Knoppen raambediening C70 stuk of plakkend: oplossing.

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Haab
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 29.10.2023 - 13:13
Locatie: Den Haag

Hi all,

De (knoppen van) de raambediening van een C70 Cabrio serie 1 zijn volgens mij een berucht probleem. Waarschijnlijk ook wel bij andere modellen uit dat tijdsgewricht.
In ieder geval lag bij mij de meeste belangrijke (bestuurdersraam) er regelmatig af. De gehele unit vervangen is onmogelijk, want niet meer te krijgen.
Van een sloop exemplaar lukt eigenlijk ook niet. Bovendien weet je dan niet wat je krijgt.

Kwam erachter dat de oplossing eigenlijk simpel is (ook toepasbaar bij plakkende knoppen). Gewoon een (nieuwe) unit van raambediening achterin gekocht (Euro of 18, want maar 1 knop).
Zo'n unit kun je, met wat beleid, helemaal uit elkaar halen. Alles zit met nokjes ineen elkaar geklikt. Uiteindelijk heb je dan de knop helemaal vrij (de nokken waar die mee vastzit aan het mechanisme heb ik doorgesneden, de 'vangertjes' waar de nokjes invallen zijn nogal delicaat).
En de nieuwe knop klik je dan gewoon op je eigen unit, op het mechanisme dat open ligt als je knop eraf is.

Is verrassend weinig werk, max een minuut of 5.

Wel een klein kleurverschil en het woordje AUTO staat er niet op, maar da's niet zo interessant.

Hopelijk helpt dit bij degenen die hier een oplossing voor zoeken.
Gebruikersavatar
Potosi
1st Gear member
Berichten: 22
Lid geworden op: 11.07.2008 - 10:59
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Ik heb het probleem niet, maar namens iedereen die deze post nu gelezen heeft: dank je! Die plakkende knoppen kan je vrij eenvoudig schoon krijgen met Dasty en geduldig wrijven.
Volvo C70 coupe 2.4T 2002 automaat
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XCClassic”