aanschaf v60 d6

Plaats reactie
stap
2nd Gear member

Dag liefhebbers!

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Ik struin door het aanbod van auto's waar ik blij van wordt. Zo kom ik op een v60 hybride diesel van 2015. Ik weet dat diesel niet geliefd meer is en dat de wegenbelasting omhoog gaat. Maar, ik heb er in het verleden eens in gereden en daar goede herinneringen aan.
De D5 heb ik in een aantal V70's gehad, erg fijne motor.

Zijn er dingen waar ik op moet letten bij onderstaand exemplaar? Ik sta open voor suggesties, dank alvast!
groet Mark.

https://www.herwers.nl/voorraad-nieuw-o ... m=referral
Gouwe
7th Gear member

De V60 D6 is een fantastische wagen vind ik nog steeds! Zoek hier even forum voor tips, die staan er genoeg. Belangrijkste voor mij is dat de auto dealeronderhouden is en een sluitende historie heeft. Kopen met garantie is wel aan te bevelen. V.w.b. de auto in de link: distributie is op de 180K of de 10 jaar. Die komt er dus wel aan binnenkort. Die 180K beurt kost je een goede 1500,- euro. Ik zou persoonlijk die beurt alleen door een Volvo dealer laten doen.
Volvo XC90T8 R-design met genoeg opties en Polestar tuning en voor werk en fun een Z4 roadster.
Daarvoor: V60 D6 Summum, V70 D5 AWD GT Summum, XC90 D5 Summum GT, V60 D3 GT OR, V70 D5 GT, 855 2.5i, 854 GLT, 744 GL, 440 GL en een paar leasebakken tussendoor
stap
2nd Gear member

Wat ik op de foto's zie is dat deze bijna alle beurten bij de dealer in Zwolle heeft gehad. Dat is een plus. De v60 staat bij mij in de buurt, dus ben er even langsgereden. Op zich een nette auto, wat corrosie op de velgen (geen stoeprandschade)
Staat op maxxis banden, dat vind ik niet zo positief. Ik ben er niet bekend mee, zou er direct een verse set onder laten zetten. Remschijven/blokken zien er vers uit, origineel volvo.
Goed om te weten dat de distributie bij 180k /10 jaar moet. Op zich geen punt, onderhoud hoort erbij maar is goed om mee te nemen. Ik heb zo'n voorgevoel dat ik binnenkort een proefritje ga maken.

Overigens rij ik nu in een bestelwagen die ik in 2019 nieuw gekocht heb. Voorheen deed ik alles (zakelijk) in een v70 met naar behoefte een aanhanger.
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”