Ik heb enkele maanden nu een V60 D6 met het Polestar pakket.
Graag zou ik een mogelijkheid zien dat ik met de SAVE mode meer dan ongeveer 45% kan bijladen.
Is er een mogelijkheid om dit bijvoorbeeld in de software aan te passen naar bijvoorbeeld 70%?
Met de SAVE mode kun je helemaal niet bijladen. Je bedoelt de CHARGE mode neem ik aan? Weet dan wel dat het laden via de diesel van je accu mega inefficiënt is, oftewel het minst effectief om zuinig te rijden. Kijk maar eens naar je actuele brandstofverbruik in CHARGE mode, dat kost je zo 40% extra. En nee als je dat zou willen dan kun je dat niet (laten) aanpassen gok ik.
Met de SAVE mode kun je juist voorkomen dat je de accu leegrijdt en/of waar jou diesel gewoon veel efficiënter is, zoals op kruissnelheid op de autoweg/autosnelweg.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Volgens mij heeft de D6 alleen "Save" (als ik mij goed herinner) en indien de accu minder dan 45% vol is laad hij inderdaad weer bij tot dat nivo. Maar het lijk mij dat deze optie vooral bedoeld om een betaald minimum nivo vast te houden (voor later), opladen via diesel is inderdaad (zoals hierboven al aangegeven) natuurlijk super inefficiënt en t.a.v. het verbruik niet aan te raden.
Voor zover ik weet is er ook geen optie om het nivo aan te passen.
Volvo V60 II MY2022 T6 R-Design long range Volvo 480ES, Volvo V40, Volvo V60 D6
TJJD6 schreef: ↑28.06.2024 - 20:26
Volgens mij heeft de D6 alleen "Save" (als ik mij goed herinner) en indien de accu minder dan 45% vol is laad hij inderdaad weer bij tot dat nivo.
Je hebt helemaal gelijk. Is al weer vier jaar geleden voor mij. De save knop werkt inderdaad anders in de D6 dan in de latere benzine PIH (waar je ook een charge knop hebt).
Beste voor de efficiëntie is om bij uiterlijk zo'n 20-25km range de save stand te kiezen omdat hij anders inderdaad weer tot dat aantal km's gaat laden. Bij mijn huidige T8 werkt dat gelukkig niet zo en houdt hij gewoon het huidige laadniveau in stand.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
Ik vond die Save functie juist weer erg fijn! Ik weet niet of het in de SW aan te passen is naar een hoger %. Wij gaan elk jaar met de auto naar Turkije en toen ik nog met mijn vader mee ging, gebruikten we de Save functie voordat we een grenspost naderden en zo dus zonder de motor te laten draaien toch in de rij konden staan met werkende airco en koelbox. Uiteraard heb je er niet veel aan als het erg warm is buiten want dan ben je zo door je lading heen.