Vacuum Carter Ventilatie
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
Goedenavond. Ik heb een tijd terug mijn carter ventilatie ventiel vervangen die in het olie filter huis zit. Nu bleek het ventiel nog goed te zijn en was het eigenlijk overbodig. Maar ik kwam deze video tegen: En in deze video word verteld en laten ze zien dat wanneer je de olie vul dop eraf haalt dat er dan een te sterke vacuum zou zijn. Mijn auto heeft precies wat ze laten zien. Een sterke vacuum onder de olie vul dop. In deze video word er gezegt dat dit een symptom is van carter ventilatie problemen. Maar ik heb altijd gedacht dat dit normaal was?
- Cavanta
- 2nd Gear member
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
- Locatie: Mill - Noord Brabant
Klopt, dan is je oliefilterhuis waarschijnlijk verstopt, beste is om die gewoon helemaal te vervangen. Meestal scheurt dat membraam doordat er teveel druk op komt, dat is het belangrijkste signaal dat deze verstopt zit en eigenlijk direct vervangen moet worden op dat moment.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
- Pieter V50
- 2nd Gear member
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
- Locatie: Friesland
Maar mijn membraam was niet gescheurd en is dat nu ook niet?Cavanta schreef: ↑16.07.2024 - 12:59 Klopt, dan is je oliefilterhuis waarschijnlijk verstopt, beste is om die gewoon helemaal te vervangen. Meestal scheurt dat membraam doordat er teveel druk op komt, dat is het belangrijkste signaal dat deze verstopt zit en eigenlijk direct vervangen moet worden op dat moment.
- Cavanta
- 2nd Gear member
- Berichten: 229
- Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
- Locatie: Mill - Noord Brabant
Controleer het eens op deze manier:Pieter V50 schreef: ↑16.07.2024 - 16:12Maar mijn membraam was niet gescheurd en is dat nu ook niet?Cavanta schreef: ↑16.07.2024 - 12:59 Klopt, dan is je oliefilterhuis waarschijnlijk verstopt, beste is om die gewoon helemaal te vervangen. Meestal scheurt dat membraam doordat er teveel druk op komt, dat is het belangrijkste signaal dat deze verstopt zit en eigenlijk direct vervangen moet worden op dat moment.
Een klein beetje vacuum is goed, maar niet teveel.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM