V70 2003 D5, geen vermogen , turbo, na eerste keer opschakelen automaat Geartronic

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
SDoubleYOU
Starter

Beste Leden,

Betreft mijn Volvo V70 2003 D5, automaat, 300000 km

Ik heb al enige tijd het volgende probleem.

Als de auto koud is en ik rij weg, heb ik bij het opschakelen turbo vermogen.
Na de eerste keer opschakelen en nog geen kilometer gereden te hebben valt het vermogen weg(Turbo?)
Dit kan 5-10 kilometer duren voordat het (turbo) vermogen weer terug komt, de rest van de rit heb ik dan geen storing meer.
Het bijzondere is als ik de auto direct stop na het eerste vermogensverlies, contact uit en weer aanzet, is het turbo vermogen er direct en zijn er ook geen problemen meer tijdens die rit.

Wat heb ik gedaan:
-Motor steunen afgedopt, geen verschil
-Vacuüm pomp gemeten onderdruk blijft stabiel ca -1 bar.
-Vacuüm regelaar motorsteunen of naar de turbo bij het luchtfilter gemeten deze schakelt telkens bij ca 1100 toeren
-Turboregelaar op het motorblok bij de startmotor vervangen
-Slangen gecontroleerd op lekkage
-Turbo reiniger toegevoegd aan de brandstof
-Als het allemaal werkt heb ik prima vermogen en ik hoor ook geen bijzondere geluiden en krijg geen foutmeldingen op het dashboard.

Mijn vraag is, heeft iemand enig idee wat het probleem is, ik ben al een tijdje bezig, maar het probleem is helaas nog niet opgelost.

Met vriendelijke groeten, Sander
DirtyD5
Starter

Klinkt het als wanneer de motor stationair het net een stoomboot is. Dat je een soort stammend geluid hoort?
Als dit zo is, dan heb je een flinke klus te doen. Dan kan het zo zijn dat er 1 van je tuimelaars is gebroken of er naast is gevallen door een slechte hydraulische stoter.
Ik ging paas kijken bij een D5 die zo liep, kwam niet boven de 3000 toeren uit in de 2e versnelling.
Er zijn filmpjes op youtube waar je kan zien wat voor werk je moet doen om dit op te lossen.
JeroenSpock
7th Gear member
Contacteer:

Vind Vida er ook wat van?
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”