halli,omdat mijn volvo langere tijd had stil gestaan deed ik een ritje met de lichtschakelaar in de middenste stand,met de bedoeling om de batterij vlugger te laten opladen.na die rit liet ik die schakelaar op die stand staan en enkele dagen was de batterij kompleet leeg.Daarna is dat nog eens gebeurt.Kan het dat in die verlichtinsstand de batterij leeg loopt?Normaal zou er toch een soort beveiliging moeten opzitten en wanneer ik de schakelaar op grote lichten zet gebeurt er niks en blijft de batterij vol.Ik weet niet direct hoe ik hier een afbeelding uit mijn bestanden kan invoegen.
volvo v70 1,6 2013
spanningsverlies door lichtschakelaar
- Jiska
- 4th Gear member
Goededag en welkom op het forum! Je had de lichtschakelaar waarschijnlijk op standje 'stadslicht' laten staan. Die blijft branden wanneer de motor uit is. Gewoon op standje uit of dimlicht (2) zetten, of hem alleen tijdens het rijden in de middelste stand zetten. Dan is er niks aan de hand 

Een echte Volvo-man 
Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..

Huidige wagen:
Volvo V70 2.5 T AWD Summum 2006 - Kleurcode 019 zwart.
Aanschaf 330.000km | 8 April 2024
Bi Xenon, Leder, Geartronic, PDC, HU850, High Performance Audio, 17'' Orestes velgen, klepspoiler, dakrails etc etc..