Eerst ben ik de koplamp gaan polijsten met een setje van turtle wax. Deze maakte het alleen maar erger. Toen ben ik opzoek gegaan naar een permanente goede oplossing. Ik kwam vrijsnel uit bij 2k blanke lak. Ik las er veel goede dingen over. Aangezien ik ook wat mindere dingen erover tegenkwam heb ik de SprayMax 2K Blanke lak 2 in 1 koplamp spuitbus gekocht. Om zeker te zijn dat het goed komt.
Hij is binnen! Ik kon eigenlijk niet wachten om hem uit te proberen, maar omdat het slecht weer was heb ik anderhalve week gewacht totdat het een aantal dagen achter elkaar droog was. De lak moet namelijk 24u drogen dus 1 regen bui betekent 1 nieuwe spuitbus (spuitbus is nadat de verharder is geactiveerd 14 uur houdbaar)
Het is een beetje een rotzooi op de achtergrond, maar dat komt omdat momenteel de keuken word verbouwd

Vandaag is het prima weer! Nu alle dingen in huis die ik nodig heb en dan kan ik beginnen. Dit heb ik gebruikt:
2K Blanke Lak 2 in 1 Headlight Repear (https://www.spraymax.com/de/produkte/pr ... rklarlack/)
Kleefdoekje
Ontvetter'
Plantenspuit.
Om te beginnen heb ik de koplamp helemaal rondom afgeplakt. Hier jammer genoeg geen foto's van
Toen ben ik begonnen met schuren. Eerst 5 minuten Korrel 1500, toen 5min 2000 en als laatste 5 min 3000.
(Let op! Aangezien mijn koplamp een week daarvoor al gepolijst was, maar het niet goed werkte doe ik alleen deze korrels. Als je het nog niet gedaan hebt doe dan korrel 800, 1000, 1500, 2000 en 3000. Hangt er vanaf hoe dof de lamp is)
Toen heb ik alles rondom de koplamp bedekt met oude doeken zodat ik niet perongeluk op de lak ging spuiten.
2 minuten even de lak schudden. Daarna de verharder dop onderop plaatsen. Daarna weer 2 minuten schudden.
Toen eerst een 'lichte' laag aangebracht. Dit gaf al goed resultaat. 10 min drogen en weer verder
Toen een 'volle' laag verticaal aangebracht.
Wat een groot verschil! Je ziet nu natuurlijk hele kleine bubbeltjes, omdat de lak nog niet opgedroogd is maar het ziet er echt goed uit!
Uiteindelijk heeft dit me bij elkaar 35 euro gekost. Daar kun je echt niks van zeggen. Nu is hij eindelijk gelijk aan de nieuwe koplamp.
Before:
After:
Je kunt het resultaat niet helemaal goed zien, omdat de auto in de schaduw staat en het nog niet helemaal is opgedroogd, maar ik zal morgen als het uitgehard is nog wat foto's erin zetten! Ik hoop dat ik met dit verslag wat mensen heb kunnen helpen die doffe koplampen hebben. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust! En heb jij dit ook gedaan mag je me gerust foto's sturen!