Vorig weekend op weg terug van vakantie in Italie begon op de Duitse Autobahn mijn rempedaal wat "sponzig" aan te voelen.
Bij 1ste 2 cm intrappen weinig weerstand en daarna opeens bijterig remmen.
Na een aantal km's leek het vreemde remgedrag weer te verdwijnen.
Na de laatste overnachting nabij Darmstadt, wilden wij 's ochtends richting thuis vertrekken.
Na het starten en de rem een paar keer helemaal intrappen (met veel te weinig weerstand) kwam het pedaal tergend langzaam terug met een "zuigend" geluid.
Aangezien het overnachtingshotel boven op een berg lag en de weg naar de Autobahn 15 min lang in afdaling met haarspeldbochten was, heb ik besloten hier niet aan te beginnen en is de V40 op een ADAC bergingsauto afgevoerd richting Volvo garage in Weiterstadt.
De Duitse Volvo garage had direct bij afleveren al aangegeven de 1ste week geen tijd te hebben om de V40 uberhaupt voorgaats te trekken en een diagnose uit te voeren.
Dus ben ik momenteel al meer dan een week in afwachting van repatriëring van de V40 richting garage in NL om daar te laten repareren.
Dit kan volgens de alarm centrale met gemak 2 a 3 weken duren.
Daarna nog in de wachtrij bij de garage dus dat wordt zeker een maand zonder V40.

Uiteindelijk met een dag vertraging vanaf ons overnachtingshotel met een huur Audi Q5 TDI naar huis "gevlogen".
Deze Q5 moest de volgende dag na aankomst thuis weer worden ingeleverd in A'dam. (50 km van huis)
Wat beterft de V40 vermoed ik een defecte hoofd remdrukcilinder maar ik word in mijn oordeel niet gehinderd door veel technische autokennis....
Iemand die dit euvel herkend en weet wat de consequenties (kosten) zijn?