Toch ook maar in onze eigen auto een carkit inbouwen, en omdat ik interieur zo strak mogelijk wil houden gaat mijn voorkeur uit naar een Nokia ck7w.
Aangezien er ook zo'n ding in m'n leasegebakje zit, weet ik zeker dat hij samenwerkt met mijn telefoon (geen nokia maar SE)
Iemand ervaring met het inbouwen van een nokia carkit? wil het geluid over de speakers hebben lopen, omdat een externe speaker het toppunt van lelijk is want nooit mooi weg te werken.
inbouw Nokia CK7W
- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
Ik heb 'm er ook inzitten. Makkelijk aan te sluiten, jij zult echter ook een mutebox moeten aansluiten (en kopen...) die meteen een speaker omschakeld. Ik heb de meegeleverde speaker gebuikt, en bij de passagier gezet (ook omdat het bij mij een Volvo radio betrof en je verloop op verloop krijgt: de meeste muteboxen zijn ISO). Zit precies zo dat ie niet te zien is en het geluid is toch erg goed verstaanbaar. Ik heb er al een tijdje geleden een foto van gemaakt en geplaatst bij mijn gallerij.
V40
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Hoi
Ik heb genoemde carkit en de originele speaker gewoon weggewerkt onder de voorstoel van de bijrijder. Fantasties geluid en totaal niets van te zien.
De speaker die in de hoofdsteun van mijn bestuurdersstoel zit heb ik uitgeschakeld want dat ding geeft een bagger geluid.
Verder heb ik de BT afstandsbediening (dat ronde nokiading) op het dashbord gebouwd. Ook erg netjes.
Gr Arjen.
Ik heb genoemde carkit en de originele speaker gewoon weggewerkt onder de voorstoel van de bijrijder. Fantasties geluid en totaal niets van te zien.
De speaker die in de hoofdsteun van mijn bestuurdersstoel zit heb ik uitgeschakeld want dat ding geeft een bagger geluid.
Verder heb ik de BT afstandsbediening (dat ronde nokiading) op het dashbord gebouwd. Ook erg netjes.
Gr Arjen.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Ehmmm een Sony Ericsson op een Nokia CK >>> Eerst even testen in een andere auto. Het matcht niet 100% met andere merken...
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
@ marsm104, thanks maar dat had ik inderdaad al gedaan (2e alinia van mijn 1e bericht
)
Zou trouwens alleen om de eerdere serie bluetooth telefoons en carkits gaan, die niet compatible zijn.

Zou trouwens alleen om de eerdere serie bluetooth telefoons en carkits gaan, die niet compatible zijn.
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- Sander van Buiten
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 08:49
- Locatie: Groningen
Ik heb zo'n kit door de dealer in laten bouwen. Hoop gezeik. 4 keer terug en twee nieuwe kits en een derde houder later werkt het eindelijk. Oh nee, toch nog niet helemaal: bij contact af schakelt telefoon uit (anders aansluiten).
Volgende keer ga ik dus voor de Mobility Line......
Volgende keer ga ik dus voor de Mobility Line......

Volvo S60 2.4 2001, 116.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
ligt aan de inbouwer in kwestie, heb diverse keren carkits laten inbouwen, maar 1x een probleem mee gehad. Was toen ook een vrijdagmiddagklusje..
word nu de eerste keer zelf inbouwen, spannend
word nu de eerste keer zelf inbouwen, spannend
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Hier moet je in je telefoon naar Instellingen, Toebehoren, HandsFree en dan moet je onstekingsdetec\tor uitschakelen.Sander van Buiten schreef:Ik heb zo'n kit door de dealer in laten bouwen. Hoop gezeik. 4 keer terug en twee nieuwe kits en een derde houder later werkt het eindelijk. Oh nee, toch nog niet helemaal: bij contact af schakelt telefoon uit (anders aansluiten).
Volgende keer ga ik dus voor de Mobility Line......
Is namelijk een telefooninstelling dat hij uit gaat
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- malle pietje
- 2nd Gear member
- Berichten: 246
- Lid geworden op: 28.10.2005 - 14:13
- Locatie: Den Haag
Het inbouwen van een carkit is werkelijk een eitje maar je moet op een aantal dingen letten.
Sluit de carkit altijd zo aan als in het boekje staat. Dus de rode draad op 12V constant en de blauwe op 12V na contact, anders werkt het voor geen meter. De gele kan je aansluiten op de att. aansluiting van de radio, die zorgt ervoor dat het geluid op mute gaat als er gebeld wordt. Vaak is die ook geel bij de radio en zit er een labeltje aan met ATT of MUTE.
Lastiger wordt het als je te maken hebt met de mute-box voor geluid over de boxen, dat is namelijk een forse kluwe draad die je ergens kwijt moet.
Dat aansluiten is eigenlijk gelijk als hierboven maar nu komt de voeding via de mutebox. Dit werkt alleen als je radio is aangesloten via de iso-stekkers, wat vaak niet het geval is (zoals nu bij mij...). Als dat het geval is moet je de iso stekkers en contrastekkers zelf aansluiten op de bedrading van de auto en radio en das uitzoeken geblazen. Heb je een mute-box, probeer dan het kastje en de mutebox zelf weg te werken onder de tunnelbak, daar is meer ruimte en ligt bovendien al voeding waarvan je alles kunt aftappen.
Het microfoontje kan je overigens het beste boven aan de A-stijl plaatsen, alleen de harde zijde van het klitteband op de microfoon plakken, ddaarna blijft het gewoon op de bekleding zitten!
Om de draad daarvan weg te werken is het makkelijk gewoon het raamrubber los te trekken, je kunt dat makkelijk terug duwen daarna en maakt het wegwerken van het snoertje een stuk eenvoudiger!
De speaker is inderdaad goed onder de passagierstoel te plaatsen maar heeft als nadeel dat de draad onder het middenconsole moet worden weggewerkt. Makkelijk is ook om de speaker naar beneden gericht onder de bekleding bij de voeten van de passagier te duwen, waar vaak een ventilatierooster zit. Zo zit het uit zicht en is het geluid nog steeds goed. Dit geldt natuurlijk niet als alles in het middenconsole zit.
Het besturingskastje zelf is plat en kan je eigenlijk overal wel kwijt, onder de radio past meestal net niet maar ook die stop ik zelf altijd bij de speaker tegen de achter-onderwand van de radio (dus ook bij de voeten van de passagier).
De afstandbediening is wel wat listiger, helemaal als je die op een mooie en goed bereikbare plaats kwijt wilt. Zoek een mooie plek bij de handrem of links onder de knop van de lichten. Let op, nooit te hard aan het snoertje trekken of het snoertje klem laten zitten tussen twee dashboard platen, het is heel fragiel en gaat snel kapot.
Voor zowel de afstandbediening als de microfoon geldt dat even de kap aan de onderkant van het stuur weghalen een hoop gerotzooi scheelt, niet alleen voor het wegwerken (vastbinden met tie-rips!) van de draden maar ook het aftappen van 12V, 12V geschakeld en aarde.
Let op! Een nokia bluetooth carkit werkt bagger op de meeste niet-nokia telefoons, mda's etc. Je krijgt dan last van echo en niet goed werken van de spreaker en mute-functie van de radio!!! Problemen liggen dan niet aan de speaker maar echt aan je telefoon!
Succes een ieder!
Sluit de carkit altijd zo aan als in het boekje staat. Dus de rode draad op 12V constant en de blauwe op 12V na contact, anders werkt het voor geen meter. De gele kan je aansluiten op de att. aansluiting van de radio, die zorgt ervoor dat het geluid op mute gaat als er gebeld wordt. Vaak is die ook geel bij de radio en zit er een labeltje aan met ATT of MUTE.
Lastiger wordt het als je te maken hebt met de mute-box voor geluid over de boxen, dat is namelijk een forse kluwe draad die je ergens kwijt moet.
Dat aansluiten is eigenlijk gelijk als hierboven maar nu komt de voeding via de mutebox. Dit werkt alleen als je radio is aangesloten via de iso-stekkers, wat vaak niet het geval is (zoals nu bij mij...). Als dat het geval is moet je de iso stekkers en contrastekkers zelf aansluiten op de bedrading van de auto en radio en das uitzoeken geblazen. Heb je een mute-box, probeer dan het kastje en de mutebox zelf weg te werken onder de tunnelbak, daar is meer ruimte en ligt bovendien al voeding waarvan je alles kunt aftappen.
Het microfoontje kan je overigens het beste boven aan de A-stijl plaatsen, alleen de harde zijde van het klitteband op de microfoon plakken, ddaarna blijft het gewoon op de bekleding zitten!
Om de draad daarvan weg te werken is het makkelijk gewoon het raamrubber los te trekken, je kunt dat makkelijk terug duwen daarna en maakt het wegwerken van het snoertje een stuk eenvoudiger!
De speaker is inderdaad goed onder de passagierstoel te plaatsen maar heeft als nadeel dat de draad onder het middenconsole moet worden weggewerkt. Makkelijk is ook om de speaker naar beneden gericht onder de bekleding bij de voeten van de passagier te duwen, waar vaak een ventilatierooster zit. Zo zit het uit zicht en is het geluid nog steeds goed. Dit geldt natuurlijk niet als alles in het middenconsole zit.
Het besturingskastje zelf is plat en kan je eigenlijk overal wel kwijt, onder de radio past meestal net niet maar ook die stop ik zelf altijd bij de speaker tegen de achter-onderwand van de radio (dus ook bij de voeten van de passagier).
De afstandbediening is wel wat listiger, helemaal als je die op een mooie en goed bereikbare plaats kwijt wilt. Zoek een mooie plek bij de handrem of links onder de knop van de lichten. Let op, nooit te hard aan het snoertje trekken of het snoertje klem laten zitten tussen twee dashboard platen, het is heel fragiel en gaat snel kapot.
Voor zowel de afstandbediening als de microfoon geldt dat even de kap aan de onderkant van het stuur weghalen een hoop gerotzooi scheelt, niet alleen voor het wegwerken (vastbinden met tie-rips!) van de draden maar ook het aftappen van 12V, 12V geschakeld en aarde.
Let op! Een nokia bluetooth carkit werkt bagger op de meeste niet-nokia telefoons, mda's etc. Je krijgt dan last van echo en niet goed werken van de spreaker en mute-functie van de radio!!! Problemen liggen dan niet aan de speaker maar echt aan je telefoon!
Succes een ieder!
960 2.5l 24V 6cylinder ambassador 1994
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
v70 D5 2002 Black Sapphire automaat
- Sander van Buiten
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 08:49
- Locatie: Groningen
Hier moet je in je telefoon naar Instellingen, Toebehoren, HandsFree en dan moet je onstekingsdetec\tor uitschakelen.
Is namelijk een telefooninstelling dat hij uit gaat[/quote]
Eh, ok................ik geef toe dat ik niet handig ben met telefoons enzo, maar dit is idd wel erg dom.........ik ga het gelijk proberen......enneh: bedankt!
:oops:
Is namelijk een telefooninstelling dat hij uit gaat[/quote]
Eh, ok................ik geef toe dat ik niet handig ben met telefoons enzo, maar dit is idd wel erg dom.........ik ga het gelijk proberen......enneh: bedankt!
:oops:
Volvo S60 2.4 2001, 116.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Trouwens, ik wil niet spammen ofzo. Maar als je op Donderdagavond, of op zaterdag bij een KPN Business center komt, heb je een parrot Carkit + inbouw voor 125 euro. Ik ga er donderdag ook heen...!
Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- Sander van Buiten
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 08:49
- Locatie: Groningen
Eh, ok................ik geef toe dat ik niet handig ben met telefoons enzo, maar dit is idd wel erg dom.........ik ga het gelijk proberen......enneh: bedankt!Sander van Buiten schreef:Hier moet je in je telefoon naar Instellingen, Toebehoren, HandsFree en dan moet je onstekingsdetec\tor uitschakelen.
Is namelijk een telefooninstelling dat hij uit gaat
:oops:[/quote]
EN...................HET WERKT!!!!!
@Paul: Bedankt!

Nu nog dat irritante ventilatortje, de draagarmrubbers en mijn krakende middenconsole, dan heb ik eindelijk niets meer te zeuren.....
Volvo S60 2.4 2001, 116.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33125
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
goed zo!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Ik heb het bij de dealer nagevraagd maar een nieuw blowertje kost €70.... Ga toch nog maar een keertje 't ding schoonblazen...Sander van Buiten schreef:Nu nog dat irritante ventilatortje, de draagarmrubbers en mijn krakende middenconsole, dan heb ik eindelijk niets meer te zeuren.....
En tsja, dat irritante gekraak van 't klepje van de bekerhouders is inderdaad een ramp... Iemand een idee hoe dit te verhelpen?
Oh, en ik heb zelf toch maar heel saai de originele Volvo BT handsfree set besteld, had geen zin om uit te zoeken hoe ik met een niet-Volvo set m'n externe versterker gemute ging krijgen

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- Sander van Buiten
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 08:49
- Locatie: Groningen
Gelukkig heb ik nog garantie................. 
Volvo S60 2.4 2001, 116.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km
Volvo 264 GLE 1980, 217.000km