ik hoop niet dat je dit staat te gebeuren.

Geplaatst: 03.12.2006 - 20:48
door NOS
Even de buurman gecharterd en de D5 liep meteen weer. Natuurlijk mee gereden dus morgen hoop ik dat alles goedkomt!
Bedankt iig voor het meedenken!

Geplaatst: 03.12.2006 - 20:49
door NOS
Ik kreeg al de tip om een deVectra te kopen....

Geplaatst: 03.12.2006 - 22:16
door V70ORD5
Ach ja, lijkt ook een beetje op Volvo natuurlijk.......
Begint allebij met een "V"

Geplaatst: 03.12.2006 - 22:51
door Paul
NOS schreef:Even de buurman gecharterd en de D5 liep meteen weer. Natuurlijk mee gereden dus morgen hoop ik dat alles goedkomt!
Bedankt iig voor het meedenken!
Hebben jullie een grote tuin dat jij zoveel mag rijden, of lekker door een industrieterrein gereden?

Geplaatst: 04.12.2006 - 12:08
door edraket
Waarschijnlijk inderdaad de accu. Meet de spanning op het moment dat de auto loopt. Moet ongeveer een dikke 13 volt zijn. Meet ook eens als je probeert te starten/ Dan mag de spanning niet verder zakken als 10 volt.

Ik heb laatst precies hetzelfde gehad met de Peugeot van mijn vriendin. 'S avonds nog weggeweest, en de volgende dag helemaal niets meer. Accu was echt overleden. Zelfs na 2 dagen aan de lader deed hij nog steeds niets. Een accu kan er dus wel in een keer mee ophouden.

Geplaatst: 05.12.2006 - 16:04
door NOS
ach, we hebben nu weer een nieuwe

Geplaatst: 05.12.2006 - 16:22
door Battlecruiser
auto of accu?

Geplaatst: 05.12.2006 - 20:08
door Oceanracer
Even de buurman gecharterd
Wat is er mis met Volvo's Assistance???

Geplaatst: 05.12.2006 - 21:57
door NOS
Oceanracer schreef:
Even de buurman gecharterd
Wat is er mis met Volvo's Assistance???
Dat ik dat niet heb

Geplaatst: 06.12.2006 - 09:35
door Paul
Ook je vader niet?

Geplaatst: 06.12.2006 - 09:35
door Paul
Oh import natuurlijk

Geplaatst: 06.12.2006 - 10:19
door Ben
Hmm, Volvo assistance heb je toch automatisch als het een dealer onderhouden Volvo is?

Geplaatst: 06.12.2006 - 10:49
door Paul
Is dat niet alleen de eerste zoveel jaar?
Heb geen idee hoor!