Vacuum Carter Ventilatie

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pieter V50
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
Locatie: Friesland

Goedenavond. Ik heb een tijd terug mijn carter ventilatie ventiel vervangen die in het olie filter huis zit. Nu bleek het ventiel nog goed te zijn en was het eigenlijk overbodig. Maar ik kwam deze video tegen: En in deze video word verteld en laten ze zien dat wanneer je de olie vul dop eraf haalt dat er dan een te sterke vacuum zou zijn. Mijn auto heeft precies wat ze laten zien. Een sterke vacuum onder de olie vul dop. In deze video word er gezegt dat dit een symptom is van carter ventilatie problemen. Maar ik heb altijd gedacht dat dit normaal was?
Gebruikersavatar
Cavanta
2nd Gear member
Berichten: 229
Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
Locatie: Mill - Noord Brabant

Klopt, dan is je oliefilterhuis waarschijnlijk verstopt, beste is om die gewoon helemaal te vervangen. Meestal scheurt dat membraam doordat er teveel druk op komt, dat is het belangrijkste signaal dat deze verstopt zit en eigenlijk direct vervangen moet worden op dat moment.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
Gebruikersavatar
Pieter V50
2nd Gear member
Berichten: 86
Lid geworden op: 15.07.2023 - 21:47
Locatie: Friesland

Cavanta schreef: 16.07.2024 - 12:59 Klopt, dan is je oliefilterhuis waarschijnlijk verstopt, beste is om die gewoon helemaal te vervangen. Meestal scheurt dat membraam doordat er teveel druk op komt, dat is het belangrijkste signaal dat deze verstopt zit en eigenlijk direct vervangen moet worden op dat moment.
Maar mijn membraam was niet gescheurd en is dat nu ook niet?
Gebruikersavatar
Cavanta
2nd Gear member
Berichten: 229
Lid geworden op: 06.08.2020 - 11:51
Locatie: Mill - Noord Brabant

Pieter V50 schreef: 16.07.2024 - 16:12
Cavanta schreef: 16.07.2024 - 12:59 Klopt, dan is je oliefilterhuis waarschijnlijk verstopt, beste is om die gewoon helemaal te vervangen. Meestal scheurt dat membraam doordat er teveel druk op komt, dat is het belangrijkste signaal dat deze verstopt zit en eigenlijk direct vervangen moet worden op dat moment.
Maar mijn membraam was niet gescheurd en is dat nu ook niet?
Controleer het eens op deze manier:


Een klein beetje vacuum is goed, maar niet teveel.
S40 2.4(i) Edition 1 bj2007, mj 2008 135.000KM
V40 2.0 2001 Phase 2 270.000KM
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”