Volvo V60 D3 NOx probleem

Plaats reactie
jaccovdzaag
Starter

Goedenavond,

Sinds april ben ik een eigenaar van een V60, welke in de basis ontzettend goed bevalt. We rijden opzich redelijk wat kilometers (sinds aanschaf ~10.000)

Van de week was ik onderweg vanuit werk naar huis en ineens begon het motorstoringslampje te branden, zonder enige melding. Ik thuis uitlezen, en ik zag de volgende storingen voorbij komen:

P2BA700 NOx Exceedance - Empty Reagant Tank
P220492 NOx sensor circuit intermitted. Component failures. Performance or incorrect operation.
P22E00 NOx sensor heater control circuit range/performance.
P220000 NOx Sensor Circuit.

Deze gewist, en vanmiddag gebeurde hetzelfde weer. Na het uitlezen, alleen de P22E00 storing aanwezig. Ik rij elke dag hetzelfde stuk, ongeveer 160 kilometer per dag.

Ik zie wel dat mensen de sensoren schoonmaken, maar aangezien alleen de 'range/performance' melding terugkomt, zou het misschien toch de vervuiling kunnen zijn?

PS: Vrouwlief heeft wel enige tijd met de melding rondgereden dat de Adblue tank bijna leeg was, omdat ze niet wist hoe deze gevuld moest worden. Zou dat nog enig verband kunnen hebben?

Groet,

Jacco
redracer
4th Gear member

ik gok op iets met het EGR systeem/koeler .

Adblue verhaal zou kunnen dat hij het teveel NOx probeerde te compenseren met egr te lang open te laten en dat dit te heet werd en alsnog buiten de sensorwaarden kwam .
Philken
5th Gear member

ik heb het 1x gehad na ook bijna lege adblue tank, na het vullen en enkele 100den km gaf hij ineens oranje motorlampje, voor de zekerheid gestopt bij een volvodealer, volgens hen foutcode op meerdere sensors(proper gemaakt) en slechte adblue(bijgevuld) en de raad gekregen om sneller Adblue te tanken, sindsdien, tank ik iedere maand een liter of 5à 6 bij(tank van 11 liter) & heb geen probleem meer gehad
the bad parts of my brain seems to work fine, the fine parts of my brain seems to work bad

you've been beaten by a bRick
Plaats reactie

Terug naar “V60/S60 vanaf MY 2019”