Startproblemen

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
miss_volvo
1st Gear member

Wilde gisteravond de auto starten en die deed het niet! Lichten, radio e.d. gingen wel gewoon aan, maar de auto zelf startte niet (alleen een raar geluid, maar de motor sloeg niet aan).
Sleutel uit contact gehaald, auto zelfs helemaal op slot gedaan en nog eens geprobeerd, maar niks.
Assistance gebeld en die zou de wegenwacht sturen. Heb het toen nog eens geprobeerd en toen startte de auto zonder problemen. :?:

Auto is uit 2006, dealer neemt vandaag of morgen even contact met me op, maar ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem en wat het zou kunnen zijn.
Daanh78
3rd Gear member

is een bekend probleem. Heeft te maken met de startmotor die niet in het vliegwiel wil aangrijpen. Heb ik ook al een paar keer gehad. Auto moet er ook nog voor terug.
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
miss_volvo
1st Gear member

Wat kunnen ze daaraan doen dan?
Daanh78
3rd Gear member

heb volgens mij op een duits forum gelezen dat ze je startmotor vervangen of tweaken
Volvo V50 1,6D
Barentz Blue, Edition II, 17inch Sagitta, Keyless-Drive, Aluminium inleg, Sportstuur en sportpook met alu, S40 Grille, Spoiler, Sunblinds, Parrot 3400 GPS, afneembare trekhaak, etc...
Peewee1979
2nd Gear member

miss_volvo schreef:Wat kunnen ze daaraan doen dan?
Ik heb dit ook regelmatig. Vriendje van me (1.6D) heeft hetzelfde probleem.

Tot nu toe heeft Volvo er niets aan gedaan.
4 September 2006: Dankbaar en blij met de geboorte van mijn Volvo V50 Edition II Sports Mobility Line. Huidskleur Titanium Grey Pearl. Wij noemen hem V50.
miss_volvo
1st Gear member

Nou gisteren dus weer hetzelfde liedje, is al de derde keer, word er helemaal niet goed van. Zit je daar met je wagen helemaal volgeladen, opgefokt en schreeuwend kind op de achterbank en een auto die niet wil starten..... :(

Moest op de wegenwacht wachten en toen deed 'ie het weer (had het zelf ook nog 5x geprobeerd tijdens het wachten, maarja), zal je net zien. De ww zei dat hij het ook al vaker had meegemaakt en dat het meestal aan het contact of de startonderbreker lag. Iemand daar ervaringen mee????

Ze gaan nu binnenkort het contact vervangen en dan maar zien of het over is.....
Gideon_XC90
5th Gear member

het zou ook best eens kunnen zijn dat je een lekspanning hebt waardoor je accu een dipspanning geeft aan het systeem.
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011

XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
miss_volvo
1st Gear member

V70_Bifuel schreef:het zou ook best eens kunnen zijn dat je een lekspanning hebt waardoor je accu een dipspanning geeft aan het systeem.
Huh?? En nou in het Nederlands? (sorry...)
En als het dat zou zijn, wat doet de auto dan nog wel of juist niet? Heb nl wel gewoon licht, radio etc, alleen de motor slaat niet aan.
Gideon_XC90
5th Gear member

er zou een mogelijkheid kunnen bestaan dat er ergens in de auto een stroomverbruiker zit die indaks dat alles uit staat toch nog electriciteit verbruikt of laat afvoeren, hierdoor wordt de accu minder sterk geladen(vermogen) ipv min 80% nog maar bv 70%, waardoor het licht en de radio wel blijven functioneren maar het starten van de motor waarbij je veel vermogen nodig hebt te kort komt om de start motor snel genoeg rond te kunnen draaien
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011

XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

lijkt me meer een wat onwillige startonderbreker
Volvo for life
Peewee1979
2nd Gear member

Laat het maar rusten.

Mijn auto is er nu 4x voor teruggeweest, en ze doen er niets aan.

"Nee, menneer, nooit van gehoord", zei de man waar een vriend van mij de dag er voor was geweest met hetzelfde probleem.

Waardeloos. Hij is er nu zelf 1x 4 dagen voor weggeweest. Niets aan gedaan.

Het went hoor, voor paal staan met je 3 maanden oude V50, terwijl een 20 jaar oude Panda naast je start en wegrijd.
4 September 2006: Dankbaar en blij met de geboorte van mijn Volvo V50 Edition II Sports Mobility Line. Huidskleur Titanium Grey Pearl. Wij noemen hem V50.
sanco
5th Gear member

Dus dat dankbaar en blij kan zolangzamerhand uit je handtekening PW?
Overigens, als ik echt zeker wist dat mijn kennis een dag eerder met hetzelfde euvel was geweest en ze zouden mij botweg beliegen, dan nam ik daar zeker geen genoegen mee. Ook zou ik ze iedere keer dat het gebeurde bellen op grond van de mobiliteitsgarantie totdat ze mijn probleem wel serieus namen. Niets meer zeggen is voor hun: probleem opgelost! Kijk, als het een veelvokomend issue is waar op dit moment (nog) geen oplossing voor is, maar waar aan gewerkt word kan ik me voorstellen dat je wat geduld moet opbrengen. Maar als je een nieuwe auto hebt gekocht waarbij je maar moet afwachten of ie start of niet, dan moet dat gewoon als een serieus probleem opgepakt worden door de dealer. Er moet een oorzaak zijn, want voor de meeste Volvo;s geldt gelukkig nog steeds: sleutel om en lopen.
sterkte ermee
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
miss_volvo
1st Gear member

Nou ja, ik ga er van uit dat het verholpen gaat worden, maar dat haalt niet weg dat ik er enorm van baal dat mijn nieuwe auto (nog geen jaar oud) al problemen met starten heeft... Het feit dat ik ook absoluut niet kan voorspellen (dmv weersverwachtingen oid) wanneer het gaat gebeuren maakt me wat chagrijnig geloof ik.
Maar goed, afspraak voor contact vervangen is gemaakt, en ze kijken meteen naar de startonderbreker, die zal dan ook vervangen moeten worden als het nog voor blijft komen. Ik krijg dan wel een leenauto enzo, maar het blijft toch een gedoe. Kost me weer een halve dag voor mijn gevoel. Hoop alleen dat ik content ga blijven met mijn v50 aanschaf anders zou het wel heel zuur zijn. Gelukkig is tot op heden de dealer wel attent.
Peewee1979
2nd Gear member

sanco schreef:Dus dat dankbaar en blij kan zolangzamerhand uit je handtekening PW?
Overigens, als ik echt zeker wist dat mijn kennis een dag eerder met hetzelfde euvel was geweest en ze zouden mij botweg beliegen, dan nam ik daar zeker geen genoegen mee. Ook zou ik ze iedere keer dat het gebeurde bellen op grond van de mobiliteitsgarantie totdat ze mijn probleem wel serieus namen. Niets meer zeggen is voor hun: probleem opgelost! Kijk, als het een veelvokomend issue is waar op dit moment (nog) geen oplossing voor is, maar waar aan gewerkt word kan ik me voorstellen dat je wat geduld moet opbrengen. Maar als je een nieuwe auto hebt gekocht waarbij je maar moet afwachten of ie start of niet, dan moet dat gewoon als een serieus probleem opgepakt worden door de dealer. Er moet een oorzaak zijn, want voor de meeste Volvo;s geldt gelukkig nog steeds: sleutel om en lopen.
sterkte ermee
Ik heb er ook al aangedacht. Gewoon bellen als hij niet start. Komen ze langs, start die wel natuurlijk. Maar goed, als ze dat 3 keer doen zijn ze het ook zat.

Zaterdag maar eens bellen :)
TaxiGilbert
2nd Gear member

Heb ik ook gehad, direct nieuwe starter ingebouwd door dealer en probleem opgelost; Blijkbaar een probleem met de 'bendix' in de starter...
Dus een nieuwe starter is de enige oplossing. Suc6!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”